• 02-01-2024, 02:12:33
    #1
    Merhabalar,

    Etliye sütlüye karışmayan, günde 15 saatten fazla çalışan ve bir şeyler başarmak isteyen bir kardeşiniz/abiniz/dostunuzum.
    Bizim insanımız kadar insanı yoran, yobaz, tek kendini düşünen pek çok az topluluk gördüm.

    İhtiyacı olana ihtiyacından fazlasıyla yardım eder, lafını da etmez tam anlamda doğru bir esnaf olmak için gayret gösteririm ama şu altta bıraktığım video sadece size bir örnek olsun.


    https://www.youtube.com/watch?v=cN8-8MCk3c4


    Bunun adı ihtiyaç veya göz hakkı değildir. Eğer ben zarara uğruyorsam orası helal değil haramdır. Günde 50 kişiden fazla kişi hırsızlık yapar. Güzelce uyarır yapmamasını tembihlerim.
    Ailesi eğitememiş ben mi eğiteceğim tabii ki hayır. İnsan bazen sinirleniyor vurmak istiyor ama kendimi tutuyorum.

    Şimdi diyebilirsiniz ki ya gitsin tamam gitsin ama günde 50 kişi hırsızlık yapsa. Zaten artık bir meyvenin tanesi 10 ₺ olmuş. 500 ₺ zarar ederim. Ürünlerin bozulma payı, maliyetleri zaten ürünü pahalı yapıyor.
    Neden ürüne hırsızlık payını yansıtayım ki? Zaten elektrik faturalarında haksız kazanç ödüyoruz. Bir de yediğimiz ürünlerde mi ödeyelim?

    Amacım paragöz olduğumu veya bir olayları büyütmek değil. Günün sonunda hesaplayınca kârdan ziyade zararı görünce emeklerimin boşa gitmesine üzülüyorum.
    Sadece içimi döktüm umarım yanlış anlama olmamıştır.


    ( Birbirimizi kırmadan yorumlayıp, konuşsak daha güzel olur. Bazı arkadaşlar sizleri kızdırmaya çalışıyor tartışmanın anlamı yok.
    Konuyu kitleme talebinde bulundum. Birbirimizi üzmeyelim saygılar )
    22 kişi bunu beğendi.
  • 02-01-2024, 02:14:19
    #2
    💎Yazılımın Nirvanası { }
    Çok yazık..
  • 02-01-2024, 02:16:51
    #3
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Manav sektöründe özellikle bu çok oluyor hocam bu sektorde 5 senemi verdim ve bu gerçekten önemli bir şey değilmiş gibi gelsede hesaba bakınca bu işler cidden böyle olmuyor allah kolaylık versin.
  • 02-01-2024, 02:17:46
    #4
    Bunlara hak veren de hırsızdır kimse kusura bakmasın.
  • 02-01-2024, 02:19:51
    #5
    Bu coğrafyada bu yapılan iğrençlik gayet normal.. Maalesef..
  • 02-01-2024, 02:21:44
    #6
    Kurumsal PLUS
    Canın çektiyse en azından 1 tane olsa bile paranla al en insaf koskoca adamlar yapıyorlar birde.Yazık ne diyeyim
  • 02-01-2024, 02:22:01
    #7
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Toplumuzda oturmuş bir tadım kültürü var. Dükkanınızdan sürekli alışveriş yapan birilerine bu tepkiyi vermediğinize eminim. Ancak yol üzerinden geçerken alınan özellikle büyük meyvelerin alınması dediğiniz gibi göz hakkı veya tadımdan öte hırsızlığa giriyor. Bunun hakkında dükkanın görülebilecek bir yerine tabela asarsanız en azından biraz daha indirmiş olursunuz ama dükkanınızın önünden geçen hiçbir şekilde alışveriş yapmayan birisinin alıp götürmesi cidden emeğinize yazık.
  • 02-01-2024, 02:23:16
    #8
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    yazık ya Eyüp mü burası?
  • 02-01-2024, 02:26:37
    #9
    ygkn adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Toplumuzda oturmuş bir tadım kültürü var. Dükkanınızdan sürekli alışveriş yapan birilerine bu tepkiyi vermediğinize eminim. Ancak yol üzerinden geçerken alınan özellikle büyük meyvelerin alınması dediğiniz gibi göz hakkı veya tadımdan öte hırsızlığa giriyor. Bunun hakkında dükkanın görülebilecek bir yerine tabela asarsanız en azından biraz daha indirmiş olursunuz ama dükkanınızın önünden geçen hiçbir şekilde alışveriş yapmayan birisinin alıp götürmesi cidden emeğinize yazık.
    Evet hocam anlattığınız gibi birinin alıp götürmesi çok koyuyor insana. Tanıdık veya gelen kişi parasını veriyor genelde. Bizde helal ediyoruz.
    İlk videodaki adam margarita armut çalıyor mesela onun tanesi 45 tl civarına denk geliyor. Bende artık hırsızlık yapanları youtube yüklemeye karar verdim. kvkk ile uğraşırım daha iyi olur.
    • byjameson
    • doox
    • ygkn
    byjameson, doox ve ygkn bunu beğendi.
    3 kişi bunu beğendi.