Arkadaşlar selamlar;
Şahıs şirketinde gider olarak göstereceğim faturada Migros sanal markette tc no kısmında 11111 veya 9999... tarzı numaralar yazıyor kendi numaram yok. Bu şekilde kesilen faturaları ay sonunda işletebiliyor muyuz? Sorun olur mu? Muhasebeciyle konuştuğumda hepsinin olamayabileceğini söyledi ama başka bir arkadaşın muhasebecisi o faturaları atmaması gerektiğini ve gider olarak işleme aldırabileceğini söylemiş. Kafam karıştı
Şahıs Şirketi Gider Gösterme Hakkında Soru?
7
●302
- 22-03-2022, 18:19:30Üyeliği durdurulduHocam siz vergi no ya fatura kesilmiş midir yoksa tc ye ona bakın sonra o fatutayı muhasebe birimine iletiniz ki daha hızlı işlemler sağlansın hocam ondan dolayı size tavsiyem herşeyin faturasını muhasebeye iletinizsiyahh adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 22-03-2022, 18:21:49Ürün ismi net yazmayan makbuz gibi fişler geçmiyor gerisi geçerli
- 22-03-2022, 18:30:11Merhaba
Normalde ökc fişleri kanunen işlenmesi aykırı fatura olması gerekmektedir.Ama Ülkemizde ticari işletmelerin maalesef gider kalemlerinde sıkıntı hepsini kabu edilmiyor. Ama gider sıkıntı olduğu için işleniyor. Gelelim sorunuza Adınız adresiniz doğru ise işlenebilir. Ama T.c numaranız olsun ki incelemede sıkıntı olmasın. - 22-03-2022, 19:14:34Hocam tc numarasını sanal markette girdirmiyor. Sistem otomatik faturaya 111111 veya 99999 yazıyor. Teslimat adresi doğru isim soyisim doğru ama tc farklı oluyorGlobalMuhasebe adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 22-03-2022, 21:06:33buradaki aslolan mevzu işletmeniz ile alakali olan giderlerinizdir. çikolata alip işletmenize gider yazamazsiniz !!!
Kasiyer bilmez sizin yaptiğiniz alişverişin işyeriniz için yapildiğini bu sebeple bilhassa bim a101 şok migros gibi zincir marketlerde ödeme yapmadan önce fatura istediğinizi cari açmalarinin gerektiğini mutlaka belirtin.. Size bilgi fişi verirler sizde mutlakainternet sayfalarinda e arşiv sayfasi vardir oradan bilgi fişindeki bilgileri girerek e arşiv faturanizin çiktisini alabilirsiniz...
Not: Işletmiz için bile olsa parekend satiş fişi almamaya özen gösterin. 111... şeklinde yazmalarinin sebebi sizi muhtelif müşteri olarak kabul etmelerindendir. Siz tc nizi verip cari açtirin her alişverişinizdede fatura istediğinizi belirtin ama çikolata alip kalkip muhasebecinize götürmeyin ben direk çöpe atiyorum
)
)