• 01-04-2024, 08:16:04
    #1
    Merhabalar,
    Şu konuda yeni scooter aldığımı söylemiştim;
    https://www.r10.net/sorum-var/399582...ar-yoruma.html
    Bugün 45-50 ile çeyreyolda giderken 55-60 yaşlarında bir sürücü sinyal vermeden bir anda sağa döndü. Aramız yaklaşık 5 metre felandı. 2 frene de aynı anda bastım. Ön frene çok basmış olmalıyım ki scooter ın arkası 1 metre kadar yukarı kalktı sağa doğru düştü ben de öne doğru düştüm.

    Sürücü de 50-55 yaşlarında birisi. Dikiz aynasına vurarak niye bakmıyorsun dedim. El kol hareketleri yaptı. Açtım kapısını abi dedim sen ehliyeti nerden aldın. Sinyal yok, dikiz aynaya bakmak yok. Nasıl araba sürüyorsun dedim. Senin sağdan çıkacağını nerden bilebilirim diyor. Dikiz aynasını boşuna mı üretmişler dedim. Bastım gittim. Çıkmaz demeyin, çıkabilir..
  • 01-04-2024, 08:25:46
    #2
    Yaşlılar için yeni ehliyet sınavı şartı getirilsin
    Bazılarının trafiğe çıkması bile yasaklanmalı
    Yaya olarak bile yaşlı sürücü gördüğüm zaman 1 adım geri arıyorum çünkü refleksleri düşük ve tepki verme süreleri çok yüksek
  • 01-04-2024, 08:29:26
    #3
    Beatbox adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yaşlılar için yeni ehliyet sınavı şartı getirilsin
    Bazılarının trafiğe çıkması bile yasaklanmalı
    Yaya olarak bile yaşlı sürücü gördüğüm zaman 1 adım geri arıyorum çünkü refleksleri düşük ve tepki verme süreleri çok yüksek
    Aynen öyle hocam....
  • 01-04-2024, 08:30:45
    #4
    Beatbox adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yaşlılar için yeni ehliyet sınavı şartı getirilsin
    Bazılarının trafiğe çıkması bile yasaklanmalı
    Yaya olarak bile yaşlı sürücü gördüğüm zaman 1 adım geri arıyorum çünkü refleksleri düşük ve tepki verme süreleri çok yüksek
    Sadece yaşlılar mı? Ehliyet vermeden ve çocuk yapmadan önce uzman psikologlardan tam not almalılar. Bisikletle çok fazla karşılaşıyorum, dün de ben bir tartışma yaşadım.

    Çok geçmiş olsun bu arada.
  • 01-04-2024, 08:32:41
    #5
    Tevfik adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Sadece yaşlılar mı? Ehliyet vermeden ve çocuk yapmadan önce uzman psikologlardan tam not almalılar. Bisikletle çok fazla karşılaşıyorum, dün de ben bir tartışma yaşadım.

    Çok geçmiş olsun bu arada.
    Teşekkür ederim hocam size de çok geçmiş olsun. Dikiz aynasına bakmama, sinyal vermeme problemimiz var toplum olarak.
  • 01-04-2024, 08:43:39
    #6
    Hocam beni yanlış anlamayın ama scooter ile çevre yoluna çıkmanız büyük hata.
    Trafik hatayı kaldırmaz, scooter dediğiniz araçta kaporta yok, koruyucu bir şey yok ve 45-50 ile gidiyorsunuz. Bu yaşadığınız olay gibi çok olay yaşarsınız, araçların yarattığı hava akımı bile sizi etkiler ve dengenizi bozar. Ek olarak bizim ülkemizde sürücüler de yeteri kadar dikkatli değil.
  • 01-04-2024, 08:44:56
    #7
    T3NGRi adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam beni yanlış anlamayın ama scooter ile çevre yoluna çıkmanız büyük hata.
    Trafik hatayı kaldırmaz, scooter dediğiniz araçta kaporta yok, koruyucu bir şey yok ve 45-50 ile gidiyorsunuz. Bu yaşadığınız olay gibi çok olay yaşarsınız, araçların yarattığı hava akımı bile sizi etkiler ve dengenizi bozar. Ek olarak bizim ülkemizde sürücüler de yeteri kadar dikkatli değil.
    Hocam aynı yolda elektrikli bisikletler, elektrikli motorlar da gidiyor. Cihaz kötü bir cihaz değil. Öyle kuş gibi hafif bir şey de değil.
  • 01-04-2024, 09:05:39
    #8
    https://www.bbc.com/turkce/haberler-...%C4%B1nd%C4%B1.

    Ben anlamadım buradaki kurallara göre sizin o yolu kullanmanız yasak değil mi?
  • 01-04-2024, 09:14:23
    #9
    Dikiz aynası otomobilin içinde olan aynadır nasıl elinle vurdun o aynaya?
    Dahası çevre yolu dediğin yerde senin işin yok

    Diğer yandan geçiş üstünlüğü denen bir olay var trafikte
    Artı hiç bir zaman otomobilin kapısı açılmaz direk suç yaptığınız.

    Aynı istikametteyseniz zaten sağdan otomobil sollanmaz.