• 10-10-2022, 21:09:51
    #1
    Bir yıl önce bir 500 ruble yüklemiştim. O zamanlar 1 ruble 8 kuruştu. 45 TL falan atmıştım işte. Şimdi 145 TL olmuş hesabımdaki para bir yılda. Ah be zamanında 10.000 ruble falan atsaymışım keşke.
  • 10-10-2022, 21:11:34
    #2
    Kurumsal Üye
    DartkGandalf adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bir yıl önce bir 500 ruble yüklemiştim. O zamanlar 1 ruble 8 kuruştu. 45 TL falan atmıştım işte. Şimdi 145 TL olmuş hesabımdaki para bir yılda. Ah be zamanında 10.000 ruble falan atsaymışım keşke.
    Geri çekebiliyormusunuz parayı öyleyse dediğiniz olabilirdi
  • 10-10-2022, 21:12:18
    #3
    OziyWeb adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Geri çekebiliyormusunuz parayı öyleyse dediğiniz olabilirdi
    Sanırım çekilmiyor ama işte telefon numarası falan satardım daha da pahalıya 3x+2x kar ederdim.
  • 10-10-2022, 21:22:53
    #4
    Python Coder
    Ama şimdinin 145 lirası geçen senenin 45 lirasından daha değersiz
  • 10-10-2022, 21:26:57
    #5
    keremyagan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ama şimdinin 145 lirası geçen senenin 45 lirasından daha değersiz
    Hocam affedersiniz ama yazdığınız biraz mantıksız olmadı mı?
  • 10-10-2022, 23:24:38
    #6
    DartkGandalf adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam affedersiniz ama yazdığınız biraz mantıksız olmadı mı?

    Mantıklı aslında. Geçen sene 45 tl ye aldığın ürünü şimdi 250 tlye alamıyorsun. Arkadaş bunu kastediyor.
  • 10-10-2022, 23:36:09
    #7
    darkbro adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Mantıklı aslında. Geçen sene 45 tl ye aldığın ürünü şimdi 250 tlye alamıyorsun. Arkadaş bunu kastediyor.
    Öyle tabii ki, onu herkes biliyor. Ama şu var...

    Ben o geçen senenin 45 TL sini elimde bulundursam 5sim'e eklemek yerine o para geçen senenin 45 TL'si olduğu için daha mı değerli olacak, mantıksızlık burada.

    İnsanların paralarını bir eve arabaya yatırması gibi paralarının değerini enflasyona karşı koruması gibi bir şey kastedilmişti konuda ama bu aralar herkesin her şeye bir lafı var.

    Şimdi benim 5.000 TL'm var bankada, geçen seneden beri. 5sim'e koysam 15.000 TL değerinde bakiyem olacaktı. Geçen senenin 5.000'i şimdinin 1.500 ü oldu. Benim elimdeki para geçen seneye göre 1500 TL değerinde şimdi.

    Olay aslında tam olarak geçen sene 50'ye aldığın ürünü nu sene 250'ye alman ama yani garip, ya insanlar okuduğunu anlamıyor ya da mantık yok.