• 02-05-2022, 22:41:41
    #1
    Reveloper
    Yeni tasarım nasıl sizce?

    Şahsi görüşüm güzel ama kötü. Clean görünüm çok yakışmış ancak UX olarak fazla fazla fazla eksiklikler var.

    1. UX olarak insanların alıştığı ux görünümünden uzaklaşmışlar. col-3 col-9 devam etmelilerdi ve eski tasarımı sadeleştirmelilerdi. filtreler gene olmalıydı
    2. Fontlar çok ince. İnce font okunmuyor eski tasarımda dikkat çeken font tipi vardı bilgileniyordunuz.
    3. Opsiyonlar eski sistemdede modal şeklindeydi ve uzundu. Opsiyon sistemini STEP yapısına çevirmeliler. Step 1 step 2 step 3 gibi olmalı.
    4. restoran sayfasında firmanın logosu mutlaka olmalı! https://www.yemeksepeti.com/restaura...j/popeyes-iq7j
    5. Menü kategori ayrımında icon olmalı.
    6. Sağ sepet kısmına basit bir loader konulmalı ve sepet minimum rakamına kadar dolmalı şık bir UX olur.


    Backend:
    1- MSSQL tabandan ayrılmalısınız artık profesyonel bir tablo yapısına geçmelisiniz Postgresql veya Oracle mükemmel çözümler sunabilir size.
    2- Servis tabanlı bir front-end yapısına geçmelisiniz React veya Vue çok yakışır size.
    3- SOAP'dan vazgeçin... JSON REST API günümüz teknolojisine uyun.
    4- Cache sisteminizi genişletin. Restoranlar güncelleme yapınca triggerlar ile temizleyin cache'i.

    Sadece içimdekileri söylemek istedim bir öneri. Umarım iyi bir mentorluk yapan birini bularak tekrar revize ederler. Ancak bu süreç çok büyük zararlara uğratacak gibi duruyor firmayı.
  • 02-05-2022, 22:44:26
    #2
    İnşallah görürler
  • 02-05-2022, 22:45:43
    #3
    Yemek sepeti her geçen gün kendini daha da kötüye sürüklüyor. @batoksca; hocama katılıyorum umarım görürler 😊
  • 02-05-2022, 22:46:04
    #4
    Burti adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yeni tasarım nasıl sizce?

    Şahsi görüşüm güzel ama kötü. Clean görünüm çok yakışmış ancak UX olarak fazla fazla fazla eksiklikler var.

    1. UX olarak insanların alıştığı ux görünümünden uzaklaşmışlar. col-3 col-9 devam etmelilerdi ve eski tasarımı sadeleştirmelilerdi. filtreler gene olmalıydı
    2. Fontlar çok ince. İnce font okunmuyor eski tasarımda dikkat çeken font tipi vardı bilgileniyordunuz.
    3. Opsiyonlar eski sistemdede modal şeklindeydi ve uzundu. Opsiyon sistemini STEP yapısına çevirmeliler. Step 1 step 2 step 3 gibi olmalı.
    4. restoran sayfasında firmanın logosu mutlaka olmalı! https://www.yemeksepeti.com/restaura...j/popeyes-iq7j
    5. Menü kategori ayrımında icon olmalı.
    6. Sağ sepet kısmına basit bir loader konulmalı ve sepet minimum rakamına kadar dolmalı şık bir UX olur.


    Backend:
    1- MSSQL tabandan ayrılmalısınız artık profesyonel bir tablo yapısına geçmelisiniz Postgresql veya Oracle mükemmel çözümler sunabilir size.
    2- Servis tabanlı bir front-end yapısına geçmelisiniz React veya Vue çok yakışır size.
    3- SOAP'dan vazgeçin... JSON REST API günümüz teknolojisine uyun.
    4- Cache sisteminizi genişletin. Restoranlar güncelleme yapınca triggerlar ile temizleyin cache'i.

    Sadece içimdekileri söylemek istedim bir öneri. Umarım iyi bir mentorluk yapan birini bularak tekrar revize ederler. Ancak bu süreç çok büyük zararlara uğratacak gibi duruyor firmayı.
    Merhaba.

    Maalesef bir kaç saat önce yemek söylemek için girdiğimiz ve akabinde hiç bir şey anlaayıp tekrar sekmeyi kapattığımız bir tasarım olmuş. Karman çorman kullanışsız fakat tasarım olarak harika gözüken bir web sitesi olmuş. Sizler gibi uzman kişilerden destek alsalar daha iyi olabilirdi

    Saygılarımla.
  • 02-05-2022, 22:48:20
    #5
    Ya şu yazı tipini çok mu aradılar arkadaş ya. TTNET inde aynı
  • 02-05-2022, 22:52:50
    #6
    sanırım emir yukarıdan geliyor olayı yaşanmış. yemek sepeti ve çalışanlarının yapacağı bir şey yok gibi, çatı firma altında bulunan diğer sitelere de aynı temayı giydirmişler
    diğer örnekler
    https://www.mjam.net/
    https://www.foodpanda.co.th/
    https://www.foodora.no/
  • 02-05-2022, 22:53:33
    #7
    Burada giriş yap kısmı daha gözükmüyor a/b testleri yapmıyorlar mı bunlar ? Çok kötü ben hiç beğenmedim bu kadar radikal değişim yapacaksınız bir ön aşaması olur Katılıyorum dediklerinize ama bu firmalar küçük değil birçok aşamadan geçmiştir tasarımlar eminim ama herkes mi onaylamış
  • 02-05-2022, 22:56:14
    #8
    namyelusa adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    sanırım emir yukarıdan geliyor olayı yaşanmış. Yemek sepeti ve çalışanlarının yapacağı bir şey yok gibi, çatı firma altında bulunan diğer sitelere de aynı temayı giydirmişler
    diğer örnekler
    https://www.mjam.net/
    https://www.foodpanda.co.th/
    https://www.foodora.no/

    ctrl+c + ctrl+v :d
  • 02-05-2022, 23:03:13
    #9
    Tek merak ettiğim bu adamlar hala neden ara yüzde server side rendering yapıyor? ayrıca bu yeni tasarımı hiç sevmedim getiryemekten sipariş ettim kötünün iyisini seçtim gene