• 17-05-2022, 00:43:36
    #10
    EBULUT adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kapitalist sisteme hoşgeldiniz sistem çalışkan azimli esnafı değil, sömürenden yana sistemin yanında olanı korur, arka planda hemen hemen çoğu ürünler belli başlı şirketlere ait, onlar 1 gün önceden zam haberini altında ki birimlere bildirir , birimlerde uygular.
    Kapitalizm ile alakası yok uzaktan yakından. Kapitalizim haksız rekabetten beslenmez. Tam tersine herkesin özgürce rekabet etmesini hedefler. Bu yüzden firmalar ortaklaşa anlaşıp anlaşmalı fiyat belirleyemezler. Çünkü bu rekabeti ortadan kaldırır. Türkiye`de kapitalizmi bırak liberalizm bile yok. Türkiye`de ki ortaçağda ısrar eden, insan sömürme ve istismarına dayalı bir sistem. Ortaçağ avrupasının ortadoğu versiyonu.
    • Kaiser
    Kaiser bunu beÄŸendi.
    1 kiÅŸi bunu beÄŸendi.
  • 17-05-2022, 00:59:02
    #11
    Bazı arkadaşlar hala kapitalizm güzellemesi yapıyor
    Kapitalizm yaşadığımız şey işte, başka kapitalizm yok!
    Kapitalizmde rekabet karların düşmesi eğilimini ortaya çıkarır, bu doğru. Ancak, içinden geçtiğimiz süreci sadece bu doğru üzerinden okumaya kalkarsanız yanlış çıkarımlara varırsınız.
    Uluslararası rekabet, kur dalgalanmaları, üretimden kaçış, gümrük duvarları vb pek çok etken var fiyatların belirlenmesinde. Kimse 10 liraya mal edip 15 liraya sattığı ürünü "artık 20 liraya satayım" diyerek zam yapmıyor. Artan maliyetleri fiyatlara yansıtıyorlar. Enerji, ulaşım, hammadde vb girdilerin maliyeti her gün artarken satış fiyatı da doğal olarak artıyor. Ayrıca yüksek enflasyon olan ekonomilerde paranın hızlı değer kaybetmesi sebebiyle fiyat güncellemesi yapıyorlar. Mesela adam 10 yıl önce ev yapmış, maliyet zaten sabit, harcamalar yapılmış bitmiş. 10 yıl önce 200k tl fiyat biçmiş. Şimdi o eve 2 milyon tl fiyat biçiyor. Çünkü emsal bir evin tekrar yapım maliyeti artmış, emsal bir evin satış fiyatı artmış, o da benzer oranda güncelliyor.
    Forumdaki ticaretlerde neden bir kişi 300 TL'ye satış yaparken bir başkası aynı şeyi 250 TL'ye satıyor peki?
    Çünkü forumda yapılan satışlar büyük oranda hizmet ve kişiler kendi emekleri ile bu hizmetleri veriyorlar. Çoğunlukla girdi maliyeti değişimi vb söz konusu olmadığından kendi emeklerini ucuza satmış oluyorlar. Ayrıca müşteri portföyü oluşturmak, marka tanınırlığı sağlamak, stok tüketmek vb sebeplerle de ortalama satış fiyatının altında satış yapanlar olabilir.
  • 17-05-2022, 01:00:30
    #12
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kapitalizm ile alakası yok uzaktan yakından. Kapitalizim haksız rekabetten beslenmez. Tam tersine herkesin özgürce rekabet etmesini hedefler. Bu yüzden firmalar ortaklaşa anlaşıp anlaşmalı fiyat belirleyemezler. Çünkü bu rekabeti ortadan kaldırır. Türkiye`de kapitalizmi bırak liberalizm bile yok. Türkiye`de ki ortaçağda ısrar eden, insan sömürme ve istismarına dayalı bir sistem. Ortaçağ avrupasının ortadoğu versiyonu.
    Hocam iÅŸte her ÅŸeyin sebebi ekonomi zaten.

    Ekonomiden dolayı alım gücü düşük , kaar marjları zaten altta. Rekabet edebilecekleri bir pay yok ortada. Hani adamların her üründen misal %50 kaarı olsa rekabet ederken birisi kaarını %30'ye çekebilir daha ucuza verir.

    Üreticiler fiyatı fazla yükseltse millet almıyor , düşük tutunca rekabet payı kalmıyor. Onlarda aralarında anlaşıp artırıyorlar

    Benim düşünceme göre başka şansları yok çünkü. Üreticilerden birisi ben anlaşmıyorum sizden daha ucuza satıp ülkedeki tüm payı ben alacağım neden demiyor ? Çünkü ucuza satarsa ya zarar ediyor yada kaar marjı aşırı düşüyor haliyle anlamsız oluyor.
    Başka açıklaması yok bu olayın.

    Anlaşma yapmayıp tüm payı kendine alarak kim daha çok kazanmak istemez ki. Anlaşma yapıp ceza yeme riskini göze almalarının başka sebebi olamaz. Ki bu meselelerin ekonomi sıkıntıdayken sadece ortaya çıkması bunu gösteriyor sanki.
  • 17-05-2022, 01:02:41
    #13
    kalitelihostorg adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam iÅŸte her ÅŸeyin sebebi ekonomi zaten.

    Ekonomiden dolayı alım gücü düşük , kaar marjları zaten altta. Rekabet edebilecekleri bir pay yok ortada. Hani adamların her üründen misal %50 kaarı olsa rekabet ederken birisi kaarını %30'ye çekebilir daha ucuza verir.

    Üreticiler fiyatı fazla yükseltse millet almıyor , düşük tutunca rekabet payı kalmıyor. Onlarda aralarında anlaşıp artırıyorlar

    Benim düşünceme göre başka şansları yok çünkü. Üreticilerden birisi ben anlaşmıyorum sizden daha ucuza satıp ülkedeki tüm payı ben alacağım neden demiyor ? Çünkü ucuza satarsa ya zarar ediyor yada kaar marjı aşırı düşüyor haliyle anlamsız oluyor.
    Başka açıklaması yok bu olayın.

    Anlaşma yapmayıp tüm payı kendine alarak kim daha çok kazanmak istemez ki. Anlaşma yapıp ceza yeme riskini göze almalarının başka sebebi olamaz. Ki bu meselelerin ekonomi sıkıntıdayken sadece ortaya çıkması bunu gösteriyor sanki.
    İşte hocam, Türkiye`yi bu hale mahkum eden bu bakış açısı. Ekonomi neden değil. Ekonomi sonuç. Zübük zihniyetin sonucu.
  • 17-05-2022, 01:05:05
    #14
    karikaturname adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kapitalizm yaşadığımız şey işte, başka kapitalizm yok!
    Türk tipi kapitalizm.
  • 17-05-2022, 01:08:13
    #15
    SEO Expert
    Turkic adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Türk tipi kapitalizm.
    Kapitalizm'in anlamını birçok kişi bilmiyor, kapitalizm demek serbest piyasa demek. Bence kapitalizm’in tek eksiği komünizm’deki gibi kampların olmaması. Sosyalizm’de kalem satmaya çalışırsanız ya da evinizde polisler iş dünyası ile ilgili dergi/kitap bulurlarsa tüm ailenizle beraber gulag'a gönderiliyorsunuz. Solcular ise kapitalizm'de kapitalizm’i ve iş adamlarını eleştirerek, hakaretler yağdırarak evlerine gidip rahatlıkla uyuyabiliyor.
  • 17-05-2022, 01:08:35
    #16
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    İşte hocam, Türkiye`yi bu hale mahkum eden bu bakış açısı. Ekonomi neden değil. Ekonomi sonuç. Zübük zihniyetin sonucu.
    Hocam bu ülkedeki insanlar her zaman hile hurda yapmaya meğilli olmuşlardır. Bu son 5 sene içersin'de olan bir durum değil. Türk insanı vergide kaçırır hile'de yapar. Devlet bunu denetlemesi gerekiyor.


    Hile yaptılar işte ekonomi bu yüzden kötü derseniz bu saçma ötesi bir şey olur. Hile yapılması kötü ekonomiye %100 sebep olmaz. Her ülkede bu durumlar vardır denetlenmelidir.
    Ama Kötü ekonomi Ülkedeki hile,hurda,************** vakalarının artmasına %100 kesin olarak sebep olur.
  • 17-05-2022, 01:10:06
    #17
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    İşte hocam, Türkiye`yi bu hale mahkum eden bu bakış açısı. Ekonomi neden değil. Ekonomi sonuç. Zübük zihniyetin sonucu.
    Ülkede burjuva yok, devlet kayırması ile semiren bi grup var oldum olası, işler yolundayken serbest piyasa işleri biraz bozuldumu devletçiliğe yaltaklanan bir grup. Kapitalizm nasıl çıkacak bu ülkeden rekabet bilmezler bişey bilmezler, serbest piyasa kuralalrını işlerine geldiğinde severler. her işimiz gibi bu da yamuk bize özel.
  • 17-05-2022, 01:13:33
    #18
    Rothstein adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    kapitalizm demek serbest piyasa demek
    Kapital sermaye demek. Kapitalizm de sermayecilik demek. Devletçiliğin zıddı gibin bir şey. Misal Cumhuriyetin ilk yıllarında sermayedar az olduğu için birçok fabrika devlet tarafından işletiliyordu. Sonradan müteşebbisler de fabrikalar kurmaya başladı. Devletin işlettiği fabrikalar da özelleştirildi. Serbest piyasa ise narh sisteminin yani devletin fiyatları belirlediği sistemin zıddı gibin bir şey.