• 20-05-2023, 19:08:55
    #10
    bilgicc adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Sezen Aksu'ya karşı forum sitemde paylaşılan bir videosu için açıtığı telif hakkı davasını kazandım. Kesinlikle almalısın. Dava konusunda elini bir hayli güçlendiriyor.
    Çok teşekkürler hocam hemen alıyım ben
  • 21-05-2023, 01:30:13
    #11
    Üyeliği durduruldu
    bilgicc adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Sezen Aksu'ya karşı forum sitemde paylaşılan bir videosu için açıtığı telif hakkı davasını kazandım. Kesinlikle almalısın. Dava konusunda elini bir hayli güçlendiriyor.
    Tebrikler. Olayla ilgili burada bir konu açtınız mı? Detayları merak ediyorum.
    daha önce bir gazete sezen aksu videosu yüzünden telif cezasına çarptırılmıştı.
  • 21-05-2023, 12:04:59
    #12
    looktr adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Tebrikler. Olayla ilgili burada bir konu açtınız mı? Detayları merak ediyorum.
    daha önce bir gazete sezen aksu videosu yüzünden telif cezasına çarptırılmıştı.
    Burada konu açmadım ama açan forum üyeleri vardı sanırım. Kültür servisi isimli bir haber sitesine de dava açmışlardı. Onlarda davayı kazandı.

    O dönem benim gördüğüm 20'den fazla kişi kendine dava açıldığını internette yazdı. Dava açıldıktan sonra uzlaştırmacıda 20-50 bin tl arasında talepleri oluyordu. Bazı kişiler bu parayı maalesef taksite böldürüp anlaşma yaparak ödedi.

    Ben ödemedim ve dava yoluna devam ettim. Elimdeki delilleri mahkemeye sundum ve bu süreç başladığında yer sağlayıcı belgesi aldım. 2-3 celse sadece konunun ne olduğunu anlatmakla geçti. Mahkeme 2 yıl sürdü. Hakim ve savcı bu konuda çok bilgi sahibi değil. Youtube üzerinden embed kodu açık bir video paylaşılırsa bunun kanunlara göre suç olup olmayacağı konusu süreci uzattı. Bilirkişi raporu istendi ve paylaşımı benim değil, foruma kayıtlı bir üyenin yaptığı, embed kodu ile yapıldığı gibi konuları mahkemeye bildirdi. Mahkeme de yer sağlayıcı belgemi de göz önüne alarak beraat verdi. Şu teknoloji ortamında o kadar saçma bir konudan dava açılabileceği kırk yıl düşünsem aklıma gelmezdi.

    Sonuç olarak bilirkişiye durum sorulduğunda yer sağlayıcı belgenizi raporuna yazıyor ve içeriği uyar kaldır prensibiyle yapabileceğinizi ve şikayetçinin herhangi bir uyarı yapmadan dava açtığı kanaatini bildirdiğinde olay kapanıyor.

    İnsanların içerik girişi yaptığı bir internet siteniz varsa yer sağlayıcı belgenizi mutlaka alın. Herhangi bir ücret ödemiyorsunuz. Bu tarz durumlarla karşılaşırsanız da belgenizi ortaya koyarsınız.