Tanıdığım inşaat ustası ve kule vinç operatörleri mevcut.
Ustanın günlük kazancı minimum 2000-4000 arası değişiyor.
Kule Vinç operatörü aylık 170k çalışıyor.
Bak ne güzel dedin günlük 2000-4000tl diye. Evet yevmiye usülü bu rakamlar çok normal şu an. Ancak aylık ve tutarlı gelirleri olmuyor bu ustaların. Normal esnaf usülü. Bir ay 250bin kazanır diğer 80 bin olabilir...
Benim tanıdığım cam ustaları da var günlük 4-5 bin tl kazanıyor ama ayda bir iki kez öyle iş denk gelirse...
Kule vinç operatörü 170k aylık net maaş alıp yıllardır çalıştığına ben inanmıyorum. Siz inanabilirsiniz.
Brüt deseniz de olmaz.
İstisna olarak şöyle olur, muhasebe oyunları yapmak için o maaşı verirler, elden patrona geri verir maaşının bir kısmını. Sonuçta inşaatta bir anda çok büyük paralar dönüyor ortada. Gider gösterecek yer lazım.
İş hayatında çalışan, işçi tarafında olmayınca çoğu şeyi net görüyorsun.