• 17-10-2015, 23:49:40
    #1
    Merhaba, menu.php isimli dosyam mevcut.

    <ul class="the-actual-nav">
                <li class="menu-item current-menu-item"><a href="index.html">Anasayfa</a></li>
                <li class="menu-item"><a href="hakkimizda.html">Hakkımızda</a></li>
                 <li class="menu-item"><a href="#">Sanal Sunucu</a></li>
                
                <li class="menu-item"><a href="#">Alan Adı</a>
                    <ul>
                        <li><a href="alanadi.html">Tescil</a></li>
                        <li><a href="taksitlialanadi.html">Taksitli Tescil</a></li>
                        <li><a href="sslsertifikasi.html">SSL Sertifika</a></li>
                    </ul>
                </li>
         
                <li class="menu-item"><a href="#">Servisler</a>
                    <ul>
                        <li><a href="lisanslar.html">Lisanslandırma</a></li>
                        <li><a href="yedekleme.html">Yedekleme</a></li>
                        <li><a href="yazilim.html">Yazılım</a></li>
                    </ul>
                </li>
                
                <li class="menu-item"><a href="destek.html">Destek</a></li>
            </ul>
    Burada anasayfa menüsündeki "current-menu-item" stili her sayfada görünmekte. Bu hovera yaramakta. Sanal sunucu kısmına girilse dahi anasayfada hover oluyor. Şimdi menu.php 'i tek sayfa kullanmak istiyorum. Bu durumda sanalsunucu ya girildiğinde anasyfadaki current-menu-item kodun çalışmaması gerekli. sanalsunucu menüsüne bu kodun aktif olması gerekli.

    Bunu ne şekilde biçimlendirebilirim?

    --R10.NET; Flood Engellendi -->-> Yeni yazılan mesaj 23:49:40 -->-> Daha önceki mesaj 23:29:57 --

    Sayfa oturumu ile ilgili kod bilsem if else kullanacağımda işte

    <li class="menu-item <?php 
                if ( SAYFA OTURUMU İLE İLGİLİ OLAN KOD ) {
                    echo "$hover";
                } else {
                    echo " ";
                }
                 ?>"><a href="index.html">Anasayfa</a></li>
  • 17-10-2015, 23:58:32
    #2
    yani kişi hangi sayfadaysa o sayfada current-menu-item class'ı olsun mu istiyorsunuz ?
    mantığı doğru kurmuşsunuz.

    her li class'ı içinde şu şekilde ;
     <?php if($_SERVER['REQUEST_URI'] == "index.html") echo " current-menu-item "; ?>
    request uri kontrolü yaparak istediğinizi yapabilirsiniz.
    =="/index.html" de olabilir / var mı yok mu emin olamadım denersiniz.

    kolaylıklar.



    MahmutCan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhaba, menu.php isimli dosyam mevcut.

    <ul class="the-actual-nav">
                <li class="menu-item current-menu-item"><a href="index.html">Anasayfa</a></li>
                <li class="menu-item"><a href="hakkimizda.html">Hakkımızda</a></li>
                 <li class="menu-item"><a href="#">Sanal Sunucu</a></li>
                
                <li class="menu-item"><a href="#">Alan Adı</a>
                    <ul>
                        <li><a href="alanadi.html">Tescil</a></li>
                        <li><a href="taksitlialanadi.html">Taksitli Tescil</a></li>
                        <li><a href="sslsertifikasi.html">SSL Sertifika</a></li>
                    </ul>
                </li>
         
                <li class="menu-item"><a href="#">Servisler</a>
                    <ul>
                        <li><a href="lisanslar.html">Lisanslandırma</a></li>
                        <li><a href="yedekleme.html">Yedekleme</a></li>
                        <li><a href="yazilim.html">Yazılım</a></li>
                    </ul>
                </li>
                
                <li class="menu-item"><a href="destek.html">Destek</a></li>
            </ul>
    Burada anasayfa menüsündeki "current-menu-item" stili her sayfada görünmekte. Bu hovera yaramakta. Sanal sunucu kısmına girilse dahi anasayfada hover oluyor. Şimdi menu.php 'i tek sayfa kullanmak istiyorum. Bu durumda sanalsunucu ya girildiğinde anasyfadaki current-menu-item kodun çalışmaması gerekli. sanalsunucu menüsüne bu kodun aktif olması gerekli.

    Bunu ne şekilde biçimlendirebilirim?

    --R10.NET; Flood Engellendi -->-> Yeni yazılan mesaj 23:49:40 -->-> Daha önceki mesaj 23:29:57 --

    Sayfa oturumu ile ilgili kod bilsem if else kullanacağımda işte

    <li class="menu-item <?php 
                if ( SAYFA OTURUMU İLE İLGİLİ OLAN KOD ) {
                    echo "$hover";
                } else {
                    echo " ";
                }
                 ?>"><a href="index.html">Anasayfa</a></li>
  • 18-10-2015, 00:03:34
    #3
    bluexpres adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    yani kişi hangi sayfadaysa o sayfada current-menu-item class'ı olsun mu istiyorsunuz ?
    mantığı doğru kurmuşsunuz.

    her li class'ı içinde şu şekilde ;
     <?php if($_SERVER['REQUEST_URI'] == "index.html") echo " current-menu-item "; ?>
    request uri kontrolü yaparak istediğinizi yapabilirsiniz.
    =="/index.html" de olabilir / var mı yok mu emin olamadım denersiniz.

    kolaylıklar.
    Selam hocam, request uri yi bu yorumu görmeden az evvel önce denedim ama çözüme kavuşamadım halen.
  • 18-10-2015, 00:48:27
    #4
    url rewrite kullanıyor musunuz yoksa o her .html bir dosya mı bilmiyorum fakat bir tanesine (ya da url rewrite varsa ana dosyaya) echo $_SERVER['REQUEST_URI']; ekleyerek dönen yanıta bir bakın. if içerisinde o yanıtı kontrol edeceksiniz.

    eğer url rewrite varsa get ile gittiği id'yi bulup if'leri $_SERVER yerine $_GET['sayfa_degiskeni'] == "sslsertifikasi") şeklinde güncellemeniz gerekiyor olabilir. sayfa_degiskeni temsili. htaccess'e bakın ya da en temizi yine ana sayfanın en tepesine
    print_r($_SERVER);
    print_r($_REQUEST);
    yazarak sslsertifikasi kelimesine nereden erişebiliyorsunuz bir ona bakın. en temizi geri mühendislik

    kolaylıklar.


    MahmutCan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Selam hocam, request uri yi bu yorumu görmeden az evvel önce denedim ama çözüme kavuşamadım halen.
  • 18-10-2015, 11:15:05
    #5
    bluexpres adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    url rewrite kullanıyor musunuz yoksa o her .html bir dosya mı bilmiyorum fakat bir tanesine (ya da url rewrite varsa ana dosyaya) echo $_SERVER['REQUEST_URI']; ekleyerek dönen yanıta bir bakın. if içerisinde o yanıtı kontrol edeceksiniz.

    eğer url rewrite varsa get ile gittiği id'yi bulup if'leri $_SERVER yerine $_GET['sayfa_degiskeni'] == "sslsertifikasi") şeklinde güncellemeniz gerekiyor olabilir. sayfa_degiskeni temsili. htaccess'e bakın ya da en temizi yine ana sayfanın en tepesine
    print_r($_SERVER);
    print_r($_REQUEST);
    yazarak sslsertifikasi kelimesine nereden erişebiliyorsunuz bir ona bakın. en temizi geri mühendislik

    kolaylıklar.
    Hocam çok teşekkür ederim ilgi alakan için. Rewrite vardı ama onu kaldırmama rağmen sorun devam etti. Deminde kafama bi an dank etti request_uri 'nin bütün url'i aldığını hatırladım, eşitlediğimiz index.php den evvele dizinini yazmayı unutmuşum. Şuan problem yok çok teşekkürler.