• 10-04-2022, 19:27:36
    #10
    API adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Normalde bir ürün 1.500TL ise ben bundan 500TL kar edeceksem arkadaşıma 1.300 1.200TL'ye satarım, az kar ederim. Yarın öbürgün ben ondan birşey alacak olursam o da benden az kar eder.
    kar konusu ayrı tabi. kardan kısılabilir ancak mevzu zarara girmemek.

    bu konu aklıma şu olay yüzünden geldi. muhtemelen arkadaşlar konuyu açtığımda beni bir başkasına para vermek istemeyen, zarara giren taraf olmamaya çalışan biri gibi düşünerek okudu yazıları ama olay öyle değil pek.

    arkadaşım bir oyunda eşya almıştı birkaç ay önce. 9k ya yakın bi para ödedi. şimdi aynı eşya 12-13k ediyor. oyunu bırakmaya ve eşyalarını satmaya karar verdi. bana sat ama indirim yap düşüncesi aklıma geldi ve sonra sordum kendime, niye yapsın? niye böyle bir talebim olsun. zaten o zamanın 9k sı şu anın 13k sından daha değerli. parası enflasyon karşısında erimiş. bu çocuk eşyasını almak için altın bozdurmuştu o dönem, altında kalsa şimdi 15-16k ediyordu aynı para belki. haliyle zaten zararda olan bi çocuğa bir de niye böyle bir teklifte bulunayım 15 yıllık arkadaşım/dostum olmasına rağmen. haliyle bana göre yanlış bir olaydı ve neden onu daha da zarara sokayım diye düşündüm. sonra diğer mantık aklıma geldi. madem dostuz, arkadaşız. o zaman karlı taraf o olsun? normalde 12-13 e satacaksa 14 e ben alayım 1k da arkadaşı sayesinde elde etsin. niye böyle bakılmıyor bu konulara hiç diye sorguladım o kadar.

    konu bu muhabbetle açıldı.
  • 10-04-2022, 19:31:37
    #11
    Arkadaş dediğin kişi zaten uyguna verir. Neyin muhabbeti harbiden anlamıyorum.
    Eğer gerçekten arkadaşın ise paraya ihtiyacı yoksa hiç para bile almaz.
    Eğer kurtaracağı kadar miktar istiyorsa öyle de olur.
  • 10-04-2022, 19:49:04
    #12
    Sırf bu yüzden bu hafta 3 arkadasligim bitti yillanan arkadaşlıklar. Biz birinden bişey isterken yüzümüz kızarır ama millet surat yapıp gocunuyor.
  • 10-04-2022, 20:11:19
    #13
    chnyrdkl adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Arkadaş dediğin kişi zaten uyguna verir. Neyin muhabbeti harbiden anlamıyorum.
    Eğer gerçekten arkadaşın ise paraya ihtiyacı yoksa hiç para bile almaz.
    Eğer kurtaracağı kadar miktar istiyorsa öyle de olur.
    bak mesela bu da bi çıkar bakış açısı.

    " arkadaş dediğin kişi zaten uyguna verir "

    vermezse napacaksın arkadaşlıktan mı çıkaracaksın? bu kafada arkadaşım olacağına yalnızlığı tercih ederim. kimsenin kendi içinde neler yaşadığını bilmiyorsunuz, derdi sıkıntısı var mıdır borcu harcı var mıdır aldığını geri satmaya kalkarken sana uyguna verirse sorun yaşar mı hiçbir şeyi sorgulamadan " arkadaş dediğin zaten uyguna verir " demek yetişmemiş bir kafanın ürünüdür bana göre.

    Candede adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Sırf bu yüzden bu hafta 3 arkadasligim bitti yillanan arkadaşlıklar. Biz birinden bişey isterken yüzümüz kızarır ama millet surat yapıp gocunuyor.
    empati çok önemli bir şey. empati yeteneğinden yoksun insanlarla araya mesafe koymak da öyle. sana duyarsız, umursamaz yaklaşılıyorsa sen hiç düşünülmeden hareket ediliyorsa, en doğrusunu yapmışsın hocam.
  • 10-04-2022, 23:12:30
    #14
    Duruma göre değişir, acil paraya ihtiyacın varsa örneğin 1000 TL yakın arkadaşınsa zaten ihtiyacın olduğunu bilir kardeşim ihtiyacım var dersin oda sorun etmez. Ama elinde kalmıştır maksat cebe para girsin diye satıyorsan indirirsin, arkadaşındır dostundur onunda işi görülür seninde.
  • 10-04-2022, 23:51:45
    #15
    API
    Üyeliği durduruldu
    pinbtc adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    kar konusu ayrı tabi. kardan kısılabilir ancak mevzu zarara girmemek.

    bu konu aklıma şu olay yüzünden geldi. muhtemelen arkadaşlar konuyu açtığımda beni bir başkasına para vermek istemeyen, zarara giren taraf olmamaya çalışan biri gibi düşünerek okudu yazıları ama olay öyle değil pek.

    arkadaşım bir oyunda eşya almıştı birkaç ay önce. 9k ya yakın bi para ödedi. şimdi aynı eşya 12-13k ediyor. oyunu bırakmaya ve eşyalarını satmaya karar verdi. bana sat ama indirim yap düşüncesi aklıma geldi ve sonra sordum kendime, niye yapsın? niye böyle bir talebim olsun. zaten o zamanın 9k sı şu anın 13k sından daha değerli. parası enflasyon karşısında erimiş. bu çocuk eşyasını almak için altın bozdurmuştu o dönem, altında kalsa şimdi 15-16k ediyordu aynı para belki. haliyle zaten zararda olan bi çocuğa bir de niye böyle bir teklifte bulunayım 15 yıllık arkadaşım/dostum olmasına rağmen. haliyle bana göre yanlış bir olaydı ve neden onu daha da zarara sokayım diye düşündüm. sonra diğer mantık aklıma geldi. madem dostuz, arkadaşız. o zaman karlı taraf o olsun? normalde 12-13 e satacaksa 14 e ben alayım 1k da arkadaşı sayesinde elde etsin. niye böyle bakılmıyor bu konulara hiç diye sorguladım o kadar.

    konu bu muhabbetle açıldı.
    Hocam 1.000tl ise arkadaşım da 900tl varsa ben o gün ona veririm, eğer vefasız değilse yarın öbür gün o bana o 100tlyi kat kat fazlasıyla kazandırır
  • 11-04-2022, 09:49:23
    #16
    Reinga adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Duruma göre değişir, acil paraya ihtiyacın varsa örneğin 1000 TL yakın arkadaşınsa zaten ihtiyacın olduğunu bilir kardeşim ihtiyacım var dersin oda sorun etmez. Ama elinde kalmıştır maksat cebe para girsin diye satıyorsan indirirsin, arkadaşındır dostundur onunda işi görülür seninde.
    konunun acil ihtiyaç vs ile açılmadığı ortada. " ben arkadaşınım bana ucuzdan ver " mantığı. dümdüz.

    API adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam 1.000tl ise arkadaşım da 900tl varsa ben o gün ona veririm, eğer vefasız değilse yarın öbür gün o bana o 100tlyi kat kat fazlasıyla kazandırır
    eğer ile başlayan kısım arkadaşlık arası artniyet ve hesap kitap gütme manası taşır. vefasız olmayıp 100 tl yi kat kat fazlasıyla kazandıracağını düşünerek veriyor olmak pek arkadaşlık ilişkisi olmaz.