• 04-11-2015, 16:20:11
    #1
    merhabalar,

    arkadaşlar bu zamana kadar hep solusvm kullandim birkaç arkadaşin tavsiyesi ile vmware kullanmaya başladik sağolsun birkaç arkadaş yardimci oluyordu lakin acil işleri oldugu için şehir dişina cikma durumunda kaldilar cogu şeyi ögrendim sayilir lakin şu makineye ip atama mevzusunu bi türlü ögrenemedim, solusvm'i aramiyor değilim

    özetle centos 7 kurulu bir makinemiz var benim bu makineye ip tanimlamam gerekiyor nasil yapabilirim ? 5 adette ip adresim var

  • 06-11-2015, 09:11:50
    #2
    Üstteki menüden console'ye tıklarsan masaüstüne ulaşmış olursun ordan ip ataması yapabilirsin.
  • 06-11-2015, 09:38:18
    #3
    boagente adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Üstteki menüden console'ye tıklarsan masaüstüne ulaşmış olursun ordan ip ataması yapabilirsin.
    makine linux console tikladigimiz zaman root olarak giriş yapiyoruz ssh'e sonrasında ne yapmak gerek
  • 06-11-2015, 10:43:59
    #4
    vi komutu ile yapılıyor. Videoda detaylı olarak gösterilmiş.


    https://www.youtube.com/watch?v=7nXDCoaS2iY
  • 06-11-2015, 11:09:18
    #5
    @winner; üstadım vi /etc/sysconfig/network-scripts/ifcfg-eth0 komutu girdikten sonra boş bir sayfa geliyor video'daki gibi device, type, onboot gibi fonksiyonlar yok

  • 06-11-2015, 13:03:00
    #6
    hocam videodakinin aynısını baştan sona uygula hata vermez.
  • 06-11-2015, 13:15:07
    #7
    Merhabalar @ynR;

    root login olduktan sonra,
    setup komutuyla, network device sekmesinden yeni bir device oluşturarak, IP adreslerinizi ve netmasklarınızı yazarak kullanabilirsiniz.

    Örn; OVH sunucularında

    http://blog.ferdikucuk.com/linux/ovh...-ayarlari.html

    Yarıdmcı olacaktır.
  • 06-11-2015, 14:03:11
    #8
    @SunucuCozumleri;

    Merhabalar hocam,

    benim makinedemi bir problem var anlamadim root giriÅŸi yaptiktan sonra setup komutunu yazinca not found diyor "nano /etc/sysconfig/network-scripts-route-eth0" dedigimde dahi hata veriyor komut yok diye hata aliyorum centos 7 kuruludur.
  • 06-11-2015, 14:07:02
    #9
    ynR adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    @SunucuCozumleri;

    Merhabalar hocam,

    benim makinedemi bir problem var anlamadim root giriÅŸi yaptiktan sonra setup komutunu yazinca not found diyor "nano /etc/sysconfig/network-scripts-route-eth0" dedigimde dahi hata veriyor komut yok diye hata aliyorum centos 7 kuruludur.

    Merhabalar;

    Özel bir sebebi yok ise tavsiyemiz CentOS 6.7 yönünde olacaktır.