• 28-12-2023, 22:06:29
    #19
    YusufArda adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Üniversite Akedemiysenliği düşünüyorum.
    Akademisyenlik düşünüyorsanız bu konuda çalışan akademisyenlerle maddi ve manevi olanaklar hakkında görüşebilirsiniz. LinkedIn kullanarak iletişime geçerseniz bilgi alabilirsiniz diye düşünüyorum. Çalışmak istediğiniz konu hakkında direkt bilgimiz olmadığı için sizi yanlış yönlendirebiliriz.
  • 28-12-2023, 22:08:37
    #20
    m_kycn adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Akademisyenlik düşünüyorsanız bu konuda çalışan akademisyenlerle maddi ve manevi olanaklar hakkında görüşebilirsiniz. LinkedIn kullanarak iletişime geçerseniz bilgi alabilirsiniz diye düşünüyorum. Çalışmak istediğiniz konu hakkında direkt bilgimiz olmadığı için sizi yanlış yönlendirebiliriz.
    Doğru diyorsun hocam
  • 28-12-2023, 22:30:51
    #21
    R10.NET'in Bence En İyisi
    YusufArda adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Her insanın ilgi odağı ve başarılı olduğu konu vardır, benim kendimi geliştireceğime inandığım bir bölüm coğrafya.
    Sana kendini geliştiremezsin, yapamazsın diyen yok ki. Sen bu bölümü bitirince bu ülke seni bişey yapabilir mi? Ben orasından şüpheliyim.
  • 28-12-2023, 22:37:35
    #22
    m_kycn adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Şunu da eklemek isterim, burada tek suçlu gençlik demiyorum. Nitekim ben de o gruptan birisiyim. Farklı ülkelerde insanların 1 birim efor göstererek ulaşabileceği başarıya biz 10 birim efor göstererek ulaşıyoruz (ulaşamadığımız zamanlar da oluyor) bu coğrafyada. Bunun bir çok farklı sebebi var ama forum bu tartışmayı yapmak için doğru yer değil. İşin sonunda bugünden zevk almak kadar geleceği de düşünüp ona göre karar vermek ve çalışmak lazım. Çünkü elimizden gelen başka bir şey yok

    Edit: Coğrafya konusuna gelecek olursak, bölüme hakim değilim ama benim lise okuduğum dönemde öğrencilerin pek dikkate aldığı bir ders değildi. Akademisyenlik düşünmüyorsanız, akademi haricindeki kazanç olanaklarını iyi araştırın. Aksi halde sevdiğiniz işi yaparken kazanç elde edemeyebilirsiniz. Bu da zamanla psikolojik olarak yorulmanıza sebep olacaktır.


    Hocam bu lisans sildirmenin olayı nedir? Üniversite diplomasından dolayı mı atanamıyorsunuz? Size ne gibi bir problem çıkartıyor? Yanlış anlamayın meraktan soruyorum.
    4 yıllık bitiren biri 2 yıllık ön lisans bitirse dahi 2 yıllıktan atanamıyor. Üst diploma önemli yani 4 yıllık. Aklınız var ise fizik kimya matematik coğrafya tarih psikoloji okumayın okutmayın

    YusufArda adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    2 yıllık coğrafya bölümü mü okuyayım ?
    Coğrafya ataması zor bölümler arasında 2 yıllığı yok. 2 yıllık AÖF de olmayan bölümlere girip ön lisans kpss den doğrudan memur olarak atanabilirsiniz zaten lisans kpss ile ön lisans kpss arasında uçurum var zorluk yönünden.
  • 28-12-2023, 23:24:07
    #23
    R10.NET'in Bence En İyisi
    emilysupplier adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    4 sene büyük bir zaman 4 seneyi gerçekten yaptığı işe adayıp işsiz kalan biri yok bunun garantisini verebilirim hatta 4 seneyi dolu dolu geçirip kendi işini yada farklı fırsatlara ulaşma şansın çok yüsek. Fakat çalıştığınız yeri yaşam şartlarınızı konforunuzu ülkenizi değiştirmek sizin ek çabanıza bağlı. Örnek : 4 sene boyunca yazılım okuyup ciddi anlamda çalışıp üstünede 3. dili eklerse (almanca - fransızca yada ispanyolca gibi ) yurt içi yurtdışı önü açık olur.

    Üniversitede okuyanların %80'i ortam peşinde ve gereken önemi vermiyorlar. Önemli olan emek vermek. Sınavı geçeyim yeter demekle olmuyor çoğu şey.
    3 üniversite mezunu bir mühendis olarak katılmıyorum söylediklerinize. Eskiden süre gelen ezberden andonyanis bilgileri okumaya devam ediyorsunuz. Şu anki ülkenin durumu bu söylediklerinizden alakasız. Yok ortam kovalıyorlarmışta kendini geliştiren iş bulurmuşta 3. Dili bilirsen yurtdışı açılırmış. Bugün Ankaranın göbeğinde Koç İkiz Kuleler gibi bir yerde dahi Torpilsiz staj bile yapamazsınız. Hepsi referanslı Ali Veliden tanıdık. Bu kadar çırpınırsın sen yıllarını harcarsan depresyonik ve asosyallikten kaynaklı anksiyete sahibi olursun. buna rağmen cv ni attığında umursamayan peh diyip geçen çoğu yerin sahibide senin yarın kadar kendini geliştirmemiş biri. İş ilanları paso 3-5 yıl tecrübeli arayışında, geçenlerde 7 yıl tecrübe arayan gördüm. Saymaya kalksak en az 500 iş ilanına başvurum bi o kadar yerede mail altmışlığım, bir çok kişiden referans sokmaya çalışmışlığım da vardır. İşsiz değilim ama hala istediğim kendime layık, kendi alanımla çok alakalı bi işi bulabilmiş değilim. Kopyala yağıştır ilanları açmışlar Flutter daha ortaya çıkmamışken kullanmaya başlayan developerler arıyorlar. Aynı anda hem Python hem java hem react hem spring bilsin hemde çay getircek kadar alçakgönüllü olsun boş vaktinde hobi olarak paspas atsın istiyorlar. Sen 3 dil öğrenmiş yıllarını öldürmüşsün sana bi harf göstermeden git öğren diyorlar öğreniyorsun asgari işine gelirse diyorlar.

    beyse velhasıl kelam siz köy kahvesinde oturup çok yaşlı muhabbetine maruz kalmışsınız eskidi o muhabbetler.
  • 29-12-2023, 00:11:24
    #24
    Gerçekten eğitimli donanımlı tüm arkadaşlarım yurt dışına gitti.
  • 29-12-2023, 00:56:32
    #25
    R10.NET'in Bence En İyisi
    YusufArda adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Üniversite Akedemiysenliği düşünüyorum.
    3.30-3.40 / 4 altında not ortalaman olmamalı, ingilizce hazırlık varsa 5 yıl, hazırlık yoksa 4 yıl lisans, 2 yıl yüksek lisans toplam 6-7 yıl okuyacaksın. Lisans ve yüksek lisans Not ortalaman sonunda yüksek olursa, aleste yüksek çekmeli, daha sonrada mülakatta yüksek çekmelisin.

    Şu anda lisansta görmen gereken prof, doç. Öğretim görevlileri maaş düşük diye ya özel şirketlerde yada yurtdışında çalışıyorlar. Bizim okulda 1 yılda 3 hoca bırakıp gitmişti kaldı ki bölümün nikelajlılarıydılar.

    Seni başta araştırma görevlisi olarak alacaklar. Bi 4-5 yıl orda takılırsın. Bugün 23.000 TL maaş alıyor Araştırma görevlisi. Asgari ücret x 2. 6 - 7 yıl sonra asgari ücret x 2 kazanacaksın yani öyle düşün.

    Eğitim görevlisine geçtiğinde 28.000 alırsın. Doktora bitirdiğinde 30-35 arası. 6-7 yıl sonraya oranla bunu.

    bunlarda torpilin zibilyon olduğu yerde şansına torpilsiz girdiğini yada torpil bulduğunu düşünerek.

    değer mi? Bence değmez.

    neden?

    6-7 yıl sadece üni okumak sonraki doktorayı falan hesap etmeyelim hadi. Şimdiye kadar yazılım sektöründe 5 yıl çalışmış ve bir alanda uzmanlaşmış olsan ağzını 40-50 den açardın.

    daha doktoraya gelemeden 1-2 yıl zarardasın. Doktora dediğinde 4 yıl. Yani 10 yıllık tecrübeli olsan yazılımda proje yöneticisi olur 70-100k arası açarsın ağzını.

    Değer mi? Değmez. Baştada dediğim gibi sen yaparsında devlet senin kıymetini bilir mi? Orası muamma.
  • 29-12-2023, 08:09:01
    #26
    SaatciAdam adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    3.30-3.40 / 4 altında not ortalaman olmamalı, ingilizce hazırlık varsa 5 yıl, hazırlık yoksa 4 yıl lisans, 2 yıl yüksek lisans toplam 6-7 yıl okuyacaksın. Lisans ve yüksek lisans Not ortalaman sonunda yüksek olursa, aleste yüksek çekmeli, daha sonrada mülakatta yüksek çekmelisin.

    Şu anda lisansta görmen gereken prof, doç. Öğretim görevlileri maaş düşük diye ya özel şirketlerde yada yurtdışında çalışıyorlar. Bizim okulda 1 yılda 3 hoca bırakıp gitmişti kaldı ki bölümün nikelajlılarıydılar.

    Seni başta araştırma görevlisi olarak alacaklar. Bi 4-5 yıl orda takılırsın. Bugün 23.000 TL maaş alıyor Araştırma görevlisi. Asgari ücret x 2. 6 - 7 yıl sonra asgari ücret x 2 kazanacaksın yani öyle düşün.

    Eğitim görevlisine geçtiğinde 28.000 alırsın. Doktora bitirdiğinde 30-35 arası. 6-7 yıl sonraya oranla bunu.

    bunlarda torpilin zibilyon olduğu yerde şansına torpilsiz girdiğini yada torpil bulduğunu düşünerek.

    değer mi? Bence değmez.

    neden?

    6-7 yıl sadece üni okumak sonraki doktorayı falan hesap etmeyelim hadi. Şimdiye kadar yazılım sektöründe 5 yıl çalışmış ve bir alanda uzmanlaşmış olsan ağzını 40-50 den açardın.

    daha doktoraya gelemeden 1-2 yıl zarardasın. Doktora dediğinde 4 yıl. Yani 10 yıllık tecrübeli olsan yazılımda proje yöneticisi olur 70-100k arası açarsın ağzını.

    Değer mi? Değmez. Baştada dediğim gibi sen yaparsında devlet senin kıymetini bilir mi? Orası muamma.
    Hocam Ayt sözel bölümden gireceğim gönül isterki Sayısal yapmak ama olmuyor öneriniz nedir başarılı bir öğrenciyim matematik harici.
  • 29-12-2023, 10:22:21
    #27
    YusufArda adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merbaha bu sene Allahın İzniyle YKS sınavını kazanırsam Coğrafya bölümünü tercih edeceğim,
    Velasılkelam bölümü kazandım diyelim bunun atanması cartı curtu, bu sadece öğretmenlikle alakalı da değil yazılım okuyup iş bulamayan çevremde çok insan var .
    O kadar emek veriyoruz yazılım mühendisi veya X bölümünden mezun potansiyelli bir genç 3 harfli marketlerde kasiyer olmaya mahkum kalıyor.
    Gerçekten çok acı bir durum 10 Gençden 8'i ülkeyi terk etmeyi düşünüyor.
    Bilinçli bir bu vatanın evladı olarak asla bu düşünceye katılmıyorum , İlim de fen de bu ülkede yetiştiysem sonuna kadar bu ülkeye geri aldıkları mı vermek zorundayım.
    Ne olacak

    Söz meclisten dışarı

    kendini geliştirmemiş
    dümdüz okuyup bitirmiş
    bölümüde ezberle bitirmiş

    ne olacak işsiz

    isyan etmeden şartlara uyum sağlayıp sıyrılmak zorundayız biz kendimizi kurtaralım bir yere gelelim ki
    ilerde ülkeyi kurtaralım

    başka türlü zor anam çok zor