• 09-04-2022, 10:54:55
    #1
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    banka aracılığıyla havale yapılan para yanlış göndermek yada eksik fazla vs gibi konularda karşı taraf parayı harcasada harcamasada bankayla iletişim kurulup giden para geri alınabiliyormu
  • 09-04-2022, 10:55:51
    #2
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    karşı tarafı ikna etmen gerekiyor banka birşey yapmıyor
  • 09-04-2022, 10:57:00
    #3
    Havale doğru bir şekilde gonderildi ise hayir geri alınamaz ama hukuksal olarak tabiki bu para üstünde yarar sağlamak suç
    • delikanli53
    delikanli53 bunu beğendi.
    1 kişi bunu beğendi.
  • 09-04-2022, 10:57:12
    #4
    havalede hiçbirşey yapmıyorlar. iban konusunda fast başladığından beri ona da karışmıyorlar neredeyse.
  • 09-04-2022, 11:06:54
    #5
    Size başımda geçen olayı anlatayım;

    Bir gün şirket hesabımdan şahsi hesabıma 10.000 TL gönderdim. Yalnız gönderim yaparken, kayıtlı işlemlere almadığım için hesap nomu yazarak gönderiyordum. Aradaki bir rakamı yanlış yazmışım. Hesap no yazdım, 10.000 TL yazdım gönderimi yaptım. Hesabıma bakıyorum daha para düşmüyor. Nasıl olsa birazdan gelir diyorum. Aradan yardım saat geçti. Mesajlara bir bakayım dedim, mesajlarda necmettin diye bir adama gittiği yazıyordu.

    Kayıtlara baktım gerçekten necmettin diye bir adama bir rakam yüzünden 10.000 TL gönderdim. Adama ulaşamıyoruz çünkü bulmak çok zor. Bankalar bu konuda bilgi vermiyor. Havale yaptığınız için sorumluluk sizde diyorlar. Adama ulaşmaya çalışıyoruz ama nafile. Adamın hesabına 1 TL olarak, açıklamaya "Bize dön" gibilerinden onlarca mesaj attık. Ama gerçekten nafile adam bir türlü dönmüyor.

    Neyse bu adamı bulduk. Aradım böyle böyle size şirket hesabımdan bu kadar para gönderdim falan diye. Adam başladı benim böyle bir hesabım yok, beni ilgilendirmez demeye. Daha sonra bende, bak bulunduğun ilde dostlarımız var falan filan diye yüklenmeye çalıştım, adam daha da dişli çıktı "Tehdit mi ediyorsun sen beni" dedi.

    Neyse ilgili bankadan dökümlere bir şekilde ulaştık. Adamın 7500 TL gibi bir icralık borcu varmış. Biz atınca parayı direkt borcundan düşmüş. Kalmış 2500 TL para. Adamın altından girdim, üstünden çıktım. Bak eline geçtikçe ödersin, kalanı bari gönder falan filan derken 2500 TL olarak iade aldım.

    Şimdi burada yapılacak şey, sebepsiz zenginleşme davası açmak. Bunun için ihtar göndereceksiniz, sonra dava açılacak. Ancak işin kötü tarafı, eğer adamın sağa sola borcu vs varsa anca avukat masraflarıyla kalırsınız. Çünkü size borçlulardan sıra gelene kadar masraflar uçar gider.
  • 09-04-2022, 11:09:43
    #6
    xdrive adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Size başımda geçen olayı anlatayım;

    Bir gün şirket hesabımdan şahsi hesabıma 10.000 TL gönderdim. Yalnız gönderim yaparken, kayıtlı işlemlere almadığım için hesap nomu yazarak gönderiyordum. Aradaki bir rakamı yanlış yazmışım. Hesap no yazdım, 10.000 TL yazdım gönderimi yaptım. Hesabıma bakıyorum daha para düşmüyor. Nasıl olsa birazdan gelir diyorum. Aradan yardım saat geçti. Mesajlara bir bakayım dedim, mesajlarda necmettin diye bir adama gittiği yazıyordu.

    Kayıtlara baktım gerçekten necmettin diye bir adama bir rakam yüzünden 10.000 TL gönderdim. Adama ulaşamıyoruz çünkü bulmak çok zor. Bankalar bu konuda bilgi vermiyor. Havale yaptığınız için sorumluluk sizde diyorlar. Adama ulaşmaya çalışıyoruz ama nafile. Adamın hesabına 1 TL olarak, açıklamaya "Bize dön" gibilerinden onlarca mesaj attık. Ama gerçekten nafile adam bir türlü dönmüyor.

    Neyse bu adamı bulduk. Aradım böyle böyle size şirket hesabımdan bu kadar para gönderdim falan diye. Adam başladı benim böyle bir hesabım yok, beni ilgilendirmez demeye. Daha sonra bende, bak bulunduğun ilde dostlarımız var falan filan diye yüklenmeye çalıştım, adam daha da dişli çıktı "Tehdit mi ediyorsun sen beni" dedi.

    Neyse ilgili bankadan dökümlere bir şekilde ulaştık. Adamın 7500 TL gibi bir icralık borcu varmış. Biz atınca parayı direkt borcundan düşmüş. Kalmış 2500 TL para. Adamın altından girdim, üstünden çıktım. Bak eline geçtikçe ödersin, kalanı bari gönder falan filan derken 2500 TL olarak iade aldım.

    Şimdi burada yapılacak şey, sebepsiz zenginleşme davası açmak. Bunun için ihtar göndereceksiniz, sonra dava açılacak. Ancak işin kötü tarafı, eğer adamın sağa sola borcu vs varsa anca avukat masraflarıyla kalırsınız. Çünkü size borçlulardan sıra gelene kadar masraflar uçar gider.
    geçmiş olsun hocam necmettin taksit taksit ödüyormu bari
  • 09-04-2022, 11:11:30
    #7
    ByEmirhan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    geçmiş olsun hocam necmettin taksit taksit ödüyormu bari
    Yok hayır, adam daha bir kere bile ödeyeyim demedi. Zaten konuşmalarda bile, elime geçince ödeyeceğim bile demedi. Böyle adamdan birşey beklenmez zaten. Telefonda da söylemiştim çok bankaya borcum var diye, muhtemelen öyledir. Uğraşmadım bir daha.
  • 09-04-2022, 11:25:00
    #8
    Para karşı tarafın hesabına geçtikten sonra o parayı geri alabilecek tek kurum icra mahkemeleridir.
    Mülkiyet diye bir hak vardır.
    Sizin mülkiyetinizdeki bir para havale ya da eft ile başka bir kişinin mülkiyetine geçti mi artık sizin o para üzerinde sizin de bankanın da hakkı yoktur.
    Yanlışlıkla gönderilen paranın geri alınmasının tek yolu parayı alan kişinin gönüllü olarak iade etmesi ya da mahkeme kararı ile bu kişinin size borçlandırılmasıdır.
  • 09-04-2022, 12:51:43
    #9
    xdrive adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Size başımda geçen olayı anlatayım;

    Bir gün şirket hesabımdan şahsi hesabıma 10.000 TL gönderdim. Yalnız gönderim yaparken, kayıtlı işlemlere almadığım için hesap nomu yazarak gönderiyordum. Aradaki bir rakamı yanlış yazmışım. Hesap no yazdım, 10.000 TL yazdım gönderimi yaptım. Hesabıma bakıyorum daha para düşmüyor. Nasıl olsa birazdan gelir diyorum. Aradan yardım saat geçti. Mesajlara bir bakayım dedim, mesajlarda necmettin diye bir adama gittiği yazıyordu.

    Kayıtlara baktım gerçekten necmettin diye bir adama bir rakam yüzünden 10.000 TL gönderdim. Adama ulaşamıyoruz çünkü bulmak çok zor. Bankalar bu konuda bilgi vermiyor. Havale yaptığınız için sorumluluk sizde diyorlar. Adama ulaşmaya çalışıyoruz ama nafile. Adamın hesabına 1 TL olarak, açıklamaya "Bize dön" gibilerinden onlarca mesaj attık. Ama gerçekten nafile adam bir türlü dönmüyor.

    Neyse bu adamı bulduk. Aradım böyle böyle size şirket hesabımdan bu kadar para gönderdim falan diye. Adam başladı benim böyle bir hesabım yok, beni ilgilendirmez demeye. Daha sonra bende, bak bulunduğun ilde dostlarımız var falan filan diye yüklenmeye çalıştım, adam daha da dişli çıktı "Tehdit mi ediyorsun sen beni" dedi.

    Neyse ilgili bankadan dökümlere bir şekilde ulaştık. Adamın 7500 TL gibi bir icralık borcu varmış. Biz atınca parayı direkt borcundan düşmüş. Kalmış 2500 TL para. Adamın altından girdim, üstünden çıktım. Bak eline geçtikçe ödersin, kalanı bari gönder falan filan derken 2500 TL olarak iade aldım.

    Şimdi burada yapılacak şey, sebepsiz zenginleşme davası açmak. Bunun için ihtar göndereceksiniz, sonra dava açılacak. Ancak işin kötü tarafı, eğer adamın sağa sola borcu vs varsa anca avukat masraflarıyla kalırsınız. Çünkü size borçlulardan sıra gelene kadar masraflar uçar gider.
    Çok geçmiş olsun çok kötü bir durum. Bende kendi hesabıma bile para gönderirken bir kaç kere kontrol edip yolluyorum başkasına atarım belki diye