• 13-06-2022, 15:30:22
    #91
    index.php yi ftp'ye atıp hello world yazdıran kendine yazılımcıyım derse normal hocam
  • 13-06-2022, 16:04:22
    #92
    Kurumsal Üye
    Kimse kusura bakmasın ama esas hata maalesef işverende. Hatanın çoğunluğu diyelim de alınmaca olmasın.

    Bir iş yaptırmak istediğinizde teklif usulu yapılması gerekir. Yani taleplerinizi belirten bir liste yollarsınız, size teklif iletmesini istersiniz.

    Gelen teklifler arasında ''ilk olarak teslim süresi'' kıyaslanmalıdır. Yani işin gerçekte ne kadar zamanda teslim edilebileceğine dair fikir edinmiş olursunuz.
    ( zamanı siz belirleme lüksüne sahip değilsiniz maalesef )

    Ardından fiyat değerlendirmesi yapılır.

    Ve üzerinde düşündüğünüz kişi / ajans ne ise referans istersiniz. Ancak bu konuda önemli olan bir husus vardır: Mutlaka referansların gerçek olup olmadığını kontrol etmek.
    İnanın yıllardır bu sektörde hem işveren hem hizmet veren olarak yer alan biriyim ve bir çok yerde referansların gerçek olmadığına denk geldim.

    Teslim süresi, fiyat referans kıyaslaması ile birlikte elemelerinizi yapmış olursunuz.
    (Bu arada görüştüğünüz / yazıştığınız kişilere bir eleme süreci olacağını, olumlu veya olumsuz mutlaka dönüş yapacağınızı belirtmelisiniz)
    Çünkü işini layığı ile yapan kişi / ajans her zaman planlı çalışır. Sizden gelecek olan cevap süresini bilmelidir ki kendince oluşturduğu çalışma planı esnek olsun.
    Bu sağlanırsa iş verdiğiniz kişi sizi süre konusunda ( mücbir sebepler olmadıkça ) mağdur etmeyecektir.

    Ekstra talepleriniz olursa iş verdiğiniz kişinin çalışma planına müdahalede bulunmuş olursunuz. Ve zamanla bunalma süreci başlar.
    Aklı sürekli kodlarda vs olan bir insan strese alışıktır ancak müşteriden gelen ekstra talep harici sürekli rahatsız edilmekten takip edilmekten hoşlanmaz.
    Bu da önemli bir husus maalesef. Bu yüzden en başında işe dair tüm talep olasılıklarını baştan netleştirin.

    Gelelim sözleşme hususuna: Mutlaka cezai şart eklemelisiniz. Ancak bu karşılıklı olmalıdır.
    Sadece kendinizi tedbir altına almak üzere yazılan cezai şartlar maalesef işini ciddiye alan kişi tarafından hoş karşılanmaz ve sizin işinizi de yapmaz. Haliyle ciddi anlamda sizin işinizi yapabilecek birini bulmuşken yeni arayışlarda bulunmak zorunda kalabilirsiniz.
    Ödeme hususunu detaylı olarak belirtmelisiniz.
    Destek konusunda mutlaka netleşmelisiniz. (sonra ben başkasını bulur hallettiririm) demeyin.

    Yukarıda yazdıklarım ukalalık olarak görülebilir, affola.


    Hizmet verenler için;

    Elinizde iş varken başka bir iş alıyorsanız mutlaka belirtin. Gecikme olabilir diye ekleyin. O an belki o müşteri adayı işi size vermez.
    Ancak dürüstlüğünüz nedeni ile başka bir işi için tekrar size gelme ihtimali vardır. Bunu da göz ardı etmeyin derim.

    Bir iş için misal olarak 10 gün süre veriyorsanız, 20 gün olarak verin. Her zaman bir gecikme payınız olsun. Günümüz şartlarında her an aksilikler olabileceğini düşünün.
    İş kaçmasın diye kısa teslim süreleri vermeyin.

    Bir işi ''ben bunu yaparım yahu ne var ki'' diye düşünerek almayın. Çevrenizde Ahmet Mehmet bu işi yapar diye de düşünmeyin.
    Gerçekten uzman olduğunuz dallarda iş alın. Her işe atlamayın.

    Aracılık etmeyin. Bir işi 1000 TL alırım, 500 TL yaptırırım, 500 TL bana kalır gibi şahane fikirlere kapılmayın.

    Patronum için, ortağım var gibi söylemlerle gelen kişilerden ödemenizi peşin alın. Yoksa o parayı almanız çok zordur. Yani işin kime yapıldığını baştan öğrenin.

    İyi forumlar, hayırlı ticaretler herkese.
  • 13-06-2022, 16:09:50
    #93
    indruppel adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Çoğu arkadaş alınsa da kiminin verdiği fahiş fiyatlar bir yana işi zamanında teslim edememe, kendisinin projeyi alıp başkasına yaptırıp komisyon alma çabası vs. bitmiyor. Tek bende mi böyle diye forumdan bir kaç arkadaşa daha sordum. Meğersem hemen hemen her webmasterin ortak derdiymiş.
    Artık bana göre türk yazılıcımlarının %80'i = çöp kovası. Zaten iyi olanlar ya ülkede değil ya da ulaşamıyoruz galiba.
    Sizlere yaşadığım sorunları ve iptal olan projelerden aklıma gelenleri yazdım. Bu demek değildir ki hepsi kötü başta dediğim gibi %80'i böyle. Ne ucuza yaptırdık ne de acemiye.

    - Bütçe: 19 bin.
    Beyefendinin yarıda bırakma nedeni: İşin devamını getirememesi.

    - Bütçe: 8 bin.
    Aciliyeti had safha olan projeyi 5 gün içinde verecekti. 9. gün iade istedik. İade yapmadığı için mahkeme devam ediyor.

    - Bütçe: 9 bin.
    Verilen süre 14 gün.
    Teslim edilen süre 26 gün.

    - Bütçe: 6 bin.
    Verilen süre 4 gün.
    Teslim edildiği süre 12 gün.

    Bütçe: 26 bin TL
    Mobil uygulama yapılacaktı. 14. gün projeyi bıraktı. Apilerle uğraşamam dedi.

    - Bütçe: 500 TL
    Askere gitti gelince yapacak. alay etti arkadaş.

    - Bütçe: 4000 TL
    PHP dosyası düzeltilecekti. Dosyaya baktı. 1 hafta içinde teslim ederim dedi. 2000 TL ön ödeme yaptık. Yapamadı, ücret iadesi de yapmadı. 7 günü boşa gitmiş diye. Şikayet ettik.

    Sizler de sorun yaşadıklarınızı yazabilirsiniz, gülelim.
    5 ay içerisinde 40K TL (2 ayrı yazılım için) para harcayıp çıkan yazılımları siteye kurmadan attım bir köşeye seni o kadar iyi anlıyorum ki.
  • 13-06-2022, 16:20:48
    #94
    Bir yazılımcı olarak sektörün çöplüğe döndüğü gerçeğine katılıyorum. Ne kadar alaylı freelance yazılımcı varsa kendi bilmez iş verenler ve "hızlandırılmış kurslu benim dilimde dopingli yazılımcılar" yüzünden bu sektörden birer birer koptular.
    Bu sebeple gerçekten iyi bir yazılımcı ile çalışmak istiyorsanız ki bulmanız için size şans diliyorum, aklınıza gelen en yüksek ücretlendirmenin en az 4 katını ödemeniz gerektiğini belirtmek isterim. Herkes sektöre küstüğünden ancak uçuk rakamlar freelance iş yapmasının kapılarını açıyor.
    Ayriyeten en önemli faktör olarak Türk liramızın ve ekonomimizin geldiği noktayı görmek gerekir. Şuanda iyisi veya kötüsüyle herhangi bir yazılımcının Türkiye ile çalışması "finansal anlamda" aşırı mantıksızdır.
    Bol şans dilerim.
  • 13-06-2022, 16:25:38
    #95
    Tersi de mevcut.
    Proje : Ticari otomasyon kategorisinde paket çözüm.
    Verdiğimiz teklif: 400.000 TL

    Kabul edilmedi. Bir yıldan fazla oluyor, iki kez ürün çıkarıldı ama geri çekildi. Yani sorun ağırlıklı olarak çift taraflı ve teknik alan dışında problemlerden dolayı ortaya çıkıyor. Parayı ödeyecek taraf referanslara bakmıyor, milestone usülü plan yapmıyor ya da maddi olarak külfete girmemek için daha ekonomik olanı seçiyor. Burada yüksek fiyat isteyen her zaman daha iyisini yapar demiyorum ama aylarımızı alacak bir iş için 400.000 yerine 40.000 istersem karşı tarafın şüphelenmesi gerekir.

    İş verirken, hakim olmadığımız alanları üstlenip freelance iş vermek yerine referansı sağlam olan kurumsal ekiplere veriyoruz. Çünkü işi alacak kişi test edemediğimiz de, yeterliliğini ölçemediğimiz de illa ki bir sorun çıkıyor. Hakim olduğumuz alanda da referans ve teknik kapasite olarak yeterli mi değil mi onu anlamadan işi vermiyoruz. Yoksa ilk mesajdaki maceraları ben de çok yaşadım. Geri dönüp baktığımda suçun büyüğünü kendimde görüyorum o da ayrı.
  • 13-06-2022, 16:44:41
    #96
    indruppel adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Çoğu arkadaş alınsa da kiminin verdiği fahiş fiyatlar bir yana işi zamanında teslim edememe, kendisinin projeyi alıp başkasına yaptırıp komisyon alma çabası vs. bitmiyor. Tek bende mi böyle diye forumdan bir kaç arkadaşa daha sordum. Meğersem hemen hemen her webmasterin ortak derdiymiş.
    Artık bana göre türk yazılıcımlarının %80'i = çöp kovası. Zaten iyi olanlar ya ülkede değil ya da ulaşamıyoruz galiba.
    Sizlere yaşadığım sorunları ve iptal olan projelerden aklıma gelenleri yazdım. Bu demek değildir ki hepsi kötü başta dediğim gibi %80'i böyle. Ne ucuza yaptırdık ne de acemiye.

    - Bütçe: 19 bin.
    Beyefendinin yarıda bırakma nedeni: İşin devamını getirememesi.

    - Bütçe: 8 bin.
    Aciliyeti had safha olan projeyi 5 gün içinde verecekti. 9. gün iade istedik. İade yapmadığı için mahkeme devam ediyor.

    - Bütçe: 9 bin.
    Verilen süre 14 gün.
    Teslim edilen süre 26 gün.

    - Bütçe: 6 bin.
    Verilen süre 4 gün.
    Teslim edildiği süre 12 gün.

    Bütçe: 26 bin TL
    Mobil uygulama yapılacaktı. 14. gün projeyi bıraktı. Apilerle uğraşamam dedi.

    - Bütçe: 500 TL
    Askere gitti gelince yapacak. alay etti arkadaş.

    - Bütçe: 4000 TL
    PHP dosyası düzeltilecekti. Dosyaya baktı. 1 hafta içinde teslim ederim dedi. 2000 TL ön ödeme yaptık. Yapamadı, ücret iadesi de yapmadı. 7 günü boşa gitmiş diye. Şikayet ettik.

    Sizler de sorun yaşadıklarınızı yazabilirsiniz, gülelim.
    hocam bana kalırsa sizin denk geldikleriniz yazılımcı değil kimse alınmasın ama r10'da bot yazılım kategorisinde paylaşım yapan arkadaşların çoğu yabancı kaynaklardan bulup editleyip satışa sunuyorlar kimse kimseyi kandırmasın lütfen diğer iyi olan kısma gelirsek onlarında zaten böyle işlere ihtiyacı yoktur diye düşünüyorum
  • 13-06-2022, 16:57:16
    #97
    kSalih adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    hocam bana kalırsa sizin denk geldikleriniz yazılımcı değil kimse alınmasın ama r10'da bot yazılım kategorisinde paylaşım yapan arkadaşların çoğu yabancı kaynaklardan bulup editleyip satışa sunuyorlar kimse kimseyi kandırmasın lütfen diğer iyi olan kısma gelirsek onlarında zaten böyle işlere ihtiyacı yoktur diye düşünüyorum
    haha botun adını söylemeyeceğim ama bilen biliyordur, botu aldık çince kullanmıştık.
  • 13-06-2022, 17:03:05
    #98
    indruppel adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    haha botun adını söylemeyeceğim ama bilen biliyordur, botu aldık çince kullanmıştık.
    hocam maalesef, durum böyle kendilerine kalsa ya kendileri profesyoneldir yada ekibi
  • 13-06-2022, 17:06:32
    #99
    indruppel adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    haha botun adını söylemeyeceğim ama bilen biliyordur, botu aldık çince kullanmıştık.
    he birde eğitimciler var adamlar youtubeden bir video buluyor pdf yapıp satıyor biz şikayet edince bir şey olmuyor, plat üye şikayet konusu açınca ban yiyen biz oluyoruz geçmişime bakabilirsiniz