merhaba, yaklaşık 10 yıldır otomasyon firmasında çalışıyorum. otomasyon panoları, plc programları vs, bir çok büyük projede çalıştım ve çalışıyorum otomotiv ana sanayilerine proje yapıyoruz. bize de işe başlayan arkadaşlar veya staj yapanlar ile ilgili olarak; elektrik projesi çizme, proje okuma, ürün bağlantılarını kendi dökümanından bağlantısını çıkarıp bağlantısını tarif etme gibi. plc programı yazma veya endüstriyel bilgisayar programı yazma, veri izleme sistemleri, mes sistemleri gibi birçok öğrenecek bilgi sahibi olunacak konu var. Bunlarla ilgili üniv. zaten okuyorsanız ekstra belge almanıza bence gerek yok, önemli olan bilgi ve tecrübenizdir.
ben bilgisayar programı üzerine çalışıyorum 10 senedir, ekstra olarak yine web ve mobil uygulama projelerini de yapıyorum yine otomasyon alanında. Özellikle seri üretim fabrikalarına iş yapan bir yerde çalışıyorsanız stresi biraz fazla oluyor, hafta sonunuz pek olmuyor bilginiz olsun.