• 08-10-2010, 22:16:01
    #19
    Yazdığın 2.maddeye kesinlikle katılmıyorum... Pek âlâ PHP'de de o durum(olay) var. Eğer siz gidip sağda solda "site yapıyorum, hem de sudan ucuz" diyen birilerini bulup ona yaptırırsanız, olası sorunda kendinize muhattap bulamazsınız. Her iki dilde de ciddi projeler yapan kurumsal bir ajansta geçirdiğim orta süreli tecrübe ve gözleme dayalı söylüyorum bunları. Daha üst işleri ASP.NET'te yaptılar. Belki de müşteriye "abicim bak sitenizi .nette yapıyoruz, daha güvenli, daha şöyle daha böyle " diyip daha fazla kazanç adınadır tüm bunlar... Hoş; böyle firmalar size gayet tuzlu fiyatta çıkarır... Ama arkasında da dururlar. Ayrıca PHP ile de ciddi ticari yazılım satan firmalar da var. Herkes serbest çalışan değil ya ...


    Sorun yapmak veya yapamamaktan çok, zaman ve pratiklik olabiliyor ciddi projelerde... Bu konuda PHP nin red edilemez müthiş bir zengin kütüphanesi olduğunu biliyoruz. ASP.NET'te de vardır muhakkak. PHP'ye göre daha yeni bir platform. İşin içinde de MS olunca doğal olarak insanlar maddiyat konusunda çekimser duruyor.

    İşin kurumsal değil de bireysel, yani serbest çalışan boyutundan bakarsak değil siteni PHP ile istediğin dille yaparsan yap, karşındaki *********** ise hukuken bir muhattap bulamazsın...

    İşin asıl renginin ASP.NET bilen serbest çalışanların yaygınlaştığı zaman (yaygınlaşır mı bilmem) ortaya çıkar herhalde...
  • 08-10-2010, 22:30:40
    #20
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    eagle_one adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yazdığın 2.maddeye kesinlikle katılmıyorum... Pek âlâ PHP'de de o durum(olay) var. Eğer siz gidip sağda solda "site yapıyorum, hem de sudan ucuz" diyen birilerini bulup ona yaptırırsanız, olası sorunda kendinize muhattap bulamazsınız. Her iki dilde de ciddi projeler yapan kurumsal bir ajansta geçirdiğim orta süreli tecrübe ve gözleme dayalı söylüyorum bunları. Daha üst işleri ASP.NET'te yaptılar. Belki de müşteriye "abicim bak sitenizi .nette yapıyoruz, daha güvenli, daha şöyle daha böyle " diyip daha fazla kazanç adınadır tüm bunlar... Hoş; böyle firmalar size gayet tuzlu fiyatta çıkarır... Ama arkasında da dururlar. Ayrıca PHP ile de ciddi ticari yazılım satan firmalar da var. Herkes serbest çalışan değil ya ...


    Sorun yapmak veya yapamamaktan çok, zaman ve pratiklik olabiliyor ciddi projelerde... Bu konuda PHP nin red edilemez müthiş bir zengin kütüphanesi olduğunu biliyoruz. ASP.NET'te de vardır muhakkak. PHP'ye göre daha yeni bir platform. İşin içinde de MS olunca doğal olarak insanlar maddiyat konusunda çekimser duruyor.

    İşin kurumsal değil de bireysel, yani serbest çalışan boyutundan bakarsak değil siteni PHP ile istediğin dille yaparsan yap, karşındaki *********** ise hukuken bir muhattap bulamazsın...

    İşin asıl renginin ASP.NET bilen serbest çalışanların yaygınlaştığı zaman (yaygınlaşır mı bilmem) ortaya çıkar herhalde...
    Peki ya sorun firmadan degiLde diLden kaynakLaniyorsa? Siz emek sarfedip birseyler vermeye calisiyorsunuz önünüzde olmadik bi prüz cikti 1 liraya yaptiginiz site dava ile size 2-3 liraya mâl oldu siz hakkınızı nerede kimde arayacaksiniz? Dilde olusan bi bugdan doLayi siz veya 3.-4. kisiler zarar gordugunde PHP de yapabileceginiz tek sey PHP Developer'da bug raporu iletmek olur ama ASP'de bunun boyLe olmadigini sizde biliyorsunuz.

    acik konusmak gerekirse insanlarin PHP'ye yönelmeleri dün maddi idi bugun populerliği. Bugun Akliniza gelebilecek neredeyse bütün MS ürünlerinde WA[R]EZ buLmak hicde zor degiL. Öğrenilebilir Yani. Evet etik degiL ama goz ardi edilemeyecek bi gercek. Dunku insanlar icin bunu pek soyLeyemeyiz ama bugunku insanLarin bir cogu PHP'yi tercih etmelerinin sebebi Populerlik ve efe hocaninda dedigi gibi MS tekelinden kacmak. Cunku ÖZEL firma yarin destek vermiyorum dedigi anda Ne kadar gelistirebilirsiniz? Ne kadar ilerleye bilirsiniz bunu ASP.NET ciktiginda ASP programcilari cok iyi bilirler..
  • 08-10-2010, 23:01:43
    #21
    zaten aşırı büyük bir site portal vs yapacaksan, takımını da ona göre toplarsın.

    10 tane php developer alayımda geliştireyim olmuyor işte.
    PHP geliştiricilerin bile türleri var

    php backend
    php frontend
    php application layer engineer
    php ui engineer
    php o engineerde bu engineer

    eğer PHP nin 1 konusunda uzmanlaşmış. 10 kişiyi toplarsanız bunları düzgün koordine edebilirseniz. o zaman ASP den bilmem hangi dilden olursa olsun Daha özgün ve ÖZGÜR siteleri ortaya çıkartabilirsiniz. boyutlamayı baştan düşünüp (bunuda project engineer veya manager yapıyor Decisive de denir.)

    ayrıca PHP ,ASP ye göre çok daha hızlı ve çok daha fazla kişi tarafından geliştirildiği için geçen yıllar içinde PHP nin ASP ye attığı farkları göreceksiniz.

    örnek verelim.

    Wikipedia özgür ansiklopedi dimi . varmı Wikipedia ya kafa tutabilecek kadar genişlikte başka bir ansiklopedi sitesi. geliştiricisi çok kişi (kod olarak değil içerik olarak)

    uzun lafın kısası . büyük projeler yapmak istiyorsanız 2 dilde uygundur . ama php ile daha özgür daha doğrusu daha esnek olarak siteniz kodlanabilir.
  • 08-10-2010, 23:45:18
    #22
    PHP Daha Yaygın Herkes Tarafından Beğenilen yazılım ve en çok tercih edilen sistem. Bana Kalırsa PHP ile kodlardım portalı
  • 09-10-2010, 00:41:30
    #23
    Eposta Aktivasyonu Gerekmekte
    İki dildede projeler geliştiren biri olarak.
    Asp.net ile proje geliştirmesi zaman bakımından daha kısadır. İkisi ilede istediğin özellikte proje yaptırabilirsin. Sen seçtiğin dilde profesyonel birisini bulmalısın.Geliştirilen projenin performansı ve güvenliği yazılımcının profesyonelliğiyle orantılıdır. Yani ne kadar referans ve kalite , o kadar tecrübe, profesyonellik ve sorunsuz proje.
    Php maddiyat olarak cebini daha az yakar farkı budur.
    ---
    Php ile asp.net'i yarıştırmaktan vazgeçin bir zahmet.İkisi ilede geliştirilmiş/geliştirilen büyük projeler vardır ve bundan sonrada olacaktır. O bunu yapamaz bu onu yapamaz diyerek bilginiz dışında ki bir konuda insanları yanlış yönlendirmek size birşey kazandırmaz, yüceltmez. Ama fikir alan yada uzaktan takip eden kişiler hakkında yanlış bir bilgi kaynağı olur.