"Ben sana parayı attığım zaman dolar 5,5 TL'ydi, sen bana bugünün kuruna göre vereceksin, 31 bin TL 2019 Ağustos tarihinde 5,600 dolardı, bana 82 bin TL göndereceksin."
Ben sana parayı attığım zaman bitcon 60bin tl'ydi, bugünün kuruna göre 310bin tl göndereceksin..... DE DİYEBİLİRDİ! insaflı davranmış doları ele almış!
Alınan Borç Hakkında R10+
243
●11.760
- 09-03-2022, 16:21:11
- 09-03-2022, 16:21:33Altin olarak verse okeyim ama doğru olani yaptınız TL aldiniz TL verdiniz
- 09-03-2022, 16:22:28Hocam şimdi söylediğimiz zaman bize kızıyorsunuz fakat siz yanlışsınız ve bilginiz yok sanıyorum.
Babanız arabayı aldığı zaman araba 50 100 bin tl herneyse şuanki fiyatı 300bin tl olmuştur değil mi? (TL cinsinden konuşuyoruz) (Buna enflasyon denir). Şimdi vicdanen söyleyin karşı taraf babanıza o parayı vermeseydi babanız araba alabilir miydi? Alamazdı tabikide zaten alabilseydi borç almazdı karşı taraftan.
Bilgili birisine danışarak, "Şu yılda şu borç kadar aldım ne kadar vermem gerekir" dediğiniz zaman büyük ihtimalle babanızın aldığı borcun 2 katını diyecektir.
Eğer karşı taraf o parayla kendisine bir araba almış olsaydı size vermek yerine kendisi sizden enflasyon ücretiyle beraber olan paradan daha fazla kâr edebilirdi.
Umarım anlamışsınızdır.
Forum içerisinde bu tür konular var hatta araştırırsanız görebilirsiniz. - 09-03-2022, 16:23:37+ olarak doğru cevabı bence arkadaşımız vermiş şimdi gördüm bunu okumanda fayda var.
Cooper34 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle - 09-03-2022, 16:25:52İstediği ücretin miktarını bilemem dedikleri gibi hesaplattırmak gerekiyor daha düşük olabilir. Ama karşı taraf düşünce yapısı olarak haklı. 5 kilo elma borç almışsınız 1 adet elma veriyorsunuz bence. Ama 82 biraz fazla geldi bana da. Aynı durumda siz olsanız siz de çok farklı düşünmezdiniz

