• 29-05-2015, 16:13:22
    #1
    Üyeliği durduruldu
    Merhaba arkadaşlar if ile koşul belirlemek istiyorum bu yüzden yine yardımlarınıza ihtiyacım var,

    Şimdi bir sistem hazırlıyorum ve bu sistemde ana sayfa, detay sayfalarında gösterimde olan modüller hazırlıyorum, bu modüllerin gösterimini yönetim panelinden düzenlemek istiyorum,

    Örneğin

    ->> Ana Sayfa Haberler = Göster / Gösterme
    ->> Sosyal Medya İconları = Göster / Gösterme

    gibi,

    Şimdi if else ile koşul belirleyerek bunu 0 ve 1 değerleri ile hazırlamak gerekiyor sanırım,

    Bu konuda bana örnekli olarak sql yapısının ve örnek koşulun nasıl olması gerektiğini gösterebilir misiniz?
  • 29-05-2015, 16:38:31
    #2
    tam olarak anlamadım ama sql deki 0-1 değerşeri yerine göster-gosterme ifadelerini getiren sql sorgusu mu istiyorsunuz?
  • 29-05-2015, 17:12:55
    #3
    Üyeliği durduruldu
    wizz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    tam olarak anlamadım ama sql deki 0-1 değerşeri yerine göster-gosterme ifadelerini getiren sql sorgusu mu istiyorsunuz?

    Hocam,


    sql içinde modüller diye bir tablo oluşturacağım verileri ise
    - id, modüladi, enum (0,1) değerleri olacak

    yönetim panelinde modüller sayfasına geldiğimde;

    » Slayt = Aktif (0) / Pasif (1)
    » Haber = Aktif (0) / Pasif (1)

    Şeklinde seçenekler olacak,

    Şimdi Slayt modülünü sitede göstermek istediğimde ve/veya pasif etmek istediğimde, sitede bunun koşulunu,

    Aktifse
    if ($slaytaktif=0){
    Slaytı göster,

    }else ($slaytpasif=1) {
    Slaytı gizle
    }

    Şeklinde nasıl yapabilirim, yukarıdaki (Yukarıdaki örnek hayal ür
    ürünüdür )

    Sanırım anlatabildim
  • 29-05-2015, 18:10:09
    #4
    Grapxnet adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam,


    sql içinde modüller diye bir tablo oluşturacağım verileri ise
    - id, modüladi, enum (0,1) değerleri olacak

    yönetim panelinde modüller sayfasına geldiğimde;

    » Slayt = Aktif (0) / Pasif (1)
    » Haber = Aktif (0) / Pasif (1)

    Şeklinde seçenekler olacak,

    Şimdi Slayt modülünü sitede göstermek istediğimde ve/veya pasif etmek istediğimde, sitede bunun koşulunu,

    Aktifse
    if ($slaytaktif=0){
    Slaytı göster,

    }else ($slaytpasif=1) {
    Slaytı gizle
    }

    Şeklinde nasıl yapabilirim, yukarıdaki (Yukarıdaki örnek hayal ür
    ürünüdür )

    Sanırım anlatabildim

    Öncelikle aktif için 1, pasif için 0 kullanmanızı tavsiye derim.
    Bu ayarın sorgusunu tüm sayfalara include edilen bir sayfada yapabilirsiniz.
    Örneğin functions ya da ayarlar gibi. Bu değeri bir global değişkene de atayabilirsiniz.
    Daha sonra kullanacağınız kısımda aşağıdaki şekilde kullanabilirsiniz.

    if ($ayar['slayt'])
    {
        // slayt kodları buraya gelecek
    }
  • 29-05-2015, 18:12:32
    #5
    Üyeliği durduruldu
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Öncelikle aktif için 1, pasif için 0 kullanmanızı tavsiye derim.
    Bu ayarın sorgusunu tüm sayfalara include edilen bir sayfada yapabilirsiniz.
    Örneğin functions ya da ayarlar gibi. Bu değeri bir global değişkene de atayabilirsiniz.
    Daha sonra kullanacağınız kısımda aşağıdaki şekilde kullanabilirsiniz.

    if ($ayar['slayt'])
    {
        // slayt kodları buraya gelecek
    }
    İşte hocam sıkıntım, bu fonksiyon yada ayar dosyasında, tam olarak nasıl hazırlayacağımı kestiremiyorum, bir örnek sunabilir misiniz?
  • 29-05-2015, 18:23:26
    #6
    Grapxnet adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    İşte hocam sıkıntım, bu fonksiyon yada ayar dosyasında, tam olarak nasıl hazırlayacağımı kestiremiyorum, bir örnek sunabilir misiniz?
    veritabanı bağlantısı için mysql_ fonksiyonlarını kullanmanızı önermiyorum ancak tanıdık gelmesi açısından örneği bu şekilde vereceğim.

    // ayarlar_tablosu adında bir veritabanı tablosunda sitenizin ayarlarını sakladığınız ve
    // bu tabloda ayar_adi slayt olan bir satırdaki durum sütununun değerini çekmek istiyoruz diyelim.
    
    $sorgu=mysql_query("SELECT * FROM ayarlar_tablosu WHERE ayar_adi='slayt' LIMIT 1");
    $ayar=mysql_fetch_array($sorgu);
    $slayt=$ayar['durum'];
    
    
    
    // bu yukarıdaki kodların çekildiği başka bir sayfada
    if ($slayt)
    {
        // slayt kodları buraya gelecek
    }

    basitçe bu şekilde olabilir
    • Grapxnet
    Grapxnet bunu beğendi.
    1 kişi bunu beğendi.
  • 29-05-2015, 18:42:00
    #7
    Üyeliği durduruldu
    Anladım hocam, fakat durum konusunda kafam karıştı, sanırım bir çok kaynak gezince böyle oluyor

    Şimdi;

    $slayt=$ayar['durum']; dedik, burada aktif seçeneğinin değeri 1 diyelim,

    şimdi anladığım kadarıyla burada slayt alanına atanan değeri çekiyoruz, peki 1 değerini görünce göster, 0 değerini görünce gösterme işlemi nasıl oluyor, bu sorguda bunu anlayamadım

    Bunun içinde $slayt=$ayar['durum=1']; şeklinde mi belirtmeliyiz
  • 29-05-2015, 18:47:41
    #8
    Üyeliği durduruldu
    Grapxnet adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Anladım hocam, fakat durum konusunda kafam karıştı, sanırım bir çok kaynak gezince böyle oluyor

    Şimdi;

    $slayt=$ayar['durum']; dedik, burada aktif seçeneğinin değeri 1 diyelim,

    şimdi anladığım kadarıyla burada slayt alanına atanan değeri çekiyoruz, peki 1 değerini görünce göster, 0 değerini görünce gösterme işlemi nasıl oluyor, bu sorguda bunu anlayamadım

    Bunun içinde $slayt=$ayar['durum=1']; şeklinde mi belirtmeliyiz

    if($ayar['slayt'] === '1'){
    //sadece 1 ise
    }else(
    //sadece 1 değil ise (boş veya 0 sa yine burayı yazdırır)
    )
  • 29-05-2015, 18:52:33
    #9
    Üyeliği durduruldu
    DNSZ adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    if($ayar['slayt'] === '1'){
    //sadece 1 ise
    }else(
    //sadece 1 değil ise (boş veya 0 sa yine burayı yazdırır)
    )
    Tamamdır şimdi oldu işte, her ikinizide teşekkür ederim, +R10 ellerinize sağlık