bronx adlı üyeden alıntı:
mesajı görüntüle
Olaya zeka açısından bakacaksak zekayı etkileyen 2 temel faktör vardır.Kalıtım ve Çevre.Sigaranın beyin hücrelerine , ya da nöronların birbirleri ile olan bağlantı derecelerine nasıl etki ettiğini göz önünde bulundurmadan bile durumun sebepleri anlaşılabilir.IQ nun zekayı tam olarak yansıtmadığı bilgisi ile birlikte IQ testini etkileyen bir sürü faktörün de bulunduğunu gözönünde bulundurmak gerek.Daha uç bir örneğe geçelim.Örneğin sadece düz mantıkla bile gitsek şunu söyleyebilirim ki esrar kullananların IQ su çok daha düşük
Esrar kullanan kişilerin bulundukları mevkiler , yaşam koşulları , çevreleri vs. göz önünde bulundurulursa IQ testinde azınlığın yüksek veya ortalama IQ ya sahip olması dışında ,çoğunun düşük IQ ya sahip olduğu gözlemlenebilir(En azından benim tanıdıklarımda bu şekilde ).Zaten bildiğim kadarıyla çoğu zeka testleri bölgeden bölgeye , kültürden kültüre vs. farklılık gösterir.Bu da çevresel faktörlerin etkisinin önemini belirtir.Çevresel faktörlerin etkisi göz önünde bulundurulduğunda ortalamanın düşük olması olağandır.(ki bu düşük ortalama bile 90-110 arası ortalama zekaya tekabül eder)Araştırma İsrailde değil de başka bir ülkede yapılsa ,(eğitim koşullarının , çevresel faktörlerin , vs. farklı olduğu bir ülkede ) sonuç farklı çıkardı.Örneğin WISC-R testini Amerika'da değil de Türkiye'de yapsanız değerlendirmenin aynı oranda başarılı olma ihtimali düşüktür.Anlamadığım kampanya mevzusu ise sigarayı içen kişinin mi IQ'su düşüyor , IQ'su düşük kişiler mi sigara içiyor
Bunun kesin cevabı için sigaraya başlamadan önce de devamlı teste tabii tutulmaları gerekir.Velhasılı kelam güzel araştırma yapmışlar.Belki aynı araştırmanın çok farklı basamakları vardır da sigara baronların yayınlatmazlar vs. vs.
Aynısı keşke Türkiyede de yapılsa , askere gidenler üzerinde.
