12 yaşımdan beri elektronikle amatör olarak ilgileniyorum. Bilgi vedeneyim olarak maalesef aşama kaydedemedim. Üşengeçlik nedeniyle de amatör telsizcilik ile ilgili adım atamadım.
Elektronik radyo telsiz oldukça keyifli birer hobi. İnsanı büyüleyen etkileyici bir dünya. Ancak hobi bir yana, amatör telsizcilik özel durumlarda hayati önem taşıyor.
60 yıldan daha eski geçmişe sahip olan amatör telsizcilik, deprem gibi doğal afetlerde de yine bir o kadar zamandır etkili iletişim aracı olarak kullanılıyor.
Televizyonun çokaz kişide olduğu, telefonun çokmaz evde kablolu hizmet verdiği, cep telefonunun hayalinin bile olmadığı zamanlardan beri.
Bugün herkeste cep telefonu var ancak Maraş depremi gösterdi ki, Türkiyedeki 3 gsm operatörü sınıfta kaldı. Bir afet anında en etkili iletişim sistemi olması gereken gsm şebekeleri maalesef çöktü. Her gün onbinlerce dolarlık tv reklamı yayınlayan gsm operatörleri maalesef felaket anında günlerce felç oldu.
Yaşanan bu durumlar telsiz kullanımının ve amatör telsizciliğin ne kadar önemli olduğunu bir kez daha hatırlattı.
Telsiz ve amatör telsizciliğin önemi
2
●174
- 12-03-2023, 23:45:23Üyeliği durdurulduRuhsat, eğitim, vergi ve belge gerektirmediği için cb-pmr telsizler bence daha iyi.HazarHizmet adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle