• 31-08-2022, 19:56:58
    #1
    Merhaba hocalarım, normalde siyasi konulara yorum yapmam siyasi bir konu da değil bu zaten, ama son zamanlar da artan sorunlardan ve vatandaş olarak insanlarımızın ülkenin gidişatı ile ilgili endişe duymalarından kaynaklı tepkileri haklı olarak artıyor, benim de bir endişem var, ama bu konu da tartışmayalım çünkü forum yönetimi böyle konulara çok sıcak bakmıyor niyetimiz yapılan bir yeniliğin doğru olup olmadığını konuşmak olduğu için herkes düşüncesini ideal bir dil ile söylerse sorun olmaz niyetimiz konuşmak olduğu için konunun kilitlenmesine üzülürüm,

    Biliyorsunuz E devlete isim ve soy isim değiştirme başvurusu geldi, çoğu kişi de başvuru yaptı haliyle, ama kendi kendime düşünür iken, bu özelliği vatandaşlık alan yabancılar da kullanmayacak mı dedim düşünsenize isim ve soy isimlerini değiştiriyorlar Türk bir isim ve soy isim kullanıyorlar, önceden isimlerinden dolayı yabancı olduklarını anlıyorduk ama şimdi hiç anlamayacağız. Yarın öbür gün gönderilirler ise sorun olmayacak mı, Bu özellik sizce gelmeli miydi bir sorun barındırır mı ?
  • 31-08-2022, 19:58:05
    #2
    Zeqap adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhaba hocalarım, normalde siyasi konulara yorum yapmam siyasi bir konu da değil bu zaten, ama son zamanlar da artan sorunlardan ve vatandaş olarak insanlarımızın ülkenin gidişatı ile ilgili endişe duymalarından kaynaklı tepkileri haklı olarak artıyor, benim de bir endişem var, ama bu konu da tartışmayalım çünkü forum yönetimi böyle konulara çok sıcak bakmıyor niyetimiz yapılan bir yeniliğin doğru olup olmadığını konuşmak olduğu için herkes düşüncesini ideal bir dil ile söylerse sorun olmaz bende siyaset konularından hep uzak kaldığım için ve niyetim belli olduğu için konunun kilitlenmesine üzülürüm,

    Biliyorsunuz E devlete isim ve soy isim değiştirme başvurusu geldi, çoğu kişi de başvuru yaptı haliyle, ama kendi kendime düşünür iken, bu özelliği vatandaşlık alan yabancılar da kullanmayacak mı dedim düşünsenize isim ve soy isimlerini değiştiriyorlar Türk bir isim ve soy isim kullanıyorlar, önceden isimlerinden dolayı yabancı olduklarını anlıyorduk ama şimdi hiç anlamayacağız. Yarın öbür gün gönderilirler ise sorun olmayacak mı, Bu özellik sizce gelmeli miydi bir sorun barındırır mı ?
    Sonradan türk vatandaşı olanları kapsamıyor bu uygulama
  • 31-08-2022, 19:59:03
    #3
    Çifte vatandaşlar için biraz daha teferruatlıdır muhtemelen bu süreç, sonuçta kendi ülkelerinde de aynı adı kullanacaklar.
    Tam net bir bilgim yok ama elbet bilenler vardır.
    İki farklı ülkede iki farklı adı kullanabileceğini sanmıyorum.
  • 31-08-2022, 20:00:09
    #4
    Gelişi güzel bir değişim yoktur herhalde onay süreci yada bir kontrolden geçiyordur
  • 31-08-2022, 20:02:31
    #5
    Stranoss adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Sonradan türk vatandaşı olanları kapsamıyor bu uygulama
    hocam varsa bir haber yada kanıt ekler misin
  • 31-08-2022, 20:05:46
    #6
    AlbaySIMSEK adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Çifte vatandaşlar için biraz daha teferruatlıdır muhtemelen bu süreç, sonuçta kendi ülkelerinde de aynı adı kullanacaklar.
    Tam net bir bilgim yok ama elbet bilenler vardır.
    İki farklı ülkede iki farklı adı kullanabileceğini sanmıyorum.
    hocam bizim ülkemiz de vatandaşlık alan sığınmacıların bir ülkesi kalmadığı için, orada resmi işlerin yürüdüğünü sanmıyorum
  • 31-08-2022, 20:13:18
    #7
    Gazete haberlerinde şöyle bir şey yazmışlar. Tabi ben buna pek inanmıyorum. Özellikle yabancı uyruklu bazı vatandaşlar için kullanılacağını düşünüyorum.
    buna benzer bir kaç örnek görmüştüm sosyal medyada. Ama doğruluğunu araştıramadım.

    "İsim değiştirmeden kimler yararlanabilir sorusuna ,Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü'nden (NVİGM) açıklama ile yanıt geldi.
    Yapılan açıklamada, "İsim soy isim değişikliğinden sadece doğumla Türk vatandaşı olan kişiler yararlanabiliyor.
    Sonradan Türk vatandaşlığını kazanan kişiler kapsam dışındadır" denildi. 23 Ağu 2022
  • 31-08-2022, 20:21:19
    #8
    Cango34 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Gazete haberlerinde şöyle bir şey yazmışlar. Tabi ben buna pek inanmıyorum. Özellikle yabancı uyruklu bazı vatandaşlar için kullanılacağını düşünüyorum.
    buna benzer bir kaç örnek görmüştüm sosyal medyada. Ama doğruluğunu araştıramadım.

    "İsim değiştirmeden kimler yararlanabilir sorusuna ,Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü'nden (NVİGM) açıklama ile yanıt geldi.
    Yapılan açıklamada, "İsim soy isim değişikliğinden sadece doğumla Türk vatandaşı olan kişiler yararlanabiliyor.
    Sonradan Türk vatandaşlığını kazanan kişiler kapsam dışındadır" denildi. 23 Ağu 2022
    Resmi bir yanıt ama benim gözümde de bir inandırıcılığı yok, çünkü daha yeni bir karar ile nüfus dairelerinde sıra bekleyenlerin isimler gizlenmişti, kimin vatandaşlık aldığı bilinmesin diye böyle bir hareket yapılır iken bu haktan maruz bırakılmaları çok zor, işin ayrı bir boyutu Türkiye de doğan yabancı çocuklara bu hak veriliyor o zaman
  • 31-08-2022, 20:22:29
    #9
    Sonradan vatandaş olanlar kullanamıyor.