• 10-08-2024, 23:35:44
    #10
    Bu konuyu da favorilere ekleyelim. Her zamanki gibi mükemmel, motive edici, bilgilendirici bir yazı. Teşekkürler abi
  • 10-08-2024, 23:37:25
    #11
    Çok teşekkür ederim kardeşim.

    TuncerERDEM adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bu konuyu da favorilere ekleyelim. Her zamanki gibi mükemmel, motive edici, bilgilendirici bir yazı. Teşekkürler abi
  • 11-08-2024, 00:11:30
    #12
    ReferXchange adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Çok teşekkürler, kıymetli yorum ve katkılarınızı bekliyorum.
    Elinize, emeğinize sağlık.

    Konuda, katılmadığım nokta olmamakla birlikte başkaları da bulamaz diye düşünüyorum. Nesnel bir makale edasıyla kaleme alınmış. Maslow'un "İhtiyaçlar Hiyerarşisi" piramidine paralel gidiyor.

    Ben de birkaç satırla "Nasıl zengin olunur?" konusunu en dipten alarak bir kez daha irdeleyeyim:

    🔸Öncelikle sağlam kafa sağlam vücutta bulunur. Depresyon, uykusuzluk, aşırı kilo, bağımlılık gibi bizi aşağı çekecek konular varsa bu durumları birer birer fixlememiz gerekiyor. Spor ve uyku disiplini oluşturmak elzem. İsteğe göre hacim kazanma sporları da yapılabilir. İnsanların size olan saygısını ilk bakışta etkiliyor.

    🔸Hepimiz genel olarak ortalama insanların çocukları olarak başlıyoruz hayata. Bir sistem var, biz de açıkçası bu sistemdeki minik piyonlarız. Hocamın belirttiği ilk evre olarak düşünün bunu. Kimisi ölene kadar bu şekilde ilerler, kimisi en dipten zirveye çıkar; başkalarının hayatına dokunmaya başlar. Tahtadaki Şah değil, belki de satrancı oynatan olur.

    🔸18 yaşına gelene kadar yaz tatillerinde başkalarının yanında çıraklık veya garsonluk yaparak hayat hakkında tecrübe edinilebilir. Yine de çocukluğu yaşamak; o dönemin anılarını biriktirebiliyor olmak lazım. Fazla abartmamalısınız.

    🔸21-22 yaşına kadar üniversite tahsilini bitiriyoruz. Aile evinden uzakta; kendi ayaklarımız üzerinde. Sosyal ve akademik hayat bir arada olmalı. İki tarafı da yaşamalısınız. Bu dönem hayatınızın en güzel dönemi. İyi değerlendirmek lazım. Yaşlanınca anlatacağınız kıyak gençlik anıları bu dönemde birikir. Eğer okumaya hevesiniz yoksa 4 yılınızı heba etmeyin. Zanaat öğrenin. Yurtdışına bile kapı açabilir.

    🔸Üniversite bitmeden en az bir yabancı dil öğrenme, seminerlere katılma, kulüplerde faaliyet gösterme, network oluşturma yapmamız gerekiyor. Sizi diğerlerinden ayırt edecek, iş hayatında öne çıkaracak konular bunlar.

    🔸Konu zengin olmak. Memur olmayacağız, işimiz özel sektörde. Ne yapmamız gerekiyor: Askerlik görevimizi aradan çıkarıyoruz. Özel sektörde en büyük engellerden biridir.

    🔸Vatani görevimizi ifa ettik. Artık hayata başlamaya hazır, sıfır evresinde genç ve idealist biriyiz. Planlı bir yolda ilerleyeceğiz:

    🔸İlk etapta uyduruk bir işe giriyoruz. Evet, uyduruk. Kimse size üniversite mezunusunuz diye masabaşı iş vermeyecek. Millet stajını bile üstüne para vererek yapıyor. Öyle bir dönemdeyiz.

    🔸Uyduruk işimizde ayrı eve çıkacak kadar para kasıp aile evinden çıkıyoruz. Kiralar yüksek diye odalarda kalabilirsiniz veya ev arkadaşı bulup onunla ortak hareket edebilirsiniz.

    🔸CV'mizde biraz tecrübe birikti. Uyduruk işe devam ederken daha iyi bir fırsat yakalayıp iş değiştiriyoruz. Mümkünse zengin insanlara maruz kalabileceğiniz bir iş olsun. Network oluşturmak çok önemli. Kapı, kapıyı açar.

    🔸Kendi evimizde, kendi işimizde gücümüzdeyiz. Spor, yabancı dil, kitap okuma, kültür kasma konularına devam ediyor; bir yandan da para biriktiriyoruz. Bu dönemde kız arkadaşımız olmasa daha iyi olur. Hız kazanmamız, business takılmamız gerekiyor.

    🔸Biraz para biriktirmişizdir. Boş vakitlerde borsa, kripto, fon, yatırım, yazılım vs. konularda kendimizi geliştiriyoruz. Pasif gelirler yaratıyoruz. Eğitimler alıyoruz.

    🔸Belki bağlantılarımızı kullanarak daha iyi üçüncü / dördüncü bir işe geçmiş olabiliriz.

    🔸E-ticaret, yapay zeka, siber güvenlik, girişimcilik... Sayfalarca yazmak lazım. Kısaca sevdiğimiz alana karar verip; ana işimiz olacak konuda kendimizi geliştirmeye başlıyoruz. Öyle bir iş olmalı ki döviz kazanmalı, çok kazanmalı, kendinizi bu işe adayabiliyor olmalıyız.

    🔸Özel sektörden istifa edip, alınabilir riskleri alarak kendi işimizi, sistemimizi kuruyoruz. Çeşitli başarısızlıklar olabilir. Yılmıyoruz. Tabi tek kurşunluk risklere girilmemeli. Paramızın her zaman bir kısmı nakitte, bir kısmı madende, bir kısmı yatırımda... Anladınız siz. 4-5 dilimli bir pastaya bölmek gerekiyor.

    🔸Güç kazandıkça yükselmek adına işi başkalarına bırakabiliyor olmalısınız. Doğru insanları işe almalı, onların zamanını kiralayarak kendi değerli zaman miktarınızı artırmalısınız. Milyarderlerin en değerli şeyi zamandır.

    🔸Nakit akışı güçlendikçe; farklı iş kollarına, gelecek va'deden start-uplara, pasif gelir sistemlerine vs. yatırımlar yapabiliriz. Paranın bizim için çalıştığı; paradan para kazanma evresindeyiz. Uyurken bile para kazanıcaz.

    🔸Yaptığınız şeye göre bu evreden sonra; her şey olumluysa dolar milyoneri, lira milyarderi olabilirsiniz. Biraz da hayatın cilvesi.. Şans diye bir olgu var ama şansa inanarak hareket etmek saçmadır. En iyi kararları vererek en iyi ihtimalleri yakalamaya çalışmalısınız daima.

    Yazıyı mobilden yazdım. Biraz karışık olabilir.

    Okuduğunuz için teşekkür ederim.

    İyi forumlar.
  • 11-08-2024, 00:28:21
    #13
    Haz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Elinize, emeğinize sağlık.

    Konuda, katılmadığım nokta olmamakla birlikte başkaları da bulamaz diye düşünüyorum. Nesnel bir makale edasıyla kaleme alınmış. Maslow'un "İhtiyaçlar Hiyerarşisi" piramidine paralel gidiyor.

    Ben de birkaç satırla "Nasıl zengin olunur?" konusunu en dipten alarak bir kez daha irdeleyeyim:

    🔸Öncelikle sağlam kafa sağlam vücutta bulunur. Depresyon, uykusuzluk, aşırı kilo, bağımlılık gibi bizi aşağı çekecek konular varsa bu durumları birer birer fixlememiz gerekiyor. Spor ve uyku disiplini oluşturmak elzem. İsteğe göre hacim kazanma sporları da yapılabilir. İnsanların size olan saygısını ilk bakışta etkiliyor.

    🔸Hepimiz genel olarak ortalama insanların çocukları olarak başlıyoruz hayata. Bir sistem var, biz de açıkçası bu sistemdeki minik piyonlarız. Hocamın belirttiği ilk evre olarak düşünün bunu. Kimisi ölene kadar bu şekilde ilerler, kimisi en dipten zirveye çıkar; başkalarının hayatına dokunmaya başlar. Tahtadaki Şah değil, belki de satrancı oynatan olur.

    🔸18 yaşına gelene kadar yaz tatillerinde başkalarının yanında çıraklık veya garsonluk yaparak hayat hakkında tecrübe edinilebilir. Yine de çocukluğu yaşamak; o dönemin anılarını biriktirebiliyor olmak lazım. Fazla abartmamalısınız.

    🔸21-22 yaşına kadar üniversite tahsilini bitiriyoruz. Aile evinden uzakta; kendi ayaklarımız üzerinde. Sosyal ve akademik hayat bir arada olmalı. İki tarafı da yaşamalısınız. Bu dönem hayatınızın en güzel dönemi. İyi değerlendirmek lazım. Yaşlanınca anlatacağınız kıyak gençlik anıları bu dönemde birikir. Eğer okumaya hevesiniz yoksa 4 yılınızı heba etmeyin. Zanaat öğrenin. Yurtdışına bile kapı açabilir.

    🔸Üniversite bitmeden en az bir yabancı dil öğrenme, seminerlere katılma, kulüplerde faaliyet gösterme, network oluşturma yapmamız gerekiyor. Sizi diğerlerinden ayırt edecek, iş hayatında öne çıkaracak konular bunlar.

    🔸Konu zengin olmak. Memur olmayacağız, işimiz özel sektörde. Ne yapmamız gerekiyor: Askerlik görevimizi aradan çıkarıyoruz. Özel sektörde en büyük engellerden biridir.

    🔸Vatani görevimizi ifa ettik. Artık hayata başlamaya hazır, sıfır evresinde genç ve idealist biriyiz. Planlı bir yolda ilerleyeceğiz:

    🔸İlk etapta uyduruk bir işe giriyoruz. Evet, uyduruk. Kimse size üniversite mezunusunuz diye masabaşı iş vermeyecek. Millet stajını bile üstüne para vererek yapıyor. Öyle bir dönemdeyiz.

    🔸Uyduruk işimizde ayrı eve çıkacak kadar para kasıp aile evinden çıkıyoruz. Kiralar yüksek diye odalarda kalabilirsiniz veya ev arkadaşı bulup onunla ortak hareket edebilirsiniz.

    🔸CV'mizde biraz tecrübe birikti. Uyduruk işe devam ederken daha iyi bir fırsat yakalayıp iş değiştiriyoruz. Mümkünse zengin insanlara maruz kalabileceğiniz bir iş olsun. Network oluşturmak çok önemli. Kapı, kapıyı açar.

    🔸Kendi evimizde, kendi işimizde gücümüzdeyiz. Spor, yabancı dil, kitap okuma, kültür kasma konularına devam ediyor; bir yandan da para biriktiriyoruz. Bu dönemde kız arkadaşımız olmasa daha iyi olur. Hız kazanmamız, business takılmamız gerekiyor.

    🔸Biraz para biriktirmişizdir. Boş vakitlerde borsa, kripto, fon, yatırım, yazılım vs. konularda kendimizi geliştiriyoruz. Pasif gelirler yaratıyoruz. Eğitimler alıyoruz.

    🔸Belki bağlantılarımızı kullanarak daha iyi üçüncü / dördüncü bir işe geçmiş olabiliriz.

    🔸E-ticaret, yapay zeka, siber güvenlik, girişimcilik... Sayfalarca yazmak lazım. Kısaca sevdiğimiz alana karar verip; ana işimiz olacak konuda kendimizi geliştirmeye başlıyoruz. Öyle bir iş olmalı ki döviz kazanmalı, çok kazanmalı, kendinizi bu işe adayabiliyor olmalıyız.

    🔸Özel sektörden istifa edip, alınabilir riskleri alarak kendi işimizi, sistemimizi kuruyoruz. Çeşitli başarısızlıklar olabilir. Yılmıyoruz. Tabi tek kurşunluk risklere girilmemeli. Paramızın her zaman bir kısmı nakitte, bir kısmı madende, bir kısmı yatırımda... Anladınız siz. 4-5 dilimli bir pastaya bölmek gerekiyor.

    🔸Güç kazandıkça yükselmek adına işi başkalarına bırakabiliyor olmalısınız. Doğru insanları işe almalı, onların zamanını kiralayarak kendi değerli zaman miktarınızı artırmalısınız. Milyarderlerin en değerli şeyi zamandır.

    🔸Nakit akışı güçlendikçe; farklı iş kollarına, gelecek va'deden start-uplara, pasif gelir sistemlerine vs. yatırımlar yapabiliriz. Paranın bizim için çalıştığı; paradan para kazanma evresindeyiz. Uyurken bile para kazanıcaz.

    🔸Yaptığınız şeye göre bu evreden sonra; her şey olumluysa dolar milyoneri, lira milyarderi olabilirsiniz. Biraz da hayatın cilvesi.. Şans diye bir olgu var ama şansa inanarak hareket etmek saçmadır. En iyi kararları vererek en iyi ihtimalleri yakalamaya çalışmalısınız daima.

    Yazıyı mobilden yazdım. Biraz karışık olabilir.

    Okuduğunuz için teşekkür ederim.

    İyi forumlar.
    EK 1:

    Önemli Konular:

    - Diksiyon ve Hitabet
    - Dil Bilgisi
    - İngilizce, Almanca, Rusça
    - Enstrüman Çalabilmek
    - Yüzebilmek
    - Araba Sürebilmek
    - Motor Sürebilmek
    - Spor Yapmak
    - Psikoloji Bilgisi
    - Etkileme & Manipülasyon
    - Genel Kültür
    - Film Kültürü
    - Kitap Kültürü
    - Müzik Kültürü
    - Dizi Kültürü
    - Karşı Cinsle Etkileşim
    - Yurtdışı Deneyimi
    - Yazılım Bilgisi
    - Hukuk Bilgisi
    - Tarih Bilgisi
    - Borsa, Kripto, Ekonomi
    - Yatırım
    - Bilgisayar Bilgisi
    - Network Oluşturmak
    - Lider İnsan Davranışları
    - Borç ve Risk Yönetimi
    - MBA Yapmak
    - Sertifikalar Edinmek
    - Satış ve Pazarlama

    gibi konularda kendimizi geliştirebiliriz.
  • 11-08-2024, 00:33:06
    #14
    Harika katkılar. Konuyu zenginleştirmiş oldunuz, çok teşekkür ediyorum.
    Her ne kadar benim yazdığım bakış açısı konuyu bir süreç halinde özetlemek olsa da sizin katkılarınız da muhteşem ve ben dahil bir çok arkadaşın faydalanacağına eminim.
  • 11-08-2024, 01:18:01
    #15
    Play Console & Cloud 🌠
    Forumda sizin gibi kaliteli insanlar görmek çok mutluluk veriyor.. Emekleriniz için teşekkürler
  • 11-08-2024, 08:23:25
    #16
    Çok teşekkür ederim.


    Reklamsa adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Forumda sizin gibi kaliteli insanlar görmek çok mutluluk veriyor.. Emekleriniz için teşekkürler
  • 11-08-2024, 15:35:46
    #17
    Profil fotoğrafını (kullanıcı adını değil de fotoğrafı hafızama kaydetmişim) görünce hemen konuya girdim.
    Eline emeğine sağlık hocam, okumadan beğendim zaten.
    Her zaman ki gibi sana ve karakterine yakışan bir konu olmuş.
  • 12-08-2024, 01:24:17
    #18
    Yorum için çok teşekkürler, faydalanılabildiğini görmek beni mutlu ediyor.

    Wallace adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Profil fotoğrafını (kullanıcı adını değil de fotoğrafı hafızama kaydetmişim) görünce hemen konuya girdim.
    Eline emeğine sağlık hocam, okumadan beğendim zaten.
    Her zaman ki gibi sana ve karakterine yakışan bir konu olmuş.