başlık biraz gaz verici biraz clickbait biraz fütursuzca oldu kusura bakmayın arkadaşlar.
şimdi ben php bilmeyen bir arkadaşınız olarak yaklaşık 1 haftadır birşeyler deniyorum ancak beceremiyorum bir türlü. Deneyecek, yardımcı olacak, paslaşarak yapabileceğimiz bir arkadaş biraz vaktini ayırırsa çok memnun olurum.
Javascript ile denedim ama yetersiz kalıyor yani işin en doğru çözümünün php + ajax olabileceğine kanaat getirdim. Yani javascript ile yapabilirim diyen varsa oda olur tabiki. ama çok uğraştım beceremedim.
Şimdi yapmak istediğim şey.
1 tcp serverim (serveri kendim delphi ile yazdım)
ip : x
port : x
byte : 1024
Ayrıca login olabilmesi için, connect attıktan sonra, aşağıdaki kodu bana write etmesi lazım. bunuda CR + LF ile yani php'de \r\n buna denk geliyor.
Kod :
/apim1\\/sd//user\\\\//pass\\\\//apim2\\\\sd\\/apim3\\
bu bilgilerle connect + login olduktan sonra, bir textbox'da yazıp gönderdiğim bana gelecek, benim serverden gelen cevabı ekranda göstericek. bir nevi sohbet gibi düşünelim.
yapmak istediğim: şimdi bunu eklediğim web sitesinde sitelerin altında canlı destek muhabbeti gibi tıklayınca sağdan soldan alltan bi yerden açılan sohbet pencereleri gibi olacak.
Pencereyi açtığında connections + login kımını yapmış olacak (siteye giren herkes değil sadece pencereyi açtıklarında olacak) sonrasındada textboxa yazılan bana gelecek, benim gönderdiğim ona gösterilecek.
şimdi burda connections hep ayakta kalacak yani bağlan gönder close et (kapat) tekrar bağlan aç kapa aç kapa olamayacak.
Böyle bişeyler arkadaşlar.
Not : bu arada php ile connect + login olma kısmını halletim hatta bir sayfada yazı gönderip dönen sonucuda gösteriyorum. ama öyle pecere açılınca aktif olacak bağlantı ayakta kalacak filan o kısımları yapamıyorum.
biri bana yardım etsin ya beynim yadı artık :-)
Yardımcı olmak isteyen arkadaş pm skype telefon bişey bırakırsa beraber bi deneyelim.
PHP-Ajax tcp connectionsu ayakta tutacak Erkek ?
0
●171