• 01-07-2023, 17:14:02
    #28
    Bozdurma adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    faaliyet kodu: 661990

    BASKA YERDE SINIFLANDIRILMAMIS FINANSAL
    HIZMETLERE YARDIMCI DIGER FAALIYETLER (FINANSAL ISLEMLERIN OPERASYONU VE TAKAS
    MERKEZI FAALIYETLERI, SERVET YONETIMI VE SAKLAMA HIZMETLERI, VB.)
    Hocam senin söylediğin gibi olmuyor o işler. Emin ol bu işlerin çok kurdu var. Herkes bir şekilde şirket açmadan bu yolla para kazanabilirdi.
    Sen bir an önce uzman bir mali müşavire danış. Bugün vergiden, muhasebeciden falan yırttım diye düşünürken sermayeyi kediye yüklersin. Dediğin gibi olsa çoktan bu nette paylaşılmıştı.
  • 01-07-2023, 17:15:20
    #29
    constantine38 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam senin söylediğin gibi olmuyor o işler. Emin ol bu işlerin çok kurdu var. Herkes bir şekilde şirket açmadan bu yolla para kazanabilirdi.
    Sen bir an önce uzman bir mali müşavire danış. Bugün vergiden, muhasebeciden falan yırttım diye düşünürken sermayeyi kediye yüklersin. Dediğin gibi olsa çoktan bu nette paylaşılmıştı.
    anlıyorum...
  • 01-07-2023, 18:07:09
    #30
    Bozdurma adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    faaliyet kodu: 661990

    BASKA YERDE SINIFLANDIRILMAMIS FINANSAL
    HIZMETLERE YARDIMCI DIGER FAALIYETLER (FINANSAL ISLEMLERIN OPERASYONU VE TAKAS
    MERKEZI FAALIYETLERI, SERVET YONETIMI VE SAKLAMA HIZMETLERI, VB.)
    Hocam +10 yıldır sektörün içindeyim, bildiğim kadarıyla Türkiye'de bahsettiğiniz şekilde, vergilendirme sistemi yok. İnternet kazançlarını direk e-ticaret olarak görüyorlar ve e-ticaret yapanları da basit usül olarak kabul etmiyorlar.

    1- Basit usül herkesi yapmıyorlar. büyük ihtimal bu kodu da yapmayacaklar. Vergi levhanız çıktığında vergi levhanızı kontrol edin. Bir de yoklamacı yoklamayı tuttuğunda yoklamayı nasıl tutmuş diye bakın. Zaten işi bilen ve dikkatli bir sicil memuruna denk gelirseniz vergi dairesinden sizi arayabilirler. Size bu işlemi hangi smmm yaptı diye sorarlar. Zaten sizi hiç aramadan, sizi direk gerçek usüle sokarsalar biran önce bi smmm ile anlaşmanız gerekiyor. Çünkü aylık verilmesi gereken beyannameler var.

    2- Şansa basit usül olsanız bile defter beyan sistemine gelir ve gider evraklarını girebilmek için smmm ya da ilgili meslek odasıyla anlaşmanız gerekiyor. (Tabii oda kaydınız da olması lazım )

    Tüm aşamaları bi şekillde geçtiniz ve sizin basit usül açılışınızı şansa kabul ettiler ve yıllar sonra sizin internetten kazanç elde ettiğinizi farkederlerse, geri dönük sağlam bir beyanname vermeme cezası keserler. Ve bi smmm ile anlaşarak vermediğiniz beyannameleri verin derler. (Çünkü sizin beyanname verme yetkiniz yok. Size yetki verilmiş olsaydı bile, bu işin eğitimini almadan vergi beyannamesinin VUK göre nasıl verilmesi gerektiğini bilemezdiniz.)

    Vergi açılışınızın olması, vergi levhanızın olması sizi suçlardan aklamaz. Vergi levhası var diye vergi sorumluluklarınızdan kurtulamazsınız. Elde ettiğiniz her gelir için fatura kesmeniz ve faturaları vergi dairesine beyan etmeniz gerekiyor, basit usülseniz beyanname vermek yerine defter beyana faturaların girilmesi gerekiyor. Örneğin; Ocak ayında X0.000 TL ibana bir sürü kişi tarafından para geldi. Ve Ocak kdv beyannamesini matrah X.000 TL olarak verdiniz. Bu sürekli olduğu zaman yani bikaç ay tekrar ettiği zaman vergi dairelerinin dikkatini çeker. Ve vergi dairesi sizi izaha çağırır. Bu paraları izah et derler. Bu paralar neyin nesi derler. Bu paraların faturası nerede derler. Faturayı kestiysen, neden beyan vermedin derler.

    Ama siz illa ben basit usül olurum diye iddanız var ise yaptığınız iş ile ilgili dilekçe yazarak il vergi dairesinden basit usül olup olamayacağınıza dair özelge talep edin. Özelge de sizin basit usül olabileceğinizi yazarsalar, size ilerde kimse geriye dönük beyanname vermeme cezası kesemez. Kapı gibi özelge var dersiniz.
  • 01-07-2023, 18:15:41
    #31
    bulut57 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam +10 yıldır sektörün içindeyim, bildiğim kadarıyla Türkiye'de bahsettiğiniz şekilde, vergilendirme sistemi yok. İnternet kazançlarını direk e-ticaret olarak görüyorlar ve e-ticaret yapanları da basit usül olarak kabul etmiyorlar.

    1- Basit usül herkesi yapmıyorlar. büyük ihtimal bu kodu da yapmayacaklar. Vergi levhanız çıktığında vergi levhanızı kontrol edin. Bir de yoklamacı yoklamayı tuttuğunda yoklamayı nasıl tutmuş diye bakın. Zaten işi bilen ve dikkatli bir sicil memuruna denk gelirseniz vergi dairesinden sizi arayabilirler. Size bu işlemi hangi smmm yaptı diye sorarlar. Zaten sizi hiç aramadan, sizi direk gerçek usüle sokarsalar biran önce bi smmm ile anlaşmanız gerekiyor. Çünkü aylık verilmesi gereken beyannameler var.

    2- Şansa basit usül olsanız bile defter beyan sistemine gelir ve gider evraklarını girebilmek için smmm ya da ilgili meslek odasıyla anlaşmanız gerekiyor. (Tabii oda kaydınız da olması lazım )

    Tüm aşamaları bi şekillde geçtiniz ve sizin basit usül açılışınızı şansa kabul ettiler ve yıllar sonra sizin internetten kazanç elde ettiğinizi farkederlerse, geri dönük sağlam bir beyanname vermeme cezası keserler. Ve bi smmm ile anlaşarak vermediğiniz beyannameleri verin derler. (Çünkü sizin beyanname verme yetkiniz yok. Size yetki verilmiş olsaydı bile, bu işin eğitimini almadan vergi beyannamesinin VUK göre nasıl verilmesi gerektiğini bilemezdiniz.)

    Vergi açılışınızın olması, vergi levhanızın olması sizi suçlardan aklamaz. Vergi levhası var diye vergi sorumluluklarınızdan kurtulamazsınız. Elde ettiğiniz her gelir için fatura kesmeniz ve faturaları vergi dairesine beyan etmeniz gerekiyor, basit usülseniz beyanname vermek yerine defter beyana faturaların girilmesi gerekiyor. Örneğin; Ocak ayında X0.000 TL ibana bir sürü kişi tarafından para geldi. Ve Ocak kdv beyannamesini matrah X.000 TL olarak verdiniz. Bu sürekli olduğu zaman yani bikaç ay tekrar ettiği zaman vergi dairelerinin dikkatini çeker. Ve vergi dairesi sizi izaha çağırır. Bu paraları izah et derler. Bu paralar neyin nesi derler. Bu paraların faturası nerede derler. Faturayı kestiysen, neden beyan vermedin derler.

    Ama siz illa ben basit usül olurum diye iddaanız var ise yaptığınız iş ile ilgili dilekçe yazarak il vergi dairesinden basit usül olup olamayacağınıza dair özelge talep edin. Özelge de sizin basit usül olabileceğinizi yazarsalar size ilerde kimse geriye dönük beyanname vermeme cezası kesemez. Kapı gibi özelge var dersiniz.
    mesaj için teşekkürler hocam.

    ilk olarak ben vergiden kaçmıyorum, kaçacak olsam hiç uğraşmam gece vakti GİB'e girip o çok kullanışsız ve karmaşık uygulamadan vergi levhası başvurusu yapmazdım. basitse basit, gerçekse gerçek.

    buradaki iyi kötü para kazanmaya, gelir elde etmeye çabalayan. çalışan herkesi de ister şahış işletmesi olsun, ister serbest meslek sahipliği olsun işi resmiyete dökmesini salık veriyorum.

    benim merak ettiğim şey; faaliyet kodunu doğru seçmiş miyim? zira gerçekten 1 saat kadar onu araştırdım desem yeridir.
  • 01-07-2023, 18:38:15
    #32
    ben ikna oldum şirketleri kapatıyorum
  • 01-07-2023, 18:43:31
    #33
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    ben ikna oldum şirketleri kapatıyorum
    trollenecek bir konu veya durum olduğunu düşünmüyorum. siz tek başınıza anonim şirketi kurarak yolunuza devam da edebilirsiniz. inanın umurumuzda bile değil
  • 01-07-2023, 21:23:34
    #34
    kaqan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Harita mühendisiyim ve esimle beraber calisiyoruz, ben de serbest meslek mensubuyum. 18 KDV 27 gelir vergisi ödüyorum, ki 35 ödediğim zamanlar da oldu. Eğer vergiye tabi iseniz KDV dahil kestiğiniz tutarın yarısı sizin değildir.

    Üstüne bir de bagkur ödeyeceksiniz, muhasebeniz varsa muhasebe ücreti (sanırım sizde olmayacak), ve bir de ne olduğunu anlamadım vergi kalemlerini ödeyeceksiniz her ay, sorma ver parası gibi 😁
    Hocam neden o kadar vergi ödüyorsun limited kursan daha mantıklı değilmi
  • 01-07-2023, 21:30:41
    #35
    Müsait bir zamanda bütün yorumlarını okumalık konu...
  • 01-07-2023, 23:56:14
    #36
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam neden o kadar vergi ödüyorsun limited kursan daha mantıklı değilmi
    Bizim muhasebeci ile konuştuğumda benim meslek grubum limited olamaz dedi, serbest meslek olmaz zorundasın dedi. Muhasebeci babamın çok yakın arkadaşı ayrılamıyoruz da emekli olmasını bekliyoruz. Komşum başka vi muhasebeci var ona dedim sen tur artık diye, emekli olacak zaten o ayrılmayın, papaz olmayalım boşuna onla dedi
    Ama benim meslek grubum olup limited olanlar var