• 22-03-2025, 14:05:21
    #1
    Merhabalar,

    Mevcut aracınızı şirketinize devretmek (satmak) veya şirketinize kiralamak arasında karar vermeniz açısından sizlere bilgi aktarmak isterim.

    Aşağıdaki hususlar önem taşımaktadır:
    1. Aracınızı Şirkete Satmanız Durumunda:
    • Aracın satış bedelini şirketiniz gider olarak gösterebilir; ancak araç şirket varlıklarına kaydedilmiş olur.
    • İleride aracı satmak istediğinizde satış faturası düzenlemeniz ve bu satış üzerinden KDV hesaplamanız gerekir.
    • Aracınızın piyasa değeri arttığında, şirketiniz açısından değer artışı nedeniyle bir kâr ortaya çıkar. Bu kâr tutarı üzerinden Kurumlar Vergisi ödemek zorunda kalırsınız.
    • Ayrıca, enflasyon muhasebesi uygulaması nedeniyle araç satılmasa bile, her yıl yeniden değerleme sonucunda oluşan değer artışından dolayı vergiye tabi kazanç ortaya çıkar ve şirketiniz ek vergi yükümlülüğü ile karşı karşıya kalabilir.
    Sonuç olarak aracınızı şirkete satmak, ilk etapta gider avantajı sunsa da orta ve uzun vadede ek
    vergisel yükümlülükleri beraberinde getirir.

    2. Aracınızı Şirketinize Kiralamanız Durumunda:
    • Makul bir kira bedeli belirleyip kiralama sözleşmesi düzenleyebilirsiniz. Bu sözleşme nedeniyle sadece damga vergisi doğacaktır.
    • Kiralama işlemi dolayısıyla şirketiniz tarafından aylık olarak sorumlu sıfatıyla KDV-2 beyannamesi verilmesi ve ilgili KDV'nin ödenmesi gerekir.
    • Araç kiralama bedeli şirket açısından düzenli bir gider kalemidir ve şirketinizin vergisel matrahını azaltarak avantaj sağlar.
    • Araç kiralama yöntemiyle şirketiniz, MTV hariç aracın kullanımından kaynaklanan tüm masrafları (yakıt, bakım, sigorta, lastik vb.) gider olarak gösterebilir. Ancak kiralanan araç binek araç ise bu masrafların %70'i gider olarak kabul edilir.
    Kısaca açıklayamak gerekirse;
    • Kiralamada: Aylık kira tutarı 37.000 TL’yi (KDV hariç) geçerse, geçen tutar gider kabul edilmez ve ayrıca şirketin vergi matrahına eklenir.
    • Araç satın almada: ÖTV+KDV toplamının 990.000 TL üzerindeki kısmı gider olarak düşülemez.
    • Araç amortismanı: ÖTV ve KDV hariç aracın bedeli 1.100.000 TL üzerindeyse, aşan kısım amortisman gideri olarak kullanılamaz.
    • Toplam maliyet kısıtı: Aracın toplam maliyeti (vergiler dahil) 2.100.000 TL’yi geçerse, fazlası gider olarak kabul edilmez. İkinci el araçlarda da aynı limit geçerlidir.


    Bu kapsamda, aracınızı şirkete satmak yerine, kiralama yöntemini tercih etmek hem vergisel hem finansal hem de operasyonel açıdan şirketiniz için daha avantajlıdır.

    Saygılarımla,
  • 22-03-2025, 14:50:15
    #2
    Bilgilendirme için teşekkürler. Şahıs olarak nasıl şirkete kiralayabiliriz? Şahıs olarak vergi vb. bir sorumluluğumuz oluyor mu?
  • 22-03-2025, 15:04:16
    #3
    Şahıs, şahıs şirketi veya kurumsal şirket olarak kiralama yapmak istediğiniz taktirde yardımcı olabiliriz. Ticari ve binek çeşitliliği ile R10'daki arkadaşlarımıza elimizden geldiğince yardımcı olabilirim.

    İstanbul-İzmir-Ankara-Çorlu ve çevre şehirlerine.
  • 23-03-2025, 19:01:19
    #4
    hsaat06 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bilgilendirme için teşekkürler. Şahıs olarak nasıl şirkete kiralayabiliriz? Şahıs olarak vergi vb. bir sorumluluğumuz oluyor mu?
    Merhabalar,
    • Şirket adına kiralanan araçların kira bedelinin %70’i gider olarak gösterilir.
    • Araç için yapılan yakıt masrafları, faturalandırılması durumunda gider kalemi olarak işlenir.
    • Şirket aracı için yapılan otopark harcamaları da gider kapsamına girer.
    • Araçla ilgili bakım giderleri, fatura ile belgelendirilirse gider olarak kabul edilir.
    • Şirket aracı ile yapılan köprü geçişlerinde ödenen ücretler gider olarak kabul edilir.
    • Otoyol geçişleri fatura ile belgelenmek koşuluyla gider olarak gösterilir.
    Şirket adına taşıt kira sözleşmesi yapmanız veya kiraladığınız yerden vergi numaranıza kira sözleşmesi yaptırmanız yeterli olacaktır. Akabinde mali müşavirinize bilgi sağladığınız da kdv matrah ve giderleri işleyecektir.
  • 23-03-2025, 19:01:41
    #5
    YaLee adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Şahıs, şahıs şirketi veya kurumsal şirket olarak kiralama yapmak istediğiniz taktirde yardımcı olabiliriz. Ticari ve binek çeşitliliği ile R10'daki arkadaşlarımıza elimizden geldiğince yardımcı olabilirim.

    İstanbul-İzmir-Ankara-Çorlu ve çevre şehirlerine.
    Desteğiniz için teşekkürler.
  • 23-03-2025, 19:28:13
    #6
    Üyeliği durduruldu
    Elinize sağlık güzel bir anlatım ve detaylı bir sunum olmuş teşekkürler.
  • 23-03-2025, 19:28:19
    #7
    şirket üstüne bu saaten sonra demirbaş çakmaktaşı bile işlenmez, kiralanır benzinide kiralama bedelide masraftan düşülür, öncedendi o her sene araç yenileme muhabbeti. doblo tarzı egea clio tarzı basic bi araç kiralarsın keyfine bakarsın satın alırken ötv ucuz gibi görünür çok avantajlı gibi görünür satarken enflasyon muhasebesiyle acısı tatlı tatlı çıkar.
    • YigitBey55
    YigitBey55 bunu beğendi.
    1 kişi bunu beğendi.
  • 23-03-2025, 19:31:40
    #8
    OzeL adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Elinize sağlık güzel bir anlatım ve detaylı bir sunum olmuş teşekkürler.
    Ben teşekkür ederim, değerli yorumunuz için teşekkürler.
  • 23-03-2025, 19:32:20
    #9
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    şirket üstüne bu saaten sonra demirbaş çakmaktaşı bile işlenmez, kiralanır benzinide kiralama bedelide masraftan düşülür, öncedendi o her sene araç yenileme muhabbeti. doblo tarzı egea clio tarzı basic bi araç kiralarsın keyfine bakarsın satın alırken ötv ucuz gibi görünür çok avantajlı gibi görünür satarken enflasyon muhasebesiyle acısı tatlı tatlı çıkar.
    Kesinlikle fikrinize katılıyorum. Kiralamak daha avantajlı olmuştur.