• 24-12-2008, 11:31:35
    #1
    Üyeliği durduruldu
    xp çalışırken diskimizi bölümlere ayıra bilecegimizi biliyorsunuz zaten ama bunu nasıl yapıyoruz . her hangi bir programa gerek olmadan disk bölümleri ile oyuncak gibi oynuyoruz tabi........
    linux un partition menageri gibi xp ninde hdd ile oynıya bilen bir programı mevcut oda "compmgmt" komutu
    başlat>çalıştır> ve aşağıdaki gibi komutu yazıyoruz
    C:\WINDOWS\system32\compmgmt.msc
    disk yönetimi bölümünden




    bu pencerede işaretli bölümde disk bilgileri yer alıyor bende 80 gb bir hdd var ve görüldüğü gibi xp 9,77 gb sini kullanıyor ve diğer kısım ham olarak duruyor



    resimdeki gibi ayrılmamış alana sağ tıklıyoruz ve "yeni bölüm" seçeneğini işaretliyoruz



    ileri butonuna tıkladıktan sonra bölüm türünü seçmemiz lazım biz birincil bölüm olarak seçtik (daha sonra xp ile beraber başka bir microsoft os kullanmak istersek bu şekilde daha kolay olur hiçbir ayar istemez.bir diskte ms tabanlı 4 taneden fazla os kullanılamaz.)



    şimdi bölümün boyutunu secelim ben 2 adet 20 gb 1 adet 26 gb olarak 4 e böldüm hdd yi



    sıra geldi sürücü harfini değiştirmeye xp kendisi otomatik olarak bu harfleri atıyor ama isterseniz siz değiştirebilirsiniz



    sona yaklaşırken diskimizi kullanabilmemiz için biçimlendiriyoruz ben bu diskte linux ve xp yi bir arada kullanacağım için fat32 sisteminde biçimlendiriyorum



    sona geldik...... bu işlemleri diğer parçalar içinde uyguladıktan sonra bilgisayarı yeniden başlatmaya gerek yok disklerimizi hemen kullanabiliriz



    bilgisayar yönetimindede bu görülüyor..

  • 28-12-2008, 14:46:01
    #2
    Bilgisayarıma sağ tuş yönet yapıp disk yönetmine girersen de aynı yere girer.

    ki sadece oluşturulmamış ve kullanılmayan partitionları düzenleyibiliyor.

    yani c yi küçültmek istersen orada kalırsın :P ve diyelim d yi iki ye böldün ikisini birleştirme yok.

    ve bu işi yaparken içindeki bilgileri siliyor. Bence program kullanmak daha mantıklı.
  • 28-12-2008, 19:38:29
    #3
    Zaten orası bölünmemiş bölüm

    sen bölünmüş bölümü böl bakalım
  • 30-12-2008, 19:40:15
    #4
    Üyeliği durduruldu
    teşekkurler