• 25-06-2022, 22:45:18
    #28
    bu listedekiler saçma bence, İstanbul'u 7 ile bölebilirler ama o mantıklı. Mesela bizim Ümraniye 800 bin nüfus var. Çoğu ilden büyük.
  • 25-06-2022, 22:51:53
    #29
    tabi 100 olarak, Mars'da neler çıkartıcaz ohoooo AVM açılacak bir sürü
  • 25-06-2022, 22:52:06
    #30
    cleiner adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    bu listedekiler saçma bence, İstanbul'u 7 ile bölebilirler ama o mantıklı. Mesela bizim Ümraniye 800 bin nüfus var. Çoğu ilden büyük.
    Bizim memleket 120 bin İstanbul'da yüz ölçümü sorunu var. Aslında çok büyük bir kent değil. Başından sonuna trafik olmasa maks bir buçuk saate gidersin. O sebeple bölünmeye müsait bir yüz ölçümü yok İstanbul'un. Avrupa Anadolu diye olabilir zaten bölük durumda iki yaka tamamen bir birine zıt. Ancak diğer ilçeler öyle değil. Örneğin Kaş. Antalya'nın ilçesi ama 3, 4 saat mesafede Antalya'ya. Böyle yerler, nüfus yoğunluğu da var ise şehir olabilirler. Böylelikle yerel yönetimi daha rahat olabilir. E devlette bunun hesabını yapmıştır kesin.
  • 25-06-2022, 22:58:48
    #31
    Şu an hiçbir ilçe, il olacak kadar rağbet almıyor. Belki turistik bölgeden Alanya, Bodrum, Çeşme vs. de oralar da il olacak kapasitede değil. Yani tamamen gereksiz bir olay.

    Ne gibi bir katkısı var deseniz bir Allah'ın kulu ses çıkaramaz. O kadar boş bir olay.
  • 25-06-2022, 23:29:53
    #32
    Bölge bölge yönetim şekli olabilir. İlgi çekici bir gelişme Amerikan sistemi olur gibi.
  • 26-06-2022, 01:12:09
    #33
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Şu an hiçbir ilçe, il olacak kadar rağbet almıyor. Belki turistik bölgeden Alanya, Bodrum, Çeşme vs. de oralar da il olacak kapasitede değil. Yani tamamen gereksiz bir olay.

    Ne gibi bir katkısı var deseniz bir Allah'ın kulu ses çıkaramaz. O kadar boş bir olay.
    İlçelerin İl yapılmasının sebebi, yoğunlaşan nüfusa oranla yönetimi hafifletmek. Örneğin, Antalya Emniyet Müdürlüğü dediğin gibi Alanya'dan da sorumlu ancak mesafe uzak. Valilik vs hepsi çok uzak mesafede. Bunlar gibi onlarca kurum var. Ancak, Alanya il olursa, kendi valiliği ve emniyeti gibi kurumları olacak dolayısıyla yönetimi daha kolay olacak.

    SrkN adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bölge bölge yönetim şekli olabilir. İlgi çekici bir gelişme Amerikan sistemi olur gibi.
    Türkiye'de eyalet sistemi olmaz. Liyakat sorunu var ülkede. Her eyalet kafasına göre at koşturur hatta eyalet, özerklik bile isteyebilir. Doğu kısımlar bunlara örnek. O sebeple o sistem bizim halkımıza uygun değil.
  • 26-06-2022, 01:49:43
    #34
    WebilisimNET adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    İlçelerin İl yapılmasının sebebi, yoğunlaşan nüfusa oranla yönetimi hafifletmek. Örneğin, Antalya Emniyet Müdürlüğü dediğin gibi Alanya'dan da sorumlu ancak mesafe uzak. Valilik vs hepsi çok uzak mesafede. Bunlar gibi onlarca kurum var. Ancak, Alanya il olursa, kendi valiliği ve emniyeti gibi kurumları olacak dolayısıyla yönetimi daha kolay olacak.


    Türkiye'de eyalet sistemi olmaz. Liyakat sorunu var ülkede. Her eyalet kafasına göre at koşturur hatta eyalet, özerklik bile isteyebilir. Doğu kısımlar bunlara örnek. O sebeple o sistem bizim halkımıza uygun değil.
    Hocam bu ne saçma düşünce. İlçe belediyeleri denen bir şey var. Bu adamlar zaten ana belediyelere ve valilere çalışıyor. Saçmalıktan ibaret.
  • 26-06-2022, 02:08:32
    #35
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam bu ne saçma düşünce. İlçe belediyeleri denen bir şey var. Bu adamlar zaten ana belediyelere ve valilere çalışıyor. Saçmalıktan ibaret.
    Olayı sadece belediye olarak düşünmeyeceksin. Araştırma hastaneleri, Üniversite hastanesi, Emniyet birimleri, Müdürlükler vs onlarca kurum var. Ufkunu biraz aç çok dar gidiyorsun. Saçma olan bir durum yok nüfusu çok olan il olur bu kanundur yıllarca da böyle oldu.
  • 26-06-2022, 03:05:32
    #36
    AFNaNTiK adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yeniakit neden sıkıntılı olsun ki hocam....

    Olabilir şahsen, zaten İl olmaya yatkın ve de potansiyeli olan bir sürü ilçemiz var, pek fark etmez.
    Ben boşuna konuşmuyorum.
    Sözde 82. İl belliydi Ahlat
    • AFNaNTiK
    AFNaNTiK bunu beğendi.
    1 kişi bunu beğendi.