Merhaba;
kullanmadığım bir pc'ye CentOS ve Cpanel Kurdum. Bu makineyi (öğrenme amaçlı) sunucu gibi kullanmak için bu aşamadan sonra ne gibi ayarlar yapmam lazım. Cpanel i sadece kurdum ve yapılandırmadım. Sanırım ilk olarak burdan başlamam lazım ama ip adresine, nameserver lara filan hangi değerleri gireceğimi bilmiyorum.
Yardımcı olursanız sevinirim.
Bilgisayarı Sunucu Yapmak - CentOS
8
●1.860
- 19-08-2013, 16:26:23
- 25-08-2013, 13:12:47evet local makine, evde duran bir pc.
bu durumda ağ ayarlarını nasıl yapmam gerekli?
ip, dns vs.
teşekkürler
nightm4r3 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle - 25-08-2013, 22:46:28Evinizde normal bir modem yada switch üzerinden paylaşım yapıyor iseniz genelde 192.168.1.xxx şeklinde ip tahsisi geçer bu durumda modemi sabit ip ye almadı. Ağa bağlı bilgisayara ip tanımlaması yapmanız gerebilir.hissizadam adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Sunucudan siteyi açtıktan sonra, kullanığınız makina üzerinde hosts dosyanızin en alt satırına aşağıdaki şekilde sunucu ip adresi ve domain adresini yazmanı yeterli olacaktır.
192.168.1.10 domain.com
192.168.1.10 www.domain.com - 28-08-2013, 09:39:29Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.Evde kendi bilgisayarımızı bu iş için kullanırken int. bağlantısının da iyi düzeyde olması gerekmez mi?nightm4r3 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 29-08-2013, 20:12:07bu makineye dışarıdan ulaşabilmek veya elimdeki bir domaini bu makineye tahsis etmek için neler yapmam lazım?
amacım site yayını değil, test amaçlı kullanacağım. - 01-09-2013, 23:54:35Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.Modeminizin apache portunu açarsanız (genellikle 80 dir), sunucunuz dışarıya açık hale gelir. Yani misal ip adresiniz 1.2.3.4 ise bu ip adresi yazan biri sunucunuza erişebilir. Elbette bu ip statik olmadığı için değişecektir her adsl oturumunda. Bu arada yayın için selinux'u kapatmanız lazım.
)