• 19-09-2024, 13:21:20
    #1
    https://www.sahibinden.com/ilan/vasi...84222256/detay

    Merhaba arkadaşlar


    Bu araçlar aşırı az yakıyor görünüyor 3.2 - 4.2 olarak ben daha önce HYBRİD araba kullanmadım gördüm ama kullanmak kısmet olmadı bu arabayıda alabilir miyim hayır )
    Arakdaşım araba bakıyor az yakan bunu gördüm bu araba nasıl
    Ayrıca HYBRİD arabalar hem şarj edilip hem benzin ile mi çalışıyor
    Hybrid sistemi nasıl oluyor
    Teşekkür ederiöm
  • 19-09-2024, 13:55:44
    #2
    Hybrid araçlar, hem benzin hem kendi içerisinde elektrik üretimine olanak veren sisteme sahip.(Plug-in hybridler..) Toyota Corolla Cross Hybrid kullanmış biri olarak yakıt konusunda çok faydasını gördüm. (Araç, kiralıktı.)
    Özellikle şehir içi kullanımda hybrid teknolojinin faydası daha iyi şekilde hissediliyor. Araç dur-kalk için fren yaptığında hybrid sistem devreye giriyor ve kendi gücünü üretmeye başlıyor, sonrasında bu gücü kullandığında da benzinden yemeyi kesiyor.
    Gerek yakıt gerekse de güvenlik açısından (pil patlaması vb.) hybrid teknolojiyi %100 elektrikli araçlara nazaran daha mantıklı buluyorum. Tabii ki bu durum kişiden kişiye göre değişecektir.

    NOT/EKLEME : Toyota'nın resmi sitesinde konu, detaylı ve anlaşılabilir şekilde açıklanmış.
  • 19-09-2024, 14:27:06
    #3
    viarequal adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hybrid araçlar, hem benzin hem kendi içerisinde elektrik üretimine olanak veren sisteme sahip.(Plug-in hybridler..) Toyota Corolla Cross Hybrid kullanmış biri olarak yakıt konusunda çok faydasını gördüm. (Araç, kiralıktı.)
    Özellikle şehir içi kullanımda hybrid teknolojinin faydası daha iyi şekilde hissediliyor. Araç dur-kalk için fren yaptığında hybrid sistem devreye giriyor ve kendi gücünü üretmeye başlıyor, sonrasında bu gücü kullandığında da benzinden yemeyi kesiyor.
    Gerek yakıt gerekse de güvenlik açısından (pil patlaması vb.) hybrid teknolojiyi %100 elektrikli araçlara nazaran daha mantıklı buluyorum. Tabii ki bu durum kişiden kişiye göre değişecektir.

    NOT/EKLEME : Toyota'nın resmi sitesinde konu, detaylı ve anlaşılabilir şekilde açıklanmış.
    Hibrit aküsünü, elektrikli araçlar gibi harici bir kaynaktan şarj etmenize gerek yoktur. Araç, her frenlemede, sahip olduğu “Rejeneratif (Üretken) Frenleme Sistemi” sayesinde elektrik üretir. Yani diğer bir deyişle araç kendi kendini şarj eder.

    ben bu kısmı anlamamıştım hocam şarj edeceğim sanıyorudm ama şarjı kendi arabadan sağlıyorsa ya aküden yada benzin sayesinde şarj edecek bu yüzden sürekli akü değişmi yada daha fazla benzin tüketimi olmayacak mı ?
    Teşekkür ederim
  • 19-09-2024, 14:28:15
    #4
    Bunların yanlış değilsem vergileri yüksek.