• 12-06-2022, 18:05:30
    #28
    indruppel adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Reklam ajansında çalışıyorum hocam, mesleğim gereği. Sektörde detaylı projeler yapacak çok arkadaş bulamıyoruz. Aracı oluyorum diyeyim. Daha bir çok örnek var da aklıma gelenler bunlar.
    Onlarda aracı oluyor işte hocam 😂
  • 12-06-2022, 18:06:05
    #29
    Bence siz ne istediğinizi bilmiyorsunuz çoğu yazılımcı işini hakkıyla yapıyor. Arada yapamayan boşa zaman kaybettirenler elbette var fakat bu %80 gibi bir rakama telafuz değil bence
  • 12-06-2022, 18:08:02
    #30
    indruppel adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Çoğu arkadaş alınsa da kiminin verdiği fahiş fiyatlar bir yana işi zamanında teslim edememe, kendisinin projeyi alıp başkasına yaptırıp komisyon alma çabası vs. bitmiyor. Tek bende mi böyle diye forumdan bir kaç arkadaşa daha sordum. Meğersem hemen hemen her webmasterin ortak derdiymiş.
    Artık bana göre türk yazılıcımlarının %80'i = çöp kovası. Zaten iyi olanlar ya ülkede değil ya da ulaşamıyoruz galiba.
    Sizlere yaşadığım sorunları ve iptal olan projelerden aklıma gelenleri yazdım. Bu demek değildir ki hepsi kötü başta dediğim gibi %80'i böyle. Ne ucuza yaptırdık ne de acemiye.

    - Bütçe: 19 bin.
    Beyefendinin yarıda bırakma nedeni: İşin devamını getirememesi.

    - Bütçe: 8 bin.
    Aciliyeti had safha olan projeyi 5 gün içinde verecekti. 9. gün iade istedik. İade yapmadığı için mahkeme devam ediyor.

    - Bütçe: 9 bin.
    Verilen süre 14 gün.
    Teslim edilen süre 26 gün.

    - Bütçe: 6 bin.
    Verilen süre 4 gün.
    Teslim edildiği süre 12 gün.

    Bütçe: 26 bin TL
    Mobil uygulama yapılacaktı. 14. gün projeyi bıraktı. Apilerle uğraşamam dedi.

    - Bütçe: 500 TL
    Askere gitti gelince yapacak. alay etti arkadaş.

    - Bütçe: 4000 TL
    PHP dosyası düzeltilecekti. Dosyaya baktı. 1 hafta içinde teslim ederim dedi. 2000 TL ön ödeme yaptık. Yapamadı, ücret iadesi de yapmadı. 7 günü boşa gitmiş diye. Şikayet ettik.

    Sizler de sorun yaşadıklarınızı yazabilirsiniz, gülelim.
    Çünkü %80 i Karakterden yoksun, Nitelikli *********** olduğu için.
  • 12-06-2022, 18:08:43
    #31
    Bu kişiler forumdan ise dikkat etmek lazım
  • 12-06-2022, 18:09:09
    #32
    Ladavaz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Onlarda aracı oluyor işte hocam 😂
    Kurumsal firmaların %95'i, TV'de dijital de gördüğünüz ünlü firmaların neredeyse hepsi reklam ajansı ile çalışır hocam. Onlar da bizlere dönem dönem proje ile gelir. Çoğunu yapan arkadaşlar var, dediğim gibi detaylı proje olunca alan daralıyor. Freelance bakıyoruz. Yani şöyle söyleyeyim adam bilg. müh. 8 yıllık geçmişi var. Fiyatta güzel. Bu adam bu işi yapar diyorsun ama yapamıyor. Suç biz de mi oluyor?
  • 12-06-2022, 18:11:53
    #33
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    - Bütçe: 19 bin.
    Beyefendinin yarıda bırakma nedeni: İşin devamını getirememesi.

    Aşağıdaki sorunlara binaen muhtemelen ucuz etin yahnisi meselesi yine.

    - Bütçe: 8 bin.
    Aciliyeti had safha olan projeyi 5 gün içinde verecekti. 9. gün iade istedik. İade yapmadığı için mahkeme devam ediyor.

    Basit script veya editleme işlemi hariç bu sürede hiç bir işlem yapılamaz, 5 günde ancak proje çizimleri alalade yetişir. Hadi diyelim ki 1 kişi değil kurum yapacak ekibi ile, bu aciliyette iş zaten +20 bin lira ile başlar.

    - Bütçe: 9 bin.
    Verilen süre 14 gün.
    Teslim edilen süre 26 gün.

    Anladığım kadarıyla zaman konusunda bir algı problemi yaşıyorsunuz, sorunların yarısı zamnala ilgili zaten yazdıklarınızın.


    - Bütçe: 6 bin.
    Verilen süre 4 gün.
    Teslim edildiği süre 12 gün.

    Yukardaki yorum aynı zaman algı probleminiz var. Muhtelemen normalbu süreleri veren insanları reddettiniz. Zaman sınırınıza uygun diye kabul ettiniz.

    Bütçe: 26 bin TL
    Mobil uygulama yapılacaktı. 14. gün projeyi bıraktı. Apilerle uğraşamam dedi.

    Apilerin ne olduğuna bağlı olarak, bu fiyat sonucu normal hocam şaşırmayın. Api entegre işlemlerini yapacak yazılımcı bu fiyata mobil uygulama yapmaz.

    - Bütçe: 500 TL
    Askere gitti gelince yapacak. alay etti arkadaş.

    500 tl`yeben üniversitede ödev yapıyorsum hesap makinesi felan 3 yıl önce, hak etmişsiniz.

    - Bütçe: 4000 TL
    PHP dosyası düzeltilecekti. Dosyaya baktı. 1 hafta içinde teslim ederim dedi. 2000 TL ön ödeme yaptık. Yapamadı, ücret iadesi de yapmadı. 7 günü boşa gitmiş diye. Şikayet ettik.

    PHP`cileri savunacak değilim onları bende sevmem.
    Ya bak işte
    Yani zaman konusundan müzdaribim diyor arkadaş sen birde kalkmış zaman algısı bozulmuş diyorsun.
    Adama sanki, işi verceği yazılımcı 6 ay sonra biter dedi de bu adam mı 15. günde laf etti?

    Verdiğin cevapları tartıyormusun? Yok kurum yapar 20K TL fln
    Ya komik şeyler bunlar, yapma. Yeni geliyorsun sanırım, sonra bakıp bu mesajına ne yollardan geçmişim dersin.

    PHPCİLER ne ya askldjklasjdlkas
    Konuda anlatılmak istenen özelliklere sahip birisini buldum sanırım
  • 12-06-2022, 18:16:29
    #34
    oktayc0 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ya bak işte
    Yani zaman konusundan müzdaribim diyor arkadaş sen birde kalkmış zaman algısı bozulmuş diyorsun.
    Adama sanki, işi verceği yazılımcı 6 ay sonra biter dedi de bu adam mı 15. günde laf etti?

    Verdiğin cevapları tartıyormusun? Yok kurum yapar 20K TL fln
    Ya komik şeyler bunlar, yapma. Yeni geliyorsun sanırım, sonra bakıp bu mesajına ne yollardan geçmişim dersin.

    PHPCİLER askldjklasjdlkas
    Konuda anlatılmak istenen özelliklere sahip birisini buldum sanırım
    valla öyle hocam doğru dediniz, süre dışında arkadaşla çok iletişime geçmiyoruz. bu arkadaşın dili daha yanmamış, yakındır. şu PHP dilini de bi türlü çözemedim, ya çok basit herkes yapabiliyor ya da ufak bir blog sitesi yapınca herkes PHP geliştiricisiyim diyor. iş gelince afallıyorlar. neyse herkes biraz içini döktü. herkesin yüreği burkulmuş bu konuda belli.
  • 12-06-2022, 18:19:43
    #35
    Çok fazla kod ve içerik çaldığımız için kendimi de ekledim
  • 12-06-2022, 18:21:56
    #36
    Piyasada bilgi kirliliği sebebi ile kendisini yazılımcı olarak gören insan çok var hazır script al kur tamam yazılımcıyız denir. Hadi özel projelere girelim başkasına yaptıralım 3 5 komisyon alırız derler...

    Piyasadaki müşteri portföyü de çok düzgün değil kimse kusura bakmasın x projesi 10 gün sürücek tamam fiyat nasıl verilir senin şirketinin 10 günlük masrafı artı kar marjın piyasadaki müşteri portföyü bırak senin masrafını dilenciye sadaka verir gibi davranıyor.

    Ben 3 yıl önce resmi olarak şirketimi kurdum kendim ile beraber 4 kişi (resmi sgklı maaşlı personellerimiz) ile iş yapıyoruz. İnan aklıma yatmayan ve kendini üstün gören hiçbir firma müşteri ile asla çalışmam bireysel olan ne olursa olsun hiç kimsenin işini almam

    Kimse yanlış anlamasın sözüm kimse için değildir. Ama piyasa artık o noktaya geldi...