• 23-11-2009, 11:55:44
    #10
    sanalmevzi adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kesinlikle tavsiye etmem.
    Öğretmeninize filan rezil olursunuz, demedi demeyin
    benimde arada ingilizce ödevlerinde çevirilere ihtiyacım oluyor sen yardım edersin artık bize
  • 23-11-2009, 12:01:24
    #11
    sanalmevzi adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    I don't know what it means.
    Teşekkürler hocam. Durum fiilleri ve eylemden yazılıyız bide geniş zman ne yapcağımı bilmiyorum durum la eylemi ayırt edemiyorum.
  • 23-11-2009, 12:07:59
    #12
    Bende geniş zamandan çakmıyorum o konuyu işlediklerinde ben evde yatıyordum hasta olarak öğrenemedim
  • 23-11-2009, 12:23:21
    #13
    why the f*k ar we speaking english
  • 23-11-2009, 12:30:46
    #14
    Arkadaşlar, geniş zaman ile durum ve hareket fiilleri gayet basit konular.
    Geniş zamana gelince,
    Geniş zamanda sürekli yaptığımız işlerden bahsederiz. Yani bu iş artık rutindir her gün mutlaka yapıyoruz bunu.
    Mesela; I visit R10.net everyday and check new posts.
    (Her gün R10'a girerim ve yeni mesajları kontrol ederim)
    Aynı şeyi R10 manyağı olan bir arkadaşınız için şöyle kurarsınız.
    He visits r10.net everyday and checks new posts.
    He-she ve it ile kurarsak cümlemizi, fiilin sonuna s takısı getiririz.
    Does, fiilin içine girmiş, ancak bi tarafı dışarıda kalmıştır. O da s takısıdır.

    Bir cümlenin geniş zaman olduğunu nerden anlarım?
    Cümleye adapte olacağız arkadaşlar. Sonuçta sizden bir şey isteniyorsa, ip uçları da verilmem zorundadır.
    1)Every ve türevleri
    everyday, everyweekend, everymonth, everynight.
    2)always, usually, never ve saz arkadaşları cümlemizin içinse ise hemen özneye bakıyorum.
    I you We They ise fiili direkt yazıyor,
    He She It görürsek de s takısı koyuyoruz cümleye.

    Olumsuz nasıl yapacağım?
    Olumsuzluk. Adı üzerinde. Fiilerin içindeki do ve does'leri çıkarıp sonuna bir not
    getireceksiniz.
    Bir cümlede iki tane does olamayacağına göre fiilde de s takısı kullanmayacağız.

    Durumla eylemi de biraz sonra paylaşırım inş.
    Nette biraz sorun var da..