• 04-12-2012, 21:18:01
    #10
    mechulkalan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Arkadaşlar yapmayın Allah aşkına. Forumda o kadar çok basit fizik sorusu soruluyor ki artık sorulara hiç bakılmadan birileri çözsün diye buralara konulduğunu düşünmeye başlıyorum.
    Arkadaşım senin hobin felan mı bu, dersle ilgili konulara gelip çok kolay yazıp çıkmak ? Kolaysa bi yardım edivermen yeterli, yararlansın millet. Dün aynı yorumu benim konuyada yazdın da ondan söylüyorum.
  • 04-12-2012, 21:32:28
    #11
    mechulkalan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    R2 ve R4 paralel olduğundan bunların toplamı 2 ohm yapar. Bu 2 ohmluk direnç ile R3 seri olduğundan bunların toplamı 9 ohm yapar. R2, R3 ve R4'ün toplamı olan 9 ohmluk direnç ile 18 ohmluk direncin toplamı 6 ohm yapar. Bu da Reş'i verir.

    18V/6 oh = 3 Amper buda I'yı verir.

    Paralel kollardaki potansiyel eşit olalı bu yüzden akımı potansiyeller eşit olacak şekilde dağıtmalısın. I3=0.66 amper , I4=1.33amper, I3=2 Amper, I1= 1 Amper

    P=I^2 x R => 2^2 x 7 = 28 Watt
    Hocam yine çok sagolun ancak arkadaş şunu soruyormuş a ve c seçenegini işlemsel olarak yazılması lazımmış biliyorsanız yardım edebilirmisin ?

    By_vezir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Arkadaşım senin hobin felan mı bu, dersle ilgili konulara gelip çok kolay yazıp çıkmak ? Kolaysa bi yardım edivermen yeterli, yararlansın millet. Dün aynı yorumu benim konuyada yazdın da ondan söylüyorum.
    ilk defa soru sordum bu konular hakkında garip tepki geldi
  • 04-12-2012, 21:57:37
    #12
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    By_vezir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Arkadaşım senin hobin felan mı bu, dersle ilgili konulara gelip çok kolay yazıp çıkmak ? Kolaysa bi yardım edivermen yeterli, yararlansın millet. Dün aynı yorumu benim konuyada yazdın da ondan söylüyorum.
    Çünkü sorular o kadar kolay ki hiç uğraşılmamış fikri uyandırıyor insanda. Bu nedenle biraz sinirleniyorum

    @selcuksepetci

    I2//4 = (I2*I4)/(I2+I4) = 2ohm, 2+7= 9 ohm, 9 ohmluk dirence R234 diyoruz.

    (I234*I1)/(I234+I1) = 6 ohm

    c) 18x a = 9 x b ve a+b = 3 eşitliklerinden a ve b yi buluyoruz. Daha sonra aynı işlemleri I2 ve I4 için uyguladıktan sonra hepsi geliyor.
  • 05-12-2012, 16:26:48
    #13
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    selcuksepetci adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    soru bana ait degil bir arkadaş sordu bende buraya sordum bilmedigim için
    arkadaşın nerde okuyor ?
  • 05-12-2012, 16:30:59
    #14
    mechulkalan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Çünkü sorular o kadar kolay ki hiç uğraşılmamış fikri uyandırıyor insanda. Bu nedenle biraz sinirleniyorum

    @selcuksepetci

    I2//4 = (I2*I4)/(I2+I4) = 2ohm, 2+7= 9 ohm, 9 ohmluk dirence R234 diyoruz.

    (I234*I1)/(I234+I1) = 6 ohm

    c) 18x a = 9 x b ve a+b = 3 eşitliklerinden a ve b yi buluyoruz. Daha sonra aynı işlemleri I2 ve I4 için uyguladıktan sonra hepsi geliyor.
    sagolun hocam vizede en yüksek notu o almış bu şekilde çözmüş soruyu degişik çıkmış tabi 45

    Chemistry adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    arkadaşın nerde okuyor ?
    Rizede bi üniversite gelince detayını sorarım
  • 05-12-2012, 19:49:21
    #15
    selcuksepetci adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    sagolun hocam vizede en yüksek notu o almış bu şekilde çözmüş soruyu degişik çıkmış tabi 45
    Değişik çıkmış derken ?
  • 05-12-2012, 19:52:40
    #16
    selcuksepetci adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    sagolun hocam vizede en yüksek notu o almış bu şekilde çözmüş soruyu degişik çıkmış tabi 45



    Rizede bi üniversite gelince detayını sorarım
    elektrik okuyor galiba derste DA dersidir.
  • 09-12-2012, 22:59:56
    #17
    mechulkalan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Değişik çıkmış derken ?
    hocam yeni soru geldi yardım edebilirseniz yada diger arkadaşlar çok iyi olur