• 12-02-2018, 10:33:44
    #1
    Merhaba Arkadaşlar,
    Bir blade sistemin normal rack server a göre farkı tam olarak nedir ? Uzun süre blade kullanıp deneyimlerini zararlarını faydalarını paylaşırsa sevinirim. Bir blade sistemin yarı dolu hali ne kadar etmektedir ne kadar elektrik harcamaktadır ?
    Değerli büyüklerimiz bilgilerini paylaşırsa sevinirim sonradan görücek kişilerde bilgilenmiş olur.
    İyi Günler...
  • 12-02-2018, 10:45:21
    #2
    Hocam enerji bakımından çok yararlı. Rack-mount (raf) sunucuya göre çok daha az enerji tüketir ve bir çok bileşeni enerji tasarrufu için çıkartılmıştır. Yani raf sunucu yerine Blade sunucuya geçmek akıllıca bir karar
  • 13-02-2018, 02:14:35
    #3
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Merhabalar,

    Hem enerjiden tasarruf edeyim derseniz, hem tüm yönetim elimde olsun hem de ekmeğime yağ bal sürün performans yönünden de işimi görsün derseniz blade tam size göre

    Ancak enerji yönünden şöyle bir olayı var.. Misal vereyim, yani 3-4 blade çalıştıracağım sadece aktif olarak derseniz enerji yönünden size zararı olur. Ancak yarı/full vb. şeklinde çalıştırmanız lazım ki size avantajı olsun. Çünkü diyelim ki 16 blade 3000 watt yakıyor, 4-5 tane taktığınızda da 2000 watt yakıyor.

    Bir de 10g modüller ile controller+storage bağlayıp çalışırsanız disk yönünden de güzel bir performans elde edersiniz.

    Blade ihtiyacınız olur ise elimizde boşta duran IBM H serisi bir adet mevcut. Ek olarak kafanıza takılan sorular konusunda da ulaşabilirsiniz.

    İyi günler.
  • 13-02-2018, 05:02:31
    #4
    Modüler bir yapı olduğu için istediğiniz şekilde kullanımlar yapabilirsiniz. Ama Blade yapının elektirik yönünden çok çok iyi olduğu söylenemez. Yeni nesillerde bu biraz tasarruflu hale getirilmiş ama eski nesiller bildiğiniz tabiri caizse cayır cayır elektirik tüketiyor.
  • 13-02-2018, 19:45:54
    #5
    Elektrik yönünden bir avantajı bulunmuyor maalesef.