• 04-08-2020, 11:14:09
    #1
    Merhaba arkadaşlar,

    İş yeri serverimiz hacklendi 2 bin dolar kadar para istiyorlar bu konuda nasıl bir yol izlemeliyiz ?

    Parayı ödemeli miyiz ? Yoksa çözebilecek birisi var mı ?

  • 04-08-2020, 11:14:47
    #2
    Yedek yokmu hocam yedek.
  • 04-08-2020, 11:15:44
    #3
    Oh be hayata bak..
  • 04-08-2020, 11:16:12
    #4
    Çok üzücü bir durum geçmiş olsun. Antivirüslerin fidye koruma yazılımları var. (Bitdefender örneğin) bu gibi önlemleriniz yokmuydu?

    Parayı ödeseniz bile ilgili dosyaların tamamen bozulduğunu geri dönüşü olmadığını söyleyen ve dolandırıldıklarını söyleyen bir çok firma ile ilgili yazı okudum. Dikkatli olun.

    Ödemeyide genelde kripto para ile alırlar.
  • 04-08-2020, 11:18:19
    #5
    Çoğu zaman ödeyince veriyorlar ama %50 hocam yani vermese vermez yedekleriniz varsa onları geri yüklemenizi öneririm, servere indirme yaparken çok dikkat etmelisiniz birdahaki sefere bu tarz şeyler çok yaygınlaşmaya basladi
  • 04-08-2020, 11:18:54
    #6
    Üslubuna göre sanki biraz acemi birine benziyor, ya da aranızdan birisi şaka falan yapmaya çalışıyor olabilir.
  • 04-08-2020, 11:19:22
    #7
    Hocam odeme yaptiginda arkasi kesilecek mi ? Surekliligi olur. Siber suclara durumu bikdirmen daha saglikli cozumu bulunacaktir.
  • 04-08-2020, 11:19:31
    #8
    Gecmis olsun hocam, ilerde bu tarz zorbaliklar cogalacak buyuk ihtimalle
  • 04-08-2020, 11:19:56
    #9
    Bitcoin ile istiyorlar ödemeyi yedek yok zaten olsa sormam burda çözüm arıyoruz arkadaşlar