• 14-10-2025, 21:32:24
    #1
    Yapabilir miyim yahu)))

    Merhaba değerli R10 ailesi. Bu forumu benim gözümde enn değerli kılan şeylerden biri de diğer forumlardan çok farklı olarak daha iç içe bir üye grubu olması ve her konuda çok hızlı ve sayıca fazla katılım gerçekleşmesi. O yüzden konuyu da burada açtım. Şimdiden cevaplar için herkese teşekkür ederim en içten şekilde.

    Başlıkta ta belirttiğim üzere İlk kez uzun yola gitme durumum var. Manuel kullanmasını bilmeyen, 3-5 yıllık otomatik vites deneyimi olan, en uzun 100-150 km mesafe yapmış ve kendisini hala acemi şoförün bir tik üstü olarak gören biri olarak birkaç gun içinde Ankara'dan bir araç alacağım kısmetse. Tunceli'de yaşıyorum ve aracı Ankara'dan getireceğim. 800-850 km lik bir yol ve tekim. Getirebilir miyim diye kuşkularım var. Sonuçta ilk kez bu denli uzun mesafe yapacağım ve tekim.

    Sizce sorunsuz geçer mi yolculuk, nelere dikkat etmeliyim... Hem gazlanmaya hem de ogutlenmeye ihtiyacım var Keşke oralardan biri olsa da beni eve kadar atsa😁
  • 14-10-2025, 21:33:54
    #2
    2 saatte bir kenara çek bi hava al hocam, getirirsin. Sorun olmaz.
    9-10 saat yol, sağ şerit - orta şerit 120 ile yapıştır gel. Fazla hız yapma, uykun geleceğine farkettiğinde kendini dinlendir.

    İyi yolculuklar şimdiden.

    Uçak biletlerimi karşılıyorsan ankaraya gelir, arabayı tunceliye bırakırım İbo eşliğinde bi uzun yol şart bana da.
  • 14-10-2025, 21:36:05
    #3
    Ruhsat sahibi ile alıcı adı olayına dikkat edin hocam
    Kaliteli bir ekspertize de sokmayı ihmal etmeyin

    Hayırlı olsun :P
  • 14-10-2025, 21:36:08
    #4
    ademakcan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    2 saatte bir kenara çek bi hava al hocam, getirirsin. Sorun olmaz.
    9-10 saat yol, sağ şerit - orta şerit 120 ile yapıştır gel. Fazla hız yapma, uykun geleceğine farkettiğinde kendini dinlendir.

    İyi yolculuklar şimdiden.
    Hızla alakası olan bir adam değilim zaten hocam. 4-5 yıllık şoförlüğümde bir kere 5 saniyeliğine 140 gördüm sadece ve dizlerimin bağı çözülmüştü. 100lük bir adamım 🤣 100 le gelirim giderim 😁😁
  • 14-10-2025, 21:37:13
    #5
    Fıstık ya da kabuksuz başka çerez alın yiyerek gidin. Böylece uykunuz dağılır.
  • 14-10-2025, 21:37:55
    #6
    hocam oncelikle geceye kalmamak için erken yola çıkın. Mutalaka oldukça fazla ara verin. arabada sigara içmeyin. camlar kapalı klima açmayın. kazasız belasız varırsınız inşallah.

    unutmadan otobanın olmadığı yerlerde viraj levhalarında mutlaka yavaşlayın o levhalar varsa gerçektende uyarı içindir. yolu bilmediğinizi varsayarak söylüyorum bunları. Birde hız limitlerine uyun.
  • 14-10-2025, 21:39:21
    #7
    unqown adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ruhsat sahibi ile alıcı adı olayına dikkat edin hocam
    Kaliteli bir ekspertize de sokmayı ihmal etmeyin

    Hayırlı olsun :P
    Ulkece ahlakimizi yitirdik hocam. Dolandirilmak dolandirilmamaktan kolay hâle geldi. Aracı tarcanlar expertize ******* büyük ihtimal.
  • 14-10-2025, 21:40:41
    #8
    Uykun geldiği an en uygun yere çek uyu hocam gerisi tırıvırı
  • 14-10-2025, 21:41:02
    #9
    mehmetemin72 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    hocam oncelikle geceye kalmamak için erken yola çıkın. Mutalaka oldukça fazla ara verin. arabada sigara içmeyin. camlar kapalı klima açmayın. kazasız belasız varırsınız inşallah.
    Orada arkadaş var. Aslında alımı yapıp o gün yatıya kalıp Sabah çıksam daha sağlıklı olur gerçekten.