Hocam şimdi söylediğimiz zaman bize kızıyorsunuz fakat siz yanlışsınız ve bilginiz yok sanıyorum.
Babanız arabayı aldığı zaman araba 50 100 bin tl herneyse şuanki fiyatı 300bin tl olmuştur değil mi? (TL cinsinden konuşuyoruz) (Buna enflasyon denir). Şimdi vicdanen söyleyin karşı taraf babanıza o parayı vermeseydi babanız araba alabilir miydi? Alamazdı tabikide zaten alabilseydi borç almazdı karşı taraftan.
Bilgili birisine danışarak, "Şu yılda şu borç kadar aldım ne kadar vermem gerekir" dediğiniz zaman büyük ihtimalle babanızın aldığı borcun 2 katını diyecektir.
Eğer karşı taraf o parayla kendisine bir araba almış olsaydı size vermek yerine kendisi sizden enflasyon ücretiyle beraber olan paradan daha fazla kâr edebilirdi.
Umarım anlamışsınızdır.

Forum içerisinde bu tür konular var hatta araştırırsanız görebilirsiniz.