• 11-06-2018, 01:19:01
    #1
    PHP,Html,CSS ,C kısmına biraz mola verip java bakmak istiyorum ama neleri kapsar bu dil? Yani minecraft gibi bir oyun veya internetten indirdiğimiz java ile yapılmış bir satranç oyunu dışında neler yapılabilir?
    Ciddice bilgi lazım; öğrenmeye başlamak istiyorum.
  • 11-06-2018, 01:23:42
    #2
    Android / iOS için mobil uygulama geliştirebilirsiniz, web sitelerinde kullanabilirsiniz, masaüstü uygulamalar yapabilirsiniz, oyun yapabilirsiniz.

    Kullanım alanı çok fazla.
  • 11-06-2018, 01:28:10
    #3
    orcuntuna adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Android / iOS için mobil uygulama geliştirebilirsiniz, web sitelerinde kullanabilirsiniz, masaüstü uygulamalar yapabilirsiniz, oyun yapabilirsiniz.

    Kullanım alanı çok fazla.
    C# gibi ayrı ayrı platformları varmıdır? mesela ben C # Öğrenmeye başlamadan önce her şey yapılabilecek düzeyde diye bahsetmişlerdi, daha sonralarında öğrendim ki parça parçaymış. Mesela visual c# öğrenirsen farklı bir alanda , bilmemne C# öğrendiğinde farklı alanda çalışıyor filan filan olduğunu buldum.

    Yani java öğrenince netbeans üstünde öğrendiğimiz kod ile web de oyun yaparken kullandığımız java kodları aynı olacakmı, veya ios da uygulama yaparken kullandığım java ile masaüstüne bir uygulama yaparken aynı javayımı kullanıcam yoksa her farklı platform için javanın başka bir alanını mı öğrenmem gerekiyor? Yoksa sadece kütüphane farklarımı var?

    Bilen biri cevaplarsa sevinirim.
  • 11-06-2018, 01:34:36
    #4
    BatuhanKZ adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    C# gibi ayrı ayrı platformları varmıdır? mesela ben C # Öğrenmeye başlamadan önce her şey yapılabilecek düzeyde diye bahsetmişlerdi, daha sonralarında öğrendim ki parça parçaymış. Mesela visual c# öğrenirsen farklı bir alanda , bilmemne C# öğrendiğinde farklı alanda çalışıyor filan filan olduğunu buldum.

    Yani java öğrenince netbeans üstünde öğrendiğimiz kod ile web de oyun yaparken kullandığımız java kodları aynı olacakmı, veya ios da uygulama yaparken kullandığım java ile masaüstüne bir uygulama yaparken aynı javayımı kullanıcam yoksa her farklı platform için javanın başka bir alanını mı öğrenmem gerekiyor? Yoksa sadece kütüphane farklarımı var?

    Bilen biri cevaplarsa sevinirim.
    Diller zaten hep aynıdır c# için de öyle seni yanlış bilgilendirmişler. Masaüstü uygulamadaki c# ile mobil (xamarin) arasında bir fark yok. Dil değişmez fakat ekstra kütüphane eklenebilir ve bu kütüphane içinde özel fonksiyon veya sınıflar bulunabilir.

    Java içinde aynıdır.
  • 11-06-2018, 01:50:15
    #5
    kafan karismis gibi görünüyor Oncelikle arkadasin dedigi java da ios gelistirme olayina katilmiyorum, eskiden böyle bi destek yoktu yeni eklenmis ama yine taklalar atmak lazim ve piyasada henüz bir gecerliligi yok, olacagini da düsünmüyorum. Java daha cok android ile özdeslesmis bir programlama dili. O yüzden ios gelistirme icin ya objective-C ya da swift üzerinden gitmek mantikli ki swift i tavsiye ederim, cross platform düsünüyorsan da xamarin bu iste cok daha iyidir.

    Java da her sey kütüphaneler üzerinden döner. Yani ilgili kütüphaneyi bilmen gerek. Mesela android icin android in kütüphaneleri var, ve bir android uygulamasi yazarken genellikle bu kütüphaneleri kullanman gerek. Java bilmek demek android kütüphanelerini bilmek demek degildir. Yani java bildin mi hepsini yaparim diye bir olay yok. Ayrica java bilmek de sacma bir kullanimdir. Dedigin gibi java da farkli alanlar var, web icin ayri kütüphaneler ögrenmek gerek, destkop icin ayri, mobil icin ayri ki burada java nin ayri mobil uygulamasi var android den bahsetmiyorum. Yani java se, java me, java fx ve java ee yi arastir hepsi farkli alana hitap eder. Elbette ortak kodlar da yazabilirsin. Mesela android icin java kütüphaneleri de kullanilabilir.

    Java'da ios olayini pek duymadigim icin cok detayli bilgim yok ama yine de bir cok acidan bana mantiksiz geliyor.

    Javada oyun yapmak? Java, avrupa'da daha cok yaygin ve özellikle büyük firmalar ve bankalar java tabanli uygulamalar yapar ve javaci ararlar. Java ögrenmek daha dogrusu bir alanda uzmanlasmak cok daha zor, bu sebeple maaslari daha fazladir. Türkiye'de sanirim .Net daha agirlikli. O yüzden kariyer hedefine göre tercih yapman daha mantikli.

    Oyun konusuna gelince; java'da ya da c#*da basit oyunlar yapmaktan öte bi sey yapamazsin. Bunlar icin oyun motorlarindan faydalanman gerek, tabi oyun motorlariyla is bitmiyor, bir de bunun tasarim, 3d modelleme isleri var. Oyun motoru icin cesitli engine ler var, daha cok c++ hakim büyük oyunlar icin ancak yine de unity 3d de cok iyi, bir cok asset'i ücretli/ücretsiz temin edebilirsin ve ögrenmesi daha kolaydir. Ayrica c# ve/veya javascript ile de kodlarini yazabilirsin (java demiyorum dikkat).

    Velhasil kelam; dil ögrenmek yerine öncelikle hangi alanda calismak istedigine karar ver ve o alanla ilgili teknolojileri ögren. Paldir küldür her sey ögrenilmez. Türkiye'de kendine yazilimci diyenlerin cogu ya da CV lerine 50 tane dil yazanlarin cogunun emin ol 2 gram bilgisi yoktur o dilde. Cünkü bir dilde uzmanlasmak yillar alir, o yüzden ülkemizde "uzman" yoktur, dogru dürüst AR-Ge calismasi yapabilecek kapasitede insan yoktur. Bunun sebebi de bir iste uzmanlasmayip, her daldan azcik ögrenmesidir. Böyle olunca da ne dogru dürüst bir is cikarirsin ne de markalasabilirsin.

    Türk mantigina aykiri da olsa; sahsi tavsiyem, sevdigin alana yönel ve o alanda uzman ol. Bir cok seyi az az bilmektense, bir seyi cok iyi bil, en iyilerden biri ol sana bir sürü kapi acacaktir.

    kolay gelsin
  • 11-06-2018, 02:14:35
    #6
    biraz daha araştırıp en iyisi javada dersler alayım olmadı c++ de başlarım teşekkürler.
  • 11-06-2018, 02:42:28
    #7
    ertan2002 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    kafan karismis gibi görünüyor Oncelikle arkadasin dedigi java da ios gelistirme olayina katilmiyorum, eskiden böyle bi destek yoktu yeni eklenmis ama yine taklalar atmak lazim ve piyasada henüz bir gecerliligi yok, olacagini da düsünmüyorum. Java daha cok android ile özdeslesmis bir programlama dili. O yüzden ios gelistirme icin ya objective-C ya da swift üzerinden gitmek mantikli ki swift i tavsiye ederim, cross platform düsünüyorsan da xamarin bu iste cok daha iyidir.

    Java da her sey kütüphaneler üzerinden döner. Yani ilgili kütüphaneyi bilmen gerek. Mesela android icin android in kütüphaneleri var, ve bir android uygulamasi yazarken genellikle bu kütüphaneleri kullanman gerek. Java bilmek demek android kütüphanelerini bilmek demek degildir. Yani java bildin mi hepsini yaparim diye bir olay yok. Ayrica java bilmek de sacma bir kullanimdir. Dedigin gibi java da farkli alanlar var, web icin ayri kütüphaneler ögrenmek gerek, destkop icin ayri, mobil icin ayri ki burada java nin ayri mobil uygulamasi var android den bahsetmiyorum. Yani java se, java me, java fx ve java ee yi arastir hepsi farkli alana hitap eder. Elbette ortak kodlar da yazabilirsin. Mesela android icin java kütüphaneleri de kullanilabilir.

    Java'da ios olayini pek duymadigim icin cok detayli bilgim yok ama yine de bir cok acidan bana mantiksiz geliyor.

    Javada oyun yapmak? Java, avrupa'da daha cok yaygin ve özellikle büyük firmalar ve bankalar java tabanli uygulamalar yapar ve javaci ararlar. Java ögrenmek daha dogrusu bir alanda uzmanlasmak cok daha zor, bu sebeple maaslari daha fazladir. Türkiye'de sanirim .Net daha agirlikli. O yüzden kariyer hedefine göre tercih yapman daha mantikli.

    Oyun konusuna gelince; java'da ya da c#*da basit oyunlar yapmaktan öte bi sey yapamazsin. Bunlar icin oyun motorlarindan faydalanman gerek, tabi oyun motorlariyla is bitmiyor, bir de bunun tasarim, 3d modelleme isleri var. Oyun motoru icin cesitli engine ler var, daha cok c++ hakim büyük oyunlar icin ancak yine de unity 3d de cok iyi, bir cok asset'i ücretli/ücretsiz temin edebilirsin ve ögrenmesi daha kolaydir. Ayrica c# ve/veya javascript ile de kodlarini yazabilirsin (java demiyorum dikkat).

    Velhasil kelam; dil ögrenmek yerine öncelikle hangi alanda calismak istedigine karar ver ve o alanla ilgili teknolojileri ögren. Paldir küldür her sey ögrenilmez. Türkiye'de kendine yazilimci diyenlerin cogu ya da CV lerine 50 tane dil yazanlarin cogunun emin ol 2 gram bilgisi yoktur o dilde. Cünkü bir dilde uzmanlasmak yillar alir, o yüzden ülkemizde "uzman" yoktur, dogru dürüst AR-Ge calismasi yapabilecek kapasitede insan yoktur. Bunun sebebi de bir iste uzmanlasmayip, her daldan azcik ögrenmesidir. Böyle olunca da ne dogru dürüst bir is cikarirsin ne de markalasabilirsin.

    Türk mantigina aykiri da olsa; sahsi tavsiyem, sevdigin alana yönel ve o alanda uzman ol. Bir cok seyi az az bilmektense, bir seyi cok iyi bil, en iyilerden biri ol sana bir sürü kapi acacaktir.

    kolay gelsin
    Dediklerine noktası noktasına katılmakla birlikte ufak bir dipnot eklemek isterim. Ülkemizde daldan dala atlamanın en büyük nedeni maddi sorunlar olduğunu düşünüyorum.Şöyle ki adam sadece Java'da uzmanlaşırken önüne birsürü farklı teknolojilerde iş geliyor, ve tüm o işleri kaçırmak istemiyor. Biri gelip diyor ki kardeş sen yazılımcısın bize bi web site yapıver be diyor, bir bakmışsın Youtube'da "PHP'e Giriş 101" diye aratırken buluyorsun kendini
    Başkası geliyor kardeş sen webcisin bilgisayardan anlıyorsun bize bir animasyon hazırla diyor, ertesi gün video sitelerinde "After Effect Nasıl Kullanılır" diye aratmaya başlıyoruz . Belirttiğim kurslar/diller temsili fakat genel sorun bundan ibaret olduğunu düşünüyorum. Çünkü ülkemizde yazılıma verilen/biçilen değer çok iyi bir noktada değil ve doyurucu maaşlar alınamıyor. İnsanlar da kısa vadede para getirecek ve hayatını idame ettirebilmek için böyle ekstra diller veya teknolojiler öğrenme mecburiyetinde kalıyor. Ayrıca ülkemiz insanlarının "bir yazılımcının her teknolojiyi bilmesi gerektiğini" düşünmesi kadar trajikomik bir durum yoktur
    Yani en azından bu durumu 5 senelik freelancer ve 1 senelik kurumsal çalışan olarak tespit ettim. Tabi teknolojiden teknolojiye atlarken herkesin farklı nedenleri olabilir ama genel sebebin bu olduğunu düşünüyorum.

    He bir de farklı bir sebep daha var ki; r10 da veya farklı webmaster forumlarında insanların gerçekleştirdiği projelerin çok tuttuğunu/satıldığını gören yazılımcıların "ben de buna benzer projeler yapıp parayı kırarım" düşüncesine kapılması ve o teknolojiye atlaması. Bazen bende o düşünceye kapılıp, ilgili projeyi araştırmaya başlıyorum doğrusu Bir zaman sonra bir bakıyorum onlarca farklı teknolojiye giriş yapmışım ama hepsi de yarım kalmış
    Halbuki yurtdışında tek bir teknolojiye odaklanan ve uzmanlaşan yazılımcılar değerli görülmekte. Java,PHP,C#,Swift gibi birçok dilde az bilgi bilmektense bir dilde uzmanlaşmanın daha önemli olduğunu savunurlar. (Bizzat şahit oldum)
  • 11-06-2018, 02:57:20
    #8
    Java ile masaüstü program da yazarsın, mobil uygulama da, web projesi de ve hatta makine dili de yazarsın. Her açıdan bakabilme şansın çok zor. Sen alanı seçtikten sonra dilin üzerine yoğunlaş bence dostum. Hatta en evvelinde algoritma öğrenmeyi de bir yere not et. https://www.kitapyurdu.com/kitap/alg...is/416852.html
  • 11-06-2018, 03:10:28
    #9
    Dilin cross platform olması için çalışacağı ortama uygun compile edilmesi lazım. Mesela android ortamında java çalışıyor. Ama c# ile geliştirebiliyorsunuz. Aslında xamarinde yazdığınız kodlar birebir çalışmıyor. Sizin yazdığınız c# kodları java kodlarına dönüştürülerek çalışıyor. Burada bu ayrımı yapmak lazım. Bu sebep ile java öğrenmek iyidir. Performanslı ve cross platform bil dildir.