• 17-11-2024, 12:57:21
    #28
    yunnux adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    bizzat tecrübe edenler memnun,tecrübe etmeyenler memnun değil komedi filmi gibi
    benim detaylı bilgim yok ama enflasyonun olmadığı zamanlarda almak lazımmış.benimde bir arkadaşım araç almıştı sorun yaşamamıştı.
    ama enflasyonda hedeflenen rakamın alım gücü düşebiliyor.
    örneğin bu sene ocak şubat aylarında yemek sipariş ettiğim bir kurye bana buralarda 900 bin tl lik satılık daire olup olmadığını sormuştu.
    tabi 900 e daire kalmadı sorduğumda bu herhangievim neyse onlara yazılmış ev alma şansı çıkmıştı.ama o fiyatlara daire kalmadığı için heryerde bir umut sorup soruşturduğunu söylemişti.
    2010-2022 yılları arasında hertürlü ev alınırmış aslında şu zamana göre karşılaştırdığımızda.
    Bu arkadaşımızın yorumuna katılıyorum, daha evvel de aşağıda olan şekilde yorum yapmıştım:

    https://www.r10.net/off-topic/425378...post1088227648

    Alıp sorun yaşamayanlar var, fakat sisteme girip çok sorunla boğuşanlar da var.
    Ben bildiğim kendi çevremden bir kaç örnek vereyim:

    1- Paranın erimesi durumu: Bugün 2016 model, x km, x model paket araç 600.000 TL sisteme girdiniz, 200.000 peşinat verdiniz kalanı da aylık 50.000 olarak ödeyeceksiniz diyelim. Mantık olarak 8 ay içinde aracınızı almanız gerekiyor.
    İlk ay da çıkabilir, ikinci ay da, sekizinci ay da... Alacağınız aracın muhtemelen rakamı yükseliyor ve paranızı koruyamıyorsunuz.
    2- Başında hiç söylemiyorlar ama alacağınız anda "kefil istiyoruz" diyebiliyorlar.
    3- Aldığınız araca siz karar veriyor olmanıza rağmen beğenmeyebiliyorlar. (Nihayetinde üzerine satılamaz koyacaklar ve bir anlaşmazlık olursa araç onlara geçecek, hızlı elden çıkacak bir araç istiyorlar) Misalen 88 model E30 BMW 3 alamıyorsunuz.
    4- Ödemenizi geç yapıyorlar, evrak işleri uzadı, merkezden onay bekleniyor, henüz bize bilgi gelmedi vb. gibi şeyler söyleniyor. Anlaştığınız alım için de satıcı vazgeçebiliyor.
    6-7-8 daha sayarım.

    Şimdi benim sisteme girmiş ev almış bir kaç arkadaşım var, ayrıca bu arkadaşlar götürdükleri her kişi için bir komisyon (taksite mahsup ediliyor) da alıyorlar, onlar çok memnun biri 2012 biri 2015 de evlerini aldılar. Hiç sorunsuz girip çıktıkları için memnun olmaları normal. Ama bu yukarı da saydığım 4 madde mutlaka karşınıza çıkacak artık. Olurda vazgeçip paranızı geri istediğiniz zaman da 3-6 aylık bekleme süreleri verilecek.

    Sistemi kötülemiyor veya övmüyorum, özellikle şikayet var, fb mağdur sayfaları (x evim mağdurları gibi aratırsanız çıkacak), ekşi gibi platformlara bakarsanız memnuniyet oranının çok düşük olduğunu görürsünüz. Afyon da bir arkadaşım 2020 de araç işine girdi, 2021 Mart çekilişine çıktı ama kefil istediler banka puanınız (kredi risk raporu istediler teslim öncesi) düşük denilerek.
    Yani çok sürprizleri olan bir sistem, ayrıca ben İstanbul için konuşuyorum galerilerde sıfır faiz görmedim hiç (Dayım Bağcılar ve Sultanbeyli 'de faaliyet gösteriyor araç-alım satım üzerine).
    Ortalama banka faizi ne ise hemen hemen ona yakın veya biraz altında bir faiz uyguluyorlar (2-3 yıl öncesine kadar sabit %3 uygulanıyordu, bazı yerler 2,20-2 lere düşüyordu banka faizleri de düşüktü o dönem).
    Artık eskisi gibi abartı rakamla araç satan senetli galeri kalmadı, eskiden 1 liralık araca 1.3 isteyip hem de senetten faizden kazanıyorlardı, piyasa bildiğim kadarıyla artık bunu kaldıramıyor. 100 senetli galeriden 20 tanesi bu kafa da devam ediyor, o 20 de 100-350 bin arasında garibana muhtaca araç satıyorlar.

    Son söz olarak ben bu sistemlere güvenmiyorum demiyorum, evet gerçekten para topluyor taahhüt ettikleri zaman da paranızı veriyorlar sadece tek sorun paranın ödeneceği ticaretin gerçekleşeceği zaman ekstra şeyler çıkarmaları, yani çok "kılçıksız" sorunsuz bir işin içinde olamıyorsunuz maalesef. Bunları göz önünde bulundurarak bilerek girin girdiğiniz zaman. Ve şunu unutmayın anlaşsanız her şey sorunsuz olsa bile ödeme gününüz de ödeme yapmayıp süreyi uzatabiliyorlar (artık parayı faizde mi tutuyorlar, repo mu, bono mu, vadesi mi gelmiyor bilmiyorum) kimse de sizi ekstra 15-20 gün beklemez satış için (ha müşterisi yoktur muhtaçtır o ayrı)


    Sorunsuz girip çıkmak için:
    İyi bir banka siciliniz varsa
    Uzun süredir aynı işte sigortalı çalışıyorsanız
    Alacağınız şeyin en az yarısı kadar peşinat verebiliyorsanız
    Kalan yarısı için 12 ay içinde ödeme yapıp kapatabilir durumdaysanız

    Girin sisteme 3-5-6 aya aracınızı alırsınız çok sıkıntı yaratılmadan diye düşünüyorum.
  • 17-11-2024, 14:03:30
    #29
    Sürekli yükselen enflasyonlu ülkelerde bu sistem aşırı mantıksız. Bugün 2 milyonluk ev seneye faizler düşerse 4 milyon olabilir. Kısa süre içinde kura size çıkarsa çok kar edersiniz ancak kuranın ne zaman çıkacağı belli olmadığı için ev fiyatlar yükseldikçe canınız sıkılabilir. İyi düşünüp iyi değerlendirmek lazım evet faizler şuan yüksek ama alacağınız ev 5 sene 10 sene sonra o açığı fazlasıyla kapatacaktır.
  • 17-11-2024, 14:03:35
    #30
    mrwoox adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bu arkadaşımızın yorumuna katılıyorum, daha evvel de aşağıda olan şekilde yorum yapmıştım:

    https://www.r10.net/off-topic/425378...post1088227648

    Alıp sorun yaşamayanlar var, fakat sisteme girip çok sorunla boğuşanlar da var.
    Ben bildiğim kendi çevremden bir kaç örnek vereyim:

    1- Paranın erimesi durumu: Bugün 2016 model, x km, x model paket araç 600.000 TL sisteme girdiniz, 200.000 peşinat verdiniz kalanı da aylık 50.000 olarak ödeyeceksiniz diyelim. Mantık olarak 8 ay içinde aracınızı almanız gerekiyor.
    İlk ay da çıkabilir, ikinci ay da, sekizinci ay da... Alacağınız aracın muhtemelen rakamı yükseliyor ve paranızı koruyamıyorsunuz.
    2- Başında hiç söylemiyorlar ama alacağınız anda "kefil istiyoruz" diyebiliyorlar.
    3- Aldığınız araca siz karar veriyor olmanıza rağmen beğenmeyebiliyorlar. (Nihayetinde üzerine satılamaz koyacaklar ve bir anlaşmazlık olursa araç onlara geçecek, hızlı elden çıkacak bir araç istiyorlar) Misalen 88 model E30 BMW 3 alamıyorsunuz.
    4- Ödemenizi geç yapıyorlar, evrak işleri uzadı, merkezden onay bekleniyor, henüz bize bilgi gelmedi vb. gibi şeyler söyleniyor. Anlaştığınız alım için de satıcı vazgeçebiliyor.
    6-7-8 daha sayarım.

    Şimdi benim sisteme girmiş ev almış bir kaç arkadaşım var, ayrıca bu arkadaşlar götürdükleri her kişi için bir komisyon (taksite mahsup ediliyor) da alıyorlar, onlar çok memnun biri 2012 biri 2015 de evlerini aldılar. Hiç sorunsuz girip çıktıkları için memnun olmaları normal. Ama bu yukarı da saydığım 4 madde mutlaka karşınıza çıkacak artık. Olurda vazgeçip paranızı geri istediğiniz zaman da 3-6 aylık bekleme süreleri verilecek.

    Sistemi kötülemiyor veya övmüyorum, özellikle şikayet var, fb mağdur sayfaları (x evim mağdurları gibi aratırsanız çıkacak), ekşi gibi platformlara bakarsanız memnuniyet oranının çok düşük olduğunu görürsünüz. Afyon da bir arkadaşım 2020 de araç işine girdi, 2021 Mart çekilişine çıktı ama kefil istediler banka puanınız (kredi risk raporu istediler teslim öncesi) düşük denilerek.
    Yani çok sürprizleri olan bir sistem, ayrıca ben İstanbul için konuşuyorum galerilerde sıfır faiz görmedim hiç (Dayım Bağcılar ve Sultanbeyli 'de faaliyet gösteriyor araç-alım satım üzerine).
    Ortalama banka faizi ne ise hemen hemen ona yakın veya biraz altında bir faiz uyguluyorlar (2-3 yıl öncesine kadar sabit %3 uygulanıyordu, bazı yerler 2,20-2 lere düşüyordu banka faizleri de düşüktü o dönem).
    Artık eskisi gibi abartı rakamla araç satan senetli galeri kalmadı, eskiden 1 liralık araca 1.3 isteyip hem de senetten faizden kazanıyorlardı, piyasa bildiğim kadarıyla artık bunu kaldıramıyor. 100 senetli galeriden 20 tanesi bu kafa da devam ediyor, o 20 de 100-350 bin arasında garibana muhtaca araç satıyorlar.

    Son söz olarak ben bu sistemlere güvenmiyorum demiyorum, evet gerçekten para topluyor taahhüt ettikleri zaman da paranızı veriyorlar sadece tek sorun paranın ödeneceği ticaretin gerçekleşeceği zaman ekstra şeyler çıkarmaları, yani çok "kılçıksız" sorunsuz bir işin içinde olamıyorsunuz maalesef. Bunları göz önünde bulundurarak bilerek girin girdiğiniz zaman. Ve şunu unutmayın anlaşsanız her şey sorunsuz olsa bile ödeme gününüz de ödeme yapmayıp süreyi uzatabiliyorlar (artık parayı faizde mi tutuyorlar, repo mu, bono mu, vadesi mi gelmiyor bilmiyorum) kimse de sizi ekstra 15-20 gün beklemez satış için (ha müşterisi yoktur muhtaçtır o ayrı)


    Sorunsuz girip çıkmak için:
    İyi bir banka siciliniz varsa
    Uzun süredir aynı işte sigortalı çalışıyorsanız
    Alacağınız şeyin en az yarısı kadar peşinat verebiliyorsanız
    Kalan yarısı için 12 ay içinde ödeme yapıp kapatabilir durumdaysanız

    Girin sisteme 3-5-6 aya aracınızı alırsınız çok sıkıntı yaratılmadan diye düşünüyorum.
    Riskler göz önünde bulundurulduğunda banka daha kılçıksız daha güvenilir daha temiz geliyor halen.
  • 17-11-2024, 14:04:52
    #31
    Omar40 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Sürekli yükselen enflasyonlu ülkelerde bu sistem aşırı mantıksız. Bugün 2 milyonluk ev seneye faizler düşerse 4 milyon olabilir. Kısa süre içinde kura size çıkarsa çok kar edersiniz ancak kuranın ne zaman çıkacağı belli olmadığı için ev fiyatlar yükseldikçe canınız sıkılabilir. İyi düşünüp iyi değerlendirmek lazım evet faizler şuan yüksek ama alacağınız ev 5 sene 10 sene sonra o açığı fazlasıyla kapatacaktır.
    Bende tam olarak böyle düşünüyorum o yüzden banka faizini görmezden geliyorum. Enflasyon muhabbetinden dolayı banka olayı daha kılçıksız sorunsuz geliyor.
  • 17-11-2024, 15:02:07
    #32
    Faizler düştüğünde yapılandırma imkanınız var onu bir araştırın bence.
  • 17-11-2024, 15:10:03
    #33
    İçerden biri olarak yazıyorum öncelikle geçmişten gelen sorunlar artık devam etmiyor çünkü artık sadece devletin lisans verdiği 6 şirket kaldı. Hepsi BDDK kontrolünde ve sözleşmende yazan neyse onu uygulamak zorundalar. Denetleme olduğu için artık süreçler hızlı ve doğru şekilde yapılmak zorunda.

    Gelelim sisteme burada ilk girişte ne kadar peşinat önden verirsen ve yüksek taksit ödemeleri yapabilirsen çok mantıklı, eğer uzun vade ve düşük taksit tutarları düşünüyorsan enflasyonu dikkate alman gerekiyor. Kimse bu kadar yüksek enflasyonu beklemediği için bundan 3-4 yıl önce düşük taksitlerle ev almak isteyenler maalesef araba alabildiler, bu önümüzde ki yıllarda da olabilir mi ? her zaman mümkün.

    ilk girişte çalışma bedeli olarak aslında bankların aldığı faiz tutarına benzer bir ödeme kesilir bu kesinlikle iade edilmez ve projeden çıksan da sana kesilerek para geri ödenir, bu da bankalara kredi ödemesi yaparken önce faizi sonra anaparayı ödemekle aynı uygulama gibi düşünebilirsin. Şu aralar rekabet olduğu için bu firmalarında kampanyaları mevcut daha erken teslimatlar da mümkün oluyor.

    sonuç olarak
    • Artık BDDK tarafından denetlendiği için sistem güvenli
    • Söylenen tarihte teslimat kesinlikle yapılır
    • Peşinat olarak verilen rakam süreyi kısaltır
    • Uzun vade düşünüyorsan enflasyonu dikkate almalısın
    • Çalışma bedelinin geri iadesi yoktur bu rakam kampanyalara göre değişir faiz oranlarının değiştiği gibi, en iyi zamanda girmek için araştırman lazım
    • Bu sistemin bir kumbara gibi işlediğini bilmelisin 600 bin TL alacaksan içeriye 300 bin TL para ödemen lazım aslında sana verdikleri rakam kendi birikimin hariç 300 bin TL olacak
    • Banka ile kıyaslayacaksan 300 bin TL üzerinden yapmalısın 600 bin TL'nin zaten 300 bin TL'si senin paran ve sana söylenen tarihte faiz oranları ne olur bilemezsin ama o tarihte bankadan 300 bin TL çekmekten her türlü daha uygun olacaktır.
    destek istersen yazabilirsin.


    Ecomanya adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhabalar ;
    Katılımevi
    Fuzulev
    Sinpaş
    Eminevim gibi şirketler için ne düşünüyorsunuz? Bu şirketlerden ev sahibi ya da araba sahibi olan var mı?
    Önümüzdeki süreçte ev almayı düşünüyorum. 600bin gibi bir açığım var şuan, konut kredisi mi kullanmalıyım? Yoksa bu şirketlerlemi görüşmeliyim.

    Banka 600binin geri ödemesini 1.800bin olarak istiyor. Aylık taksit 20bin. Hangisi mantıklı?
  • 17-11-2024, 16:16:50
    #34
    Cumartesi (2 Kasım 2024) itibariyle 400.000₺ için Nisan teslimli 30.000₺ peşinat vererek ve eylül 2025 te ödemeler bitecek şekilde fuzulev e kaydoldum. Haftaiçi hesabımın açılacağını ve internet şubesi bilgilerinin geleceğini söylediler bekliyorum bakalım...
  • 17-11-2024, 19:24:21
    #35
    m4lisen adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    yorumlar 50-50% iyi kötüye bölünmüş, iyi mi kötü mü?
    ilk çıkanlardan ise çok iyi, son çıkarsan paran pul olur başvuru ücretin cabası olur.
  • 17-11-2024, 20:59:08
    #36
    Ecomanya adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhabalar ;
    Katılımevi
    Fuzulev
    Sinpaş
    Eminevim gibi şirketler için ne düşünüyorsunuz? Bu şirketlerden ev sahibi ya da araba sahibi olan var mı?
    Önümüzdeki süreçte ev almayı düşünüyorum. 600bin gibi bir açığım var şuan, konut kredisi mi kullanmalıyım? Yoksa bu şirketlerlemi görüşmeliyim.

    Banka 600binin geri ödemesini 1.800bin olarak istiyor. Aylık taksit 20bin. Hangisi mantıklı?
    Hocam bir arkadaşım ev aldı, diğer arkadaşım evini ve arabasını aldı ama ben hala güvenemiyorum Çok garip, adamlar gözlerimin önünde evini, arabasını aldı ama ben hala güvenemiyorum