• 22-07-2024, 09:57:38
    #19
    millet aylık 150 - 200den aşağı kazanmıyor anlaşılan, yorumlara bak. allah daha çok versin arkadaşlar..
  • 22-07-2024, 10:27:10
    #20
    Şükür evim var ve şuan 2.5m aracım var . ( Bunu bir üstünlük olarak görmüyorum size fikir vereceğim ) 32 yaşındayım.

    Bunları yapmak öyle kolay olmadı hocam. Size önerim paranız yüksek değilse de alabileceğin bir aracı al ve yükselterek git. Bana şuan sıfırdan bunları al dersen alamam öyle ....' de yok bende açıkçası. Ancak 3-4 araba değiştim ve şuan buna biniyorum. Yani hafif hafif üstüne koya koya çıkarsın. Emin ol hiç olmamasından daha iyi .. Şahsi önerim de şu ; Borca girmeden hiçbir şeye sahip olamadım. Borç olmadan deli gibi harcıyor insan ancak borcu olduğunda harcamalarını kısıyor , farklı yere ödeme yaptığında bile kendine kızıyor. Bu yüzden borca girmeni öneririm.
  • 22-07-2024, 10:27:17
    #21
    ben asgari ücret alıyorum çevremde maks 30 40 alan var bu 100leri 200leri alanlar ne iş yapıyor sorması ayıp? açız felan hikaye agam... yeme bizi yeme.
  • 22-07-2024, 10:35:48
    #22
    çeşitli yatırım yöntemleri var borsa hisse fon vs tercih edebilirsiniz

    bu arada 100k iyi para diyen arkadaşlar siz böyle işlere kafa yormayın tavuk dönerinizi yemeye devam edin... yanında küçük ayran
  • 22-07-2024, 10:48:44
    #23
    Hem düşündüren hem de bir taraftan insanı strese sokan bir konu olmuş.
    Cevaba gelince eğer evliyseniz ve belli harcamalarınız varsa ki vardır, bu rakamla fon, tahvil, kripto kaldıraç gibi sistemlerin içine girerek ya çıkabilir ya da batarsınız.
    En mantıklı olanı 500 civarı bulabildiğiniz arsa varsa alın borcunu ödeyin. Yıllar sonra doğru yatırım yaptığınızı anlarsınız.
  • 22-07-2024, 11:17:03
    #24
    Aramızda çok büyük ekonomistler, analizciler, veri istatistikçileri var sanırım.

    Neymiş halkın %80'i asgari ücretle çalışıyormuş

    Sallayın gitsin nasılsa inanan çok, bu halkın %35-40'ı asgari ücretle ÇALIŞIR gibi gözükür. O gözükenin de büyük kısmı sigortadan kaçmak için maaşı resmiyette asgari olarak gösterilen kısımdır. Bu ülkede maksimum %15-20 asgari ücrete çalışır.

    İsterseniz forum içi bir anket yapalım gerçek verileri görün. Böylece hayallere değil gerçeklere inanmış olursunuz.

    Konunun özüne dönelim, ortalama 30-35 bin maaşla yaşayan iki kişilik bir ailenin zaten geliri 70 bin.

    Bu yüzden 100 bin TL ilk etapta çok gibi gözükse de yatırım amaçlı çok büyük bir rakam değil, çünkü ulaşılabilirlik seviyesi çok ekstrem zorluklarda değil.

    Ama işin bir diğer yanı, eğer kira-araç gideriniz, aile-yemek-okul-çocuk masraflarınız yok ise ayda 100 K kazanan biri ciddi anlamda 2-3 sene içerisinde 1 milyonluk araç ve 2 milyonluk da bir ev alabilir. Haliyle bu rakamlar, yaşam standartlarınıza, yaşadığınız şehre, sosya-kültürel çevrenize göre dinamik değişkenlikleri olan bir rakam.

    İstanbulda 25K kira, 5K aidat, 15K genel giderler, aylık 15K çocuğun okulu vb derken 100K yetmez.

    Kendi evinizde, gideriniz olmadan yaşadığınızda 100K'ya 2-3 sene de ev araba alırsınız.

    İki farklı örnek iki farklı uçurum.
  • 22-07-2024, 12:12:37
    #25
    Haklısınız hocam, ben sizi tutuyorum.

    10.000 ₺ - 25.000 ₺ kazanmıyor insanımız.

    Çöpten ekmek yiyen insanlar da aslında gizli milyarder. Hayattaki her zevki tattıkları için rafine zevklere yönelmişler. Fakir taklidi yapıyorlar.
  • 22-07-2024, 12:26:09
    #26
    Üyeliği durduruldu
    ihtiyaç ile ihtiras arasındaki çizgiyi çok iyi belirleyin. ihtiyacınız olmayan şeyleri sadece çevrenizde var olduğu için kendinize almaya şartlarsanız 100K para hiç bir şekilde yetmeyecektir. iyi bir planlama ile her şey yapılabilir.
  • 22-07-2024, 14:35:08
    #27
    Altay adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Aramızda çok büyük ekonomistler, analizciler, veri istatistikçileri var sanırım.

    Neymiş halkın %80'i asgari ücretle çalışıyormuş

    Sallayın gitsin nasılsa inanan çok, bu halkın %35-40'ı asgari ücretle ÇALIŞIR gibi gözükür. O gözükenin de büyük kısmı sigortadan kaçmak için maaşı resmiyette asgari olarak gösterilen kısımdır. Bu ülkede maksimum %15-20 asgari ücrete çalışır.

    İsterseniz forum içi bir anket yapalım gerçek verileri görün. Böylece hayallere değil gerçeklere inanmış olursunuz.

    Konunun özüne dönelim, ortalama 30-35 bin maaşla yaşayan iki kişilik bir ailenin zaten geliri 70 bin.

    Bu yüzden 100 bin TL ilk etapta çok gibi gözükse de yatırım amaçlı çok büyük bir rakam değil, çünkü ulaşılabilirlik seviyesi çok ekstrem zorluklarda değil.

    Ama işin bir diğer yanı, eğer kira-araç gideriniz, aile-yemek-okul-çocuk masraflarınız yok ise ayda 100 K kazanan biri ciddi anlamda 2-3 sene içerisinde 1 milyonluk araç ve 2 milyonluk da bir ev alabilir. Haliyle bu rakamlar, yaşam standartlarınıza, yaşadığınız şehre, sosya-kültürel çevrenize göre dinamik değişkenlikleri olan bir rakam.

    İstanbulda 25K kira, 5K aidat, 15K genel giderler, aylık 15K çocuğun okulu vb derken 100K yetmez.

    Kendi evinizde, gideriniz olmadan yaşadığınızda 100K'ya 2-3 sene de ev araba alırsınız.

    İki farklı örnek iki farklı uçurum.
    aramızda gerçekten çok büyük veri analizcileri, analistler varmış hocam. yazdığınız yorumdan bunu anladım. asgari ücret ile çalışma oranını forumdaki anketten saptayabileceğinizi cidden düşündünüz mü? ilkokul mezunu bahçede gündelik çalışan kaç kişinin forumda üyeliği var da asgari ücreti işaretleyecek? tabii ki milyonluk şirketi olan, projeleri yurtdışına açılan kişilerin olduğu bu forumda asgari ücretle çalışan kısım %15-20 çıkar.

    insanların artık asgari ücret altında çalışmalarına dayanarak %15-20 diyorsanız haklısınız. asgari ücret altına çalışan kesim de var çünkü.

    şube yurtdışı olunca normal karşılıyorum..