• 21-01-2026, 13:16:54
    #19
    Cezaevlerine girip çıkmayı marifet zannedip rahatça suç işliyorlar. Ölmeyecek kadar yemek ( lapa pilav, 0 protein ) verip bu şekilde adam edeceksin. Bukele başkana selam olsun.

  • 21-01-2026, 13:28:33
    #20
    ekonomi ve türkiyedeki okullarda eğitim olmamasıyla alakalı zeka seviyeside büyük bir etken
  • 21-01-2026, 18:29:14
    #21
    obisa adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    ara belediyeyi ilaçlasın

  • 21-01-2026, 23:48:40
    #22
    Genel anlamda suçların cezası 5e 10a katlanmadığı sürece değil hırtlar, suça meyli olan herkes böyle devam edecek ne yazık ki...
  • 22-01-2026, 00:29:44
    #23
    El Salvador bu sorunu çözdü. Sizin için özetini groka yazdırdım incelemenizi tavsiye ederim.
    • El Salvador ülke olarak eskiden dünyanın en yüksek cinayet oranına sahipti (2015'te ~106/100.000).
    • Artık Batı Yarımküre'de (Amerika kıtasında) en güvenli ülkelerden biri kabul ediliyor. 2025'te cinayet oranı 1.3/100.000 (82 cinayet, hepsi çözülmüş) – bu Kanada'dan bile düşük seviyede.
    • "Dünyanın en güvenli 2. bölgesi" ifadesi biraz abartılı. Global Peace Index 2025'te El Salvador 104. sırada (orta seviye), ama Latin Amerika ve Orta Amerika'da en güvenli, Batı Yarımküre'de (Amerika kıtası) 1. veya 2. sırada (Kanada'nın hemen arkasında veya önünde, kaynaklara göre değişiyor). "2. bölge" tam doğru değil, ama "en güvenli 2. ülke kıtada" diyebiliriz.
    • "Çözüm basit: Çeteye üye, gasp, ağır darp, adam yaralama gibi suçları ayırdılar ve ayrı muamele gösterdiler."
      • Doğru. Bukele yönetimi 2022'den beri devlet olağanüstü hali (state of exception) altında MS-13 ve Barrio 18 gibi çeteleri hedef aldı. Yaklaşık 80.000+ kişi tutuklandı.
      • Şiddet suçluları (cinayet, gasp, ağır yaralama vb.) özellikle CECOT mega-hapishanesine (40.000+ kapasiteli) konuluyor. Koşullar çok sert: Minimum konfor, demir ranza, sınırlı hareket, grup hücreleri, aile/avukat görüşü kısıtlı, yoğun gözetim.
      • Hafif suçlular ayrı tutuluyor, bazıları çalışma/rehabilitasyon programlarına (el sanatları vb.) katılabiliyor – bu kısım da doğru.
  • 22-01-2026, 00:33:39
    #24
    Hocam kişisel silahlanma başlayacak 13+ karar verme yetisi iyi olan kişilere verilecek.
    Gördüğü yerde 2 el atış yapacak 1 bacak (acı çektirme), 2 kafa.
    veya el-salvador gibi yapmaları lazım sizce?


    Düzenleme :
    Konu bir harika hele hele belediye yorumu Hahaha
  • 22-01-2026, 00:34:43
    #25
    Eskiden mahalle abileri olurdu sokağa girdiğinde korkarak girerdin neyseki bitirdiler herkesi yabancılaştırdılar alt komşuyu tanımıyoruz artık yani hepsinin sebebi tek yere cıkyıor
  • 22-01-2026, 09:01:38
    #26
    Toplumdan tamamen dışlayarak sorunu çözebiliriz. (Şuan da yeteri kadar dışlanmıyorlar gerek sosyal medya gerek günlük yaşantıda böyle insanlarla özenen veya ilgi gösteren bir kesim var ve bunlar hırt degil ama olma yolundalar.)
  • 22-01-2026, 12:05:02
    #27
    Hırtlar tek gezemez, tek kavga edemez ve tek tuvalete dahi gidemez,

    Alayı namussuz ve gücü tek olanlara yeter hakkını verirseniz sizin yanınızdan başları önünde bile geçmeye çekinirler,

    Ama bir kere tırsarsanız sırtlan gibi çökerler,