• 02-06-2022, 18:20:48
    #1
    Son zamanlarda bu tarz konular çok açılmaya başlandı. Özellikle görev siteleri ve kripto siteleri altında bu paylaşımlar oluyor. 100 yatır 500 çek. 50 yatır 100 çek gibi konular. Kazançlı çıkan konuyu açıp referans veren kişi ve şirket oluyor. Birde son zamanlarda bir furya çıktı KYC onayı yap , 100 dolar yatır 50 dolar kazan. Ama 50 doları ne zaman çekiyoruz? 2 hafta sonra. Kriptonun değeri allaha emanet tabi düştü diyip 100 dolardanda olabilirsiniz. Bu tarz sitelerde çok paylaşılmaya başlandı.Bence yasaklanması lazım bu sistemlerin ponzi olduğu gayet açık. Kazanıyorum diyende emin olun başkasının parasını yiyordur sistem içinde. Sonuçta kimse kimseye havadan para vermez. Çiftlikbank misali başkasından alıp diğerine veriyordur dönüşümlü. En son hepinizin elindekini alıp tosuncuk gibi kaçacaklar.
    • DoraOtomotiv
    DoraOtomotiv bunu beğendi.
    1 kişi bunu beğendi.
  • 02-06-2022, 18:22:39
    #2
    E-sigara paylaşımı yasak (satış değil, deneyim paylaşımı) ancak ponzi (saadet zinciri) sistemi güzellemesi veya yönlendirmesi yasal. Çok ilginç gerçekten.
  • 02-06-2022, 18:23:11
    #3
    SEO Expert
    bu kripto ref saçmalıkların yasaklanması lazım bence de. Karşılıksız airdroplar ve bonuslar çok nadirdir, onlar bile kyc isterler.
  • 02-06-2022, 18:24:04
    #4
    Ponzi oldukları kesin değil. Çünkü kullanıcıdan bilgilerine karşılık 50 dolar veriyorlar. Yani 50 dolar karşılığında bilgilerimizi satıyoruz onlara. Ponzi sistemlerde kullanıcıdan bir şey istenmez ve sürekli kazanç vaadedilir.
  • 02-06-2022, 18:25:29
    #5
    paollu adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ponzi oldukları kesin değil. Çünkü kullanıcıdan bilgilerine karşılık 50 dolar veriyorlar. Yani 50 dolar karşılığında bilgilerimizi satıyoruz onlara. Ponzi sistemlerde kullanıcıdan bir şey istenmez ve sürekli kazanç vaadedilir.
    Hocam bu tarz başlıklara bende çok baktım. 50 doları üye olunca vermiyorlar dikkatli okuyuz. Bir miktar yine yatırmanızı istiyorlar ve nedense 1-2 hafta sonra vereceklerini söylüyorlar.
    • arda3663
    arda3663 bunu beğendi.
    1 kişi bunu beğendi.
  • 02-06-2022, 18:27:28
    #6
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Bazıları 50 lira veriyor ama işlem yapmanı istiyor. İşlemi yapıyorsun o para zaten kesintiye gidiyor ne anladım bu işten. Belki fazla miktar verenlerden kar yapılır ama riskli geliyor bana