• 14-07-2023, 09:47:09
    #1
    Merhaba, şirketler yazılım geliştirme alanında işe alım yaparken bilgisayar mühendisliği ya da ilgili bir bölümden mezun şartı arıyor.

    Linkedin ve kariyer.net’ de bazı bankalar bilgisayar, matematik veya ilgili bölümden mezun şeklinde de ilan açmış. Algoritma oluşturma kısmı analitik ve matematiksel düşünme gerektirdiğinden matematik kabul ediliyor sanırsam. Bu kabul tüm işverenler için geçerli midir?

    Matematik okuyup ilgili şartı karşılayabilir miyim?
    Aynı şekilde Fizik okuyup ilgili şartı karşılayabilir miyim?
  • 14-07-2023, 10:05:11
    #2
    Banka ve telko şirketleri mutlaka bilgisayar mühendisliği mezunu ister.
    Bunun dışında birçok kurumsal firma ne mezunu olduğunuza bakmaz.
    Tecrübe ve yaptığınız işe bakar.
    Turizm, işletme, arkeoloji mezunu olup yazılımcı olan bir sürü insan var.
  • 14-07-2023, 10:20:30
    #3
    Hepsi hava civa artık. Bir sürü insan tanıdım yazılım firmasında çalışan bilgisayar müh. yazılım müh. bölümlerinden mezun olmuş. Bir çoğu sadece okulun adını kullanarak işe girmiş insanlar. Alaylı yetişen ve alanında başarılı insanlar her zaman 1 adım önde oluyor. Bazı şirketlerin iş bilmez ik'ları saçma sapan şartlar koyuyor çünkü kendisi de sektörü çok bilmiyor Sorun tamamen bilgisiz ve tecrübesiz ik'lar.
  • 14-07-2023, 10:21:33
    #4
    Linkedln'de ne zaman ilan görsem dediğiniz gibi bölüm şartı oluyor. Arada şart koşmayanlar da var.
    Matematik ve fizik bölümleri sizi işe aldırabilir ama sonuçta yazılım farklı bir alan.
    Alanla ilgili bölüm okumanız tavsiye olunur.
  • 14-07-2023, 10:34:22
    #5
    Lederheld adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hepsi hava civa artık. Bir sürü insan tanıdım yazılım firmasında çalışan bilgisayar müh. yazılım müh. bölümlerinden mezun olmuş. Bir çoğu sadece okulun adını kullanarak işe girmiş insanlar. Alaylı yetişen ve alanında başarılı insanlar her zaman 1 adım önde oluyor. Bazı şirketlerin iş bilmez ik'ları saçma sapan şartlar koyuyor çünkü kendisi de sektörü çok bilmiyor Sorun tamamen bilgisiz ve tecrübesiz ik'lar.
    Kesinlikle. Yazılım işinde diploma aramak çok saçma.
  • 14-07-2023, 11:07:07
    #6
    20 işe başvursam 18'inde bu yazar ama ilgili bölümlerle alakam olmamasına rağmen dönüş alırım. Bu üniversiteler çöplüğünde üniversite bölümlerinin bir anlamı kalmadı.