Baktım şimdi İstanbul'da yemeksepetine ama Nico La Pizza yok, galiba tek tük şubesi olan bir yer. Açık açık yazmışlar hem ürün isminin yanına, hem açıklamasına yani saklamamışlar kimseyi de kandırmamışlar, kendilerini tebrik ediyorum. Youtube'da bir Moğol Türkiye'ye geziye gelip bir yerde döner yemiş, onlar yöresel olarak zaten at eti yedikleri için hemen at olduğunu anlamış ve birkaç kere aynı yerden yemiş atı sevdiği için. Sonra tekrar gittiğinde masaya oturmuş at dönerden porsiyon alabilir miyim demiş aman sus ne diyorsun vs demişler ama çocuk açıklamış ben Moğol'um tadını anlarım deyince elemanına bol bol koy demiş.
Ayrıca at yemekte de bir sakınca yok, hareketli ve sadece ot yiyen az yağlı kas yığını temiz hayvan, tavuk doğada neler yiyor görseniz tavuğa tövbe edersiniz. Evrim Ağacı sitesinde bir yazıda en kötü et hangisi diye bir makale vardı domuz için kıyaslama yazısı gibi dev bir arşiv resmen, orada da koyun eti en yüksek bakterili kolesterollü falandı sanırsam hani insan sağlığı için domuzdan daha beterdi domuzda sadece aşırı yağ var, yağsız yerinden yedikten sonra ve yaşınız çok ileri olmadıktan sonra herhangi bir sağlık sorunu çıkarmazmış. Balık konusu da tavuk ile hemen hemen benzer, tavuk nasıl köpek dışkısı, kendi türünden tavuk eti veya yumurta yiyorsa, canlı canlı fare avlayıp yiyorsa balıklarda kendi yavrusu, denizlere atılan cesetten insan pisliğine yosuna böceğe kadar her şeyi yiyebiliyorlar. İşin derinine inersek aç kalırız yani. Her ette bakteri olduğu biliniyor, tavuk eti genelde yıkanır çok bakterili diye ama uzmanlar yıkamayın diyor, sağa sola saçılırmış bakteriler ama en etkili yol ne? Elbette doğru dereceye kadar pişirmek, anahtar kelime bu. Nasıl doğadaki mikroplu suyu kaynatınca bakteriler ölüyorsa et içinde bu geçerli. O yüzden tavuk balık yine de yiyorum ama fazla pişmiş seviyorum.