• 15-03-2023, 16:23:10
    #1
    Merhaba Arkadaşlar,

    2005 Model tek kapı 1.3CDTİ dizel aracım seyir halindeyken birden bire vites sertleşti, hiçbir takırtı vuruntu, çatırtı ses gelmedi, stop ettim sağa çektim. Araç şuanda çalışmazken ve çalışırken 5. vites hariç hiçbir vitese geçmiyor, zorlasamda geçmiyor taş gibi. Debriaj seti değişeli henüz 6 7 ay olmuştu, herhangi bir şanzuman yağı akıntısı gibi birşeyde göremedim. Araç sitelerinde araştırdım ama bir sonuca ulaşamadım.

    Daha önce bu sorunu yaşayan varsa veya problem hakkında tahmin yürütecek arkadaşlardan yardım bekliyorum. Sanayiye uzaklığım 60km çekici parası vermek istemediğim için kendim sanayiye gidecek kadar tamir edebileceğim birşey ise deneyeceğim. (Şuan 5. viteste yarım debriaj yürütebiliyorum.)
  • 15-03-2023, 16:26:50
    #2
    5. vites ile aracı kaldırmak ne mantıklı bilemiyorum. Şahsen direk çekici ile sanayiye götürürdüm.
  • 15-03-2023, 16:28:03
    #3
    Eski aracımda sadece 2ye geçiyordu ve sorun debriyaj halatından kaynaklıydı. Ayrıca debriyaj balatası , şanzıman kaynaklı bir sorunda olmuş olabilir. 5.viteste zorlayıp baskıyı yakmanızı da tavsiye etmem. Belki ufak bir sorundur. Çok geçmiş olsun.
  • 15-03-2023, 16:28:14
    #4
    CelbereUS07 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhaba Arkadaşlar,

    2005 Model tek kapı 1.3CDTİ dizel aracım seyir halindeyken birden bire vites sertleşti, hiçbir takırtı vuruntu, çatırtı ses gelmedi, stop ettim sağa çektim. Araç şuanda çalışmazken ve çalışırken 5. vites hariç hiçbir vitese geçmiyor, zorlasamda geçmiyor taş gibi. Debriaj seti değişeli henüz 6 7 ay olmuştu, herhangi bir şanzuman yağı akıntısı gibi birşeyde göremedim. Araç sitelerinde araştırdım ama bir sonuca ulaşamadım.

    Daha önce bu sorunu yaşayan varsa veya problem hakkında tahmin yürütecek arkadaşlardan yardım bekliyorum. Sanayiye uzaklığım 60km çekici parası vermek istemediğim için kendim sanayiye gidecek kadar tamir edebileceğim birşey ise deneyeceğim. (Şuan 5. viteste yarım debriaj yürütebiliyorum.)
    Debriyaj çatalından kaynaklı olabilir, aracı hareket ettirmenizi önermem, şanzımana daha fazla zarar verebilirsiniz. Çekici ücreti vermenizi öneririm, işinizi şansa bırakmayın
  • 15-03-2023, 16:31:43
    #5
    Bir viteste takılı kalmışsa muhtemelen sorun debriyaj teliyle ilgilidir. Baskıyı çok zorlamamanızı öneririm. Aynı durum başıma gelmişti bende 2. veya 3. viteste takılı kalmıştı, araç 1.6 olduğu için rahat bi şekilde aracı götürebilmiştim.

    Ancak sizde 5. viteste olduğu için, yukarıdaki arkadaşların dediği gibi çekici ile aracı sanayiye götürmenizi tavsiye edebilirim. Sıradan bir işlemle vitesi 5'ten değiştirmeniz çok zor çünkü.
  • 15-03-2023, 16:33:17
    #6
    SerhatCetin adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bir viteste takılı kalmışsa muhtemelen sorun debriyaj teliyle ilgilidir. Baskıyı çok zorlamamanızı öneririm. Aynı durum başıma gelmişti bende 2. veya 3. viteste takılı kalmıştı, araç 1.6 olduğu için rahat bi şekilde aracı götürebilmiştim.

    Ancak sizde 5. viteste olduğu için, yukarıdaki arkadaşların dediği gibi çekici ile aracı sanayiye götürmenizi tavsiye edebilirim. Sıradan bir işlemle vitesi 5'ten değiştirmeniz çok zor çünkü.
    Boştayken 5 e ve 5ten boşa rahat geçiyor ama diğer vitesler imkansız tavsiyelere göre galiba çekiciyle götüreceğim, sağlık olsun..
  • 15-03-2023, 16:33:41
    #7
    Debriyajı elinde 2-3 kere pompalayıp denermisin
  • 15-03-2023, 16:34:46
    #8
    emrecanyk adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Debriyajı elinde 2-3 kere pompalayıp denermisin
    denemiştim fayda etmedi, şuan uygun yere park ettim akşam tekrar aracın yanına gideceğim umarım kendiliğinden düzelmiş olur
  • 15-03-2023, 16:37:15
    #9
    CelbereUS07 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    denemiştim fayda etmedi, şuan uygun yere park ettim akşam tekrar aracın yanına gideceğim umarım kendiliğinden düzelmiş olur
    Eğer tekrardan çalıştırdığınızda, araç balata soğukken vites geçişine müsaade ederse uygun bir vitese alıp öylece sanayiye devam edin.
    Balata ısındığında ayırmamaya başlar, siz "düzeldi" diye düşünürken problem balata ısındıktan sonra tekrar başlar.