RESİM KALDIRILDI
Yukardaki gibi veritabanına tüm girişleri phpmadminden yaptım. Ordaki bilgileri aynen osym sonuç açıklama sayfasında olduğu gibi, TC'si girildiğinde tablodaki o tc'ye ait bilgileri yazdırmak istiyorum. Buna ait bir video veya görsel ders bulamadım. Yardımcı olursanız sevinirim.
Ösym gibi sonuç sayfası oluşturma nasıl olur?
11
●835
- 17-09-2014, 00:52:21Buradaki videoyu izleyerek aşağıdaki dosyaları oluşturdum.
http://www.youtube.com/watch?v=SiKV5Su3hbw
index.php
<html> <meta charset="utf-8"> <body> <form id="form1" name="form1" methot="post" action="kayit_al.php"> <label for="no"></label> <input type="text" name="no" id="no"/> <input type="submit" name="btn" id="btn" value="Bilgileri Getir"/> </form> </body> </html>
kayit_al.php
<?php $host="localhost"; $kullaniciadi="root"; $sifre=""; $db="kemal"; $no=$_POST['no']; $al=$no; mysql_connect("$host","$kullaniciadi","$sifre") or die ("Sunucuya baglanilamadi"); mysql_select_db("$db") or die ("Veri tabanina baglanilamadi"); $aliyoruz=mysql_query("select * from ozluk where tc=$al"); while ($bilgiler=mysql_fetch_assoc($aliyoruz)) { echo "TC:$bilgiler[tc]<br/>"; echo "Geldiği Ev:$bilgiler[ev]<br/>"; echo "Adı:$bilgiler[adi]<br/>"; echo "Soyadı:$bilgiler[soyadi]<br/>"; echo "Puanı:$bilgiler[puan]<br/>"; echo "Yüzdelik:$bilgiler[yuzdelik]<br/>"; echo "Kazandığı Yurt:$bilgiler[yurt]<br/>"; } ?>
Ama şu resmini koymuş olduğum hata çıkıyor. Nasıl çözebilirim?
- 17-09-2014, 10:35:58hatalarına gelecek olursak. "no"
$_POST['no'];// diye bir post olmadığını söylüyor; var_dump($_POST); //gelen postları yazar.
böylece gelen post var mı yok mu ona bakabilirsin.
hatasına gelecek olursak. Burada gelecek zamanda bu fonksiyonun kaldırılacağını söylüyor. bunun yerine mysqli ya da PDO classı fonksionlarını kullanmanızı söylüyor. mysqli ile aralarında pek fark yok.Alıntı
Eğer zorlarsan illa ben mysql_connect() kullanacağım diye o zaman sayfanın başına
koyarak hata ve uyarıların gelmesini önlersinAlıntı - 17-09-2014, 14:59:22Hiç bir değer gelmiyorsa zaten sıkıntı oradan kaynaklanıyor. POST yoksa nasıl veri kaydetmeyi düşünüyorsunuz. Team varsa bakayım bir yardımcı olayım. POST gelmesi lazım illaki.
index.php
<!doctype html> <html> <head> <meta charset="utf-8"> <title>Başlıksız Belge</title> </head> <body> <form name="form" method="post" action="kayit_al.php"> <input type="text" name="no"> <input type="submit" name="submit" value="Gönder"> </form> </body> </html>
kayit_al.php sayfanız.
<?php error_reporting(0); $host="localhost"; $kullaniciadi="root"; $sifre=""; $db="yurdumuz"; $no=$_POST['no']; $al=$no; mysql_connect($host,$kullaniciadi,$sifre) or die ("Sunucuya baglanilamadi"); mysql_select_db($db) or die ("Veri tabanina baglanilamadi"); $aliyoruz=mysql_query("select * from ozluk where tc='$al'"); while ($bilgiler=mysql_fetch_assoc($aliyoruz)) { echo "TC:".$bilgiler['tc']."<br/>"; echo "Geldiği Ev:".$bilgiler['ev']."<br/>"; echo "Adı:".$bilgiler['adi']."<br/>"; echo "Soyadı:".$bilgiler['soyadi']."<br/>"; echo "Puanı:".$bilgiler['puan']."<br/>"; echo "Yüzdelik:".$bilgiler['yuzdelik']."<br/>"; echo "Kazandığı Yurt:".$bilgiler['yurt']."<br/>"; } ?>problemi biraz garip gel di sayfaya post gönder dememe rağmen formu get ile gönderiyordu yeni sayfaya düzenleme yaptım.
kayit_al sayfasındada gerekli değişiklikleri yaptım. tırnak işaretlerini düzgün kullanmalısınız. - 17-09-2014, 17:53:11$al = $no yapmışsın gerek yok silAlaca adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
$query = mysql_query("SELECT * FROM ozluk WHERE tc = '$no'"); while($row = mysql_fetch_array($query){ echo "TC : $row['tc']"; }bunu yapıştır hocam