Teşekkür Edin, Ağzınız Aşınmaz
46
●2.788
- 30-12-2022, 00:12:04Yolda durup bedava para dağıtsan seni soyup soğana çevirip elinde ne kadar varsa alırlar dayak bile yersin ama yolda durup bir iş için eleman arıyorum desen ve ücretli iş yaptıracağını söylesen işsiz birileri talip olur işini yapar ve sana teşekkür eder. Durum bu önce emek sonra yemek verdiğin kişiler bedel ödediği için aldığı şey için şükreder ve teşekkür eder.
- 30-12-2022, 00:17:40Selam olsun,
Teşekkür beklentisi ile yapılan iyilikler iyilik değil, yatırımdır.
İnsanlardan teşekkür bekleyebilirsin, hakkındır bu farklı bir konu lakin bunu bekliyorsan iyilikten söz etmen biraz garip olur.
Karşılık beklendiğin şey iyilik değil ya ticarettir, ya yatırımdır ya da ego tatminidir.
Beni yanlış anlamamanı çok isterim zira sana kötü bir şey demedim.
Bir çok kişiye/kuruma maddi manevi iyilik yapıyorum ama hiç birinden ne bir sertifika, ne bir teşekkür hatta ne bir övgü beklemiyorum.
Bunları beklemek ayıp mı? Yani senin yaptığın gibi...
Kesinlikle ayıp değil hatta gayet normaldir.
Tek altını çizdiğim şey bunları bekliyorsan iyilik olarak lanse etmemen lazım.
İyiliğin anlamı: Karşılık beklenilmeden yapılan yardım, lütuf vs. dir.
Karşılık bekleyerek yapılan şeyler iyilik değildir.
Karşılık para olabilir, minnet olabilir, teşekkür olabilir vb.
Bu beklentiler varsa yapılan şey iyilik değildir.
İyiliğin nereden anlamına bakarsan "karşılık beklenilmeden" kaydını göreceğin sonuçlar çıkar karşına.
Bu arada insanların teşekkürü, hakareti, övgüsü, sövgüsü o kadar değersiz şeyler ki keşke bunları hiç dikkate almasan.