• 16-12-2022, 01:33:41
    #10
    UPRSoft adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Geçen gün 5 tlye aldım, yakında eczaneler dışında satış olmayacak fiyatı 2 katına çıkacak diyorlardi neredeyse 3 katı artmış, şaka gibi cidden. Sadece ekonominin kötü olmasıyla alakalı değil millet kafasına göre fiyat ayarlıyor.
    Tamamen ekonominin kötü olması ile alakalı bu dediğin şey.
    Ekonomi stabil olmuş olsa kimse kafasına göre fiyat biçemez.

    10 TL dediğimiz ilaç 3 gün sonra belki 15 olacak. Ki oluyor'da zaten
    Böyle bir piyasada fiyatların stabil olmasını beklemek saçma.

    20 Liralık ürün 3 ayda 40 TL olabilir.

    Düşünsene adam 20 Liradan satacağı 1000 Adet ürünü : 15 TL'den almış bunları 1 ay içinde satıyor. Ortalama 1000x5 TL kaar elde ediyor. Ki zamanı ve iş için harcanan para adama zarar olarak yazar.

    1 Ay sonra bir bakıyor ürün 25 TL olmuş kaar gitti. Bu adam 15 Liralık ürünü 20 Liradan değil 25-30 Liradan satar. Satabildiği kadarını satar zarar etmem en azından der.

    Enflasyon üretici-satıcı-tüketici arasındaki farkın açılmasına sebep oluyor.
  • 16-12-2022, 01:46:16
    #11
    kalitelihostorg adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Tamamen ekonominin kötü olması ile alakalı bu dediğin şey.
    Ekonomi stabil olmuş olsa kimse kafasına göre fiyat biçemez.

    10 TL dediğimiz ilaç 3 gün sonra belki 15 olacak. Ki oluyor'da zaten
    Böyle bir piyasada fiyatların stabil olmasını beklemek saçma.

    20 Liralık ürün 3 ayda 40 TL olabilir.

    Düşünsene adam 20 Liradan satacağı 1000 Adet ürünü : 15 TL'den almış bunları 1 ay içinde satıyor. Ortalama 1000x5 TL kaar elde ediyor. Ki zamanı ve iş için harcanan para adama zarar olarak yazar.

    1 Ay sonra bir bakıyor ürün 25 TL olmuş kaar gitti. Bu adam 15 Liralık ürünü 20 Liradan değil 25-30 Liradan satar. Satabildiği kadarını satar zarar etmem en azından der.

    Enflasyon üretici-satıcı-tüketici arasındaki farkın açılmasına sebep oluyor.
    Yazdıklarınıza noktası noktasına katılıyorum hocam, yüzde yüz haklısınız ama serbest piyasada biri yüksekten satınca diğer adamda o pahalıya satıyosa bende daha pahalıya satarım kafasına giriyor ya demek istediğim oydu.