Şunu da eklemek isterim, burada tek suçlu gençlik demiyorum. Nitekim ben de o gruptan birisiyim. Farklı ülkelerde insanların 1 birim efor göstererek ulaşabileceği başarıya biz 10 birim efor göstererek ulaşıyoruz (ulaşamadığımız zamanlar da oluyor) bu coğrafyada. Bunun bir çok farklı sebebi var ama forum bu tartışmayı yapmak için doğru yer değil. İşin sonunda bugünden zevk almak kadar geleceği de düşünüp ona göre karar vermek ve çalışmak lazım. Çünkü elimizden gelen başka bir şey yok

Edit: Coğrafya konusuna gelecek olursak, bölüme hakim değilim ama benim lise okuduğum dönemde öğrencilerin pek dikkate aldığı bir ders değildi. Akademisyenlik düşünmüyorsanız, akademi haricindeki kazanç olanaklarını iyi araştırın. Aksi halde sevdiğiniz işi yaparken kazanç elde edemeyebilirsiniz. Bu da zamanla psikolojik olarak yorulmanıza sebep olacaktır.
Hocam bu lisans sildirmenin olayı nedir? Üniversite diplomasından dolayı mı atanamıyorsunuz? Size ne gibi bir problem çıkartıyor? Yanlış anlamayın meraktan soruyorum.
4 yıllık bitiren biri 2 yıllık ön lisans bitirse dahi 2 yıllıktan atanamıyor. Üst diploma önemli yani 4 yıllık. Aklınız var ise fizik kimya matematik coğrafya tarih psikoloji okumayın okutmayın
2 yıllık coğrafya bölümü mü okuyayım ?
Coğrafya ataması zor bölümler arasında 2 yıllığı yok. 2 yıllık AÖF de olmayan bölümlere girip ön lisans kpss den doğrudan memur olarak atanabilirsiniz zaten lisans kpss ile ön lisans kpss arasında uçurum var zorluk yönünden.