Merhabalar cevap yazan arkadaşlara katılıyorum. Elbette ucuz malın çok fazla dezavantajı vardır. Fakat dövme uygulamasında tek etken sadece makine veya ekipman kalitesi değildir. Bunu kağıda, tuale resim yapmak gibi düşünün. Kaliteli boyalar, kaliteli fırçalar, kaliteli kağıtlar, iyi ışık alan bir ortam. Bunların hepsine sahip olduğunuz zaman çok iyi bir resim yapabilir misiniz? Başka bir örnek üzerinden gitmem gerekirse dünyanın en iyi fotoğraf makinesine sahip olduğunuz zaman çok güzel işler çıkarma şansınız yüzde kaç? Yakından takip ettiğim bir youtuber dövmeci şöyle diyor : "Neyi neyle yaptığının bir önemi yok. Kimsenin ilk dövmeleri iyi değildir. Senin tek yapmam gereken süreklü çalışmak ve tekniğini geliştirmektir." Bahsettiğim youtube kanalının linki : https://www.youtube.com/c/LilBtattoo İsteren bazı vidolarını izle. Şimdi ucuz bir makine alırsan başına neler gelecek onlardan bahsedeyim. Pedal, clip cord kabloları oldukça dandik oluyor 3-5 kullanım sonrası stabil çalışmaz. Pedalı elektrik ve elektronik parça satan yerlerden değiştirme şansın var 50 tl fln ortalama.Clip cord temas etmez ise kablo içinde kopukluk varsa elektrikçide 10 tl'ye tamir ettirebilirsin veya kendin kablo ve makaron al evde havyan varsa değiştir. Güç kaynakları genelde stabil çalışır. Ucuz bir makine seçerken çerçevesine dıkkat et. Bazıları 3-4mm metal sacı pressleyip büküp yapıyorlar. Bu tarz coilli makineler oldukça titreşim yapıyor. Bazı ucuz makineler mono blok görünümünde tabiki mono blok değil kaynak ile birleştirilmiş. Bunların titreşim oranı daha az. Döküm metalden yapılanlar var onlardan kaç sağlıklı değil pek. Zaten makinelere bakınca yapısından bu titrer veya titremez diye kafanda fikir oluşur. Ucuz makineler ile 8 saat süren çalışmalarım oldu hiç yarı yolda kalmadım fakat titreşimden parmaklarım uyuşuyordu. Suni deri ile gerçek deri arasında çok fark. Arkadaşına yapmak ile tanımadığın müşteriye yapmak arasında da oldukça fark var. Bunları zamanla tecrübe edersiniz zaten. Eğer bütçenizi 3-4 bin olarak kesin belirlediyseniz golden arrow ile görüşün https://www.dovmemalzemesi.com/

edit1 : iğneleri,ucları ve boyaları kesinlikle kaliteli ve sertifikalı markalardan almak zorundasın.

Bahsettiğim sac press ürünü


Mono blok gibi olanlar



Döküm tipli