• 09-07-2024, 11:54:29
    #1
    Merhaba Arkadaşlar,

    Nasip olursa köyden bir arsa alacam öyle çok aman aman birşey değil. Direkt sahibinden alacam.

    Şimdi satışa giderken yanımızda satıcı ve ben hangi evrakları götürmeliyiz ?

    Randevu almalı mıyız ?

    Belediyeden gidip arsanın durumuna bakacam imarına, borcuna harcına, elektrik su hatlarına herşeyine bakacam yani.

    Ayrıca yan parselde bulunan kişiyi tanıyorum, onun tapusundan foto aldım, beni başka parsele götürüp kandırmamaları için bu parsel yanında bu arsa değil mi diye soracağım.

    Başka arsa alma işinde bana önerileriniz mutlaka şunu bunu yap diyeceğiniz birşey var mı yukarıda dediklerimin dışında.
  • 09-07-2024, 11:57:11
    #2
    Parsel sorgulamadan yan parselin birbirlerine girin adresten anlaşılır.

    Ve tapudan arsa sahibi gidip başvuru yapması lazım.

    Tapuya giderken sadece kimlik birde arsa rayiç belgesi yeter.
  • 09-07-2024, 12:00:03
    #3
    cleiner adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Parsel sorgulamadan yan parselin birbirlerine girin adresten anlaşılır.

    Ve tapudan arsa sahibi gidip başvuru yapması lazım.

    Tapuya giderken sadece kimlik birde arsa rayiç belgesi yeter.
    çok teşekkürler hocam arsa rayiç belgesi bilmiyordum çok iyioldu. Randevu alacak sanırım bir de onu diyorsunuz.
  • 09-07-2024, 12:13:52
    #4
    başvuruyu arsa sahibi yapar, belediyeden arsa rayiç bedeli alır. onun ışındakiler tapuda halledilir.

    ek: sizde tapuya gitmeden önce vergileri ödersiniz
  • 09-07-2024, 12:32:28
    #5
    Browland adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    başvuruyu arsa sahibi yapar, belediyeden arsa rayiç bedeli alır. onun ışındakiler tapuda halledilir.

    ek: sizde tapuya gitmeden önce vergileri ödersiniz
    tapuya gitmeden önce ne vergisi ödücem hocam ?
  • 09-07-2024, 12:39:42
    #6
    maxiimuss adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    tapuya gitmeden önce ne vergisi ödücem hocam ?
    başvurudan sonra ödemeniz gereken vergi oranları çıkar (%4) (satış fiyatı üzerinden) bu vergiyi ödeyip tapuda işlemleri öyle yapıyorsunuz
  • 09-07-2024, 12:40:43
    #7
    maxiimuss adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    tapuya gitmeden önce ne vergisi ödücem hocam ?
    Tapu sahibi başvuru yapıyor.
    Birlikte tapuya geçtiğinizde o sırada ödersiniz.
    Mobil bankacılıktan ödenebiliyordu.

    Siz tapuya geçmeden gidip arsa hakkında belediyeden bilgide alabilirsiniz.
    Yada öncesinde ' de sorup öğrenebilirsiniz.

    İnternet üzerinde tapu bilgileri girildiğinde arsanın yeri , m2 si konumu bazı bilgileri çıkıyor zaten.
  • 09-07-2024, 12:53:15
    #8
    Arsa sorgulama uygulamasını indirip ada parsel girerek arsanı görebilirsin
  • 09-07-2024, 12:57:57
    #9
    Browland adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    başvurudan sonra ödemeniz gereken vergi oranları çıkar (%4) (satış fiyatı üzerinden) bu vergiyi ödeyip tapuda işlemleri öyle yapıyorsunuz
    kalitelihostorg adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Tapu sahibi başvuru yapıyor.
    Birlikte tapuya geçtiğinizde o sırada ödersiniz.
    Mobil bankacılıktan ödenebiliyordu.

    Siz tapuya geçmeden gidip arsa hakkında belediyeden bilgide alabilirsiniz.
    Yada öncesinde ' de sorup öğrenebilirsiniz.

    İnternet üzerinde tapu bilgileri girildiğinde arsanın yeri , m2 si konumu bazı bilgileri çıkıyor zaten.
    bilgicinitr adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Arsa sorgulama uygulamasını indirip ada parsel girerek arsanı görebilirsin
    Satış için illa tapu müdürlüğüne mi gidiliyor ? Noterden bu işlem yapılıp noterden tapu alınabiliyor mu ?